بازدید 9228

توقف ساخت فرودگاه بین‌المللی قم با یک شکایت

چراغ سبز به بخش خصوصی برای وارد شدن به پروژه داده شد و حتی کلنگ پروژه نیز توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما تا همین امروز هم حاشیه‌ها و بحث‌ها پیرامون این فرودگاه ادامه دارد.
کد خبر: ۴۹۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 05 May 2015
روند ساخت فرودگاه قم به دلیل شکایت یکی از معارضان ملکی با حکم قضایی متوقف شد.

به گزارش مهر، بیستم آذر ۸۹ بود که مجموعه ارم کیش با استانداری قم تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان امضا کرد. این مجموعه از شهر قم تقریبا ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد و قرار است دارای دو باند اصلی به طول ۴ هزار و ۶۸۰ متر و عرض ۶۰ متر و یک باند آموزشی به طول ۲ هزار متر و با تاکسی وی های متقاطع، ۳ ترمینال بزرگ داخلی، بین المللی، زیارتی و باری باشد.

با وجود تردید‌هایی که فاصله ۱۲۵ کیلومتری تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برای صرفه اقتصادی این فرودگاه ایجاد کرده بود، چراغ سبز به بخش خصوصی برای وارد شدن به پروژه داده شد و حتی کلنگ پروژه نیز توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما تا همین امروز هم حاشیه‌ها و بحث‌ها پیرامون این فرودگاه ادامه دارد.

در این مدت اخبار متناقض و مختلف از سمت فرودگاه قم به سطح شهر مخابره شده که یکی از آنها صادر شدن مجوز آن در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دیگری کند شدن روند ساخت آن است.

جدیدترین خبری که از فرودگاه قم منتشر شده حکایت از توقف عملیات اجرایی آن با حکم قضایی دارد. خبری که مهدی گشایشی، مدیر بازرگانی فرودگاه قم هم آن را تائید می‌کند.

وی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در بند چهار تفاهم‌نامه‌ای که سال ۸۹ میان استانداری قم و شرکت ارم کیش امضا شد، استانداری متعهد شده طبق قوانین کشوری اراضی مورد نیاز را در اختیار پروژه فرودگاه و منطقه نمونه گردشگری طرلاب بگذارد، ادامه داد: ضوابط می‌گوید اگر یک دستگاه زمینی را در اختیار مجموعه‌ای قرار می‌دهد باید حل مشکلات معارضان را نیز به عهده بگیرد اما استانداری هیچ گاه در این زمینه مسئولیتی قبول نکرد.

گشایشی ادامه داد: در اراضی که استانداری در اختیار ما قرار داده و محدوده آن هم در تفاهم‌نامه سال ۸۹ مشخص شده، مرغداری، گاوداری و مراتع چرای دام وجود دارد که ما برای کسب رضایت مالکان و بهره‌برداران تنها مانده‌ایم.

وی با اشاره به شکایت یک واحد مرغداری از فرودگاه قم که منجر به تعطیلی عملیات ساخت آن شده اظهار داشت: می‌گویند فرودگاه در حریم ۲ هزار متری که مرغداری طبق ضوابط دارد، قرار گرفته درحالی که باید موقع اعطای مجوز این پیش‌بینی‌ها می‌شد و باید بین خود فرودگاه و مجتمع‌های گردشگری که حریمی ندارند تفکیک قائل شوند.

مدیر بازرگانی فرودگاه قم با اشاره به اینکه فرودگاه حاضر است مسئله معارضان را حل کند، گفت: قرار بود جهاد کشاورزی و منابع طبیعی قیمت‌های کارشناسی املاک معارض را به ما اعلام کنند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و حکم توقف ساخت کارگاه، دفتر فنی، هتل، کارخانه آسفالت فرودگاه و ... گرفته شده است.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در پروژه فرودگاه قم افزود: با این حال به جای سنگ اندازی جلوی پای بخش خصوصی باید مشکلات آن را برطرف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار