بازدید 1657

کرزای: با ادامه حضور آمريکايی ها مخالف نيستم!

درصورتی که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان به ضرر وحدت ملی افغانستان نباشد با ادامه این حضور مخالفتی ندارد.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۱ 05 May 2015
رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: درصورتی که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان به ضرر وحدت ملی افغانستان نباشد با ادامه این حضور مخالفتی ندارد.

حامد کرزای در مصاحبه با کریستین امانپور مجری شبکه ی تلویزیونی سی ان ان درباره ی دیدار چهره های سیاسی افغانستان با شبه نظامیان طالبان در قطر گفت: من با سیاست های دولت اشرف غنی برای نزدیک شدن با پاکستان به امید اینکه به توافق صلح کمک کند، موافقم. در سیزده سال گذشته هدف من نیز همین بوده است. من می خواستم با طالبان گفتگو کنم و با کمک اعضای آن که افغان هستند، کشور افغانستان را بسازم. در مورد بهبود روابط با پاکستان نیز هدف دولت من همین بود. مردم افغانستان خواستار بهبود روابط با پاکستان هستند اما این روابط باید روابطی برابر بین دو کشور مستقل باشد. چنین روابطی زمانی ایجاد خواهد شد که پاکستان از رادیکالیسم به عنوان یک ابزار بهره برداری نکند. امیدواریم که به زودی چنین اتفاقی رخ دهد.

حامد کرزای درباره ی حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان برای مدتی بیشتر، گفت: ورود آمریکا و ناتو به افغانستان در سال دوهزار و یک پس از حملات تاسفبار در نیویورک و واشنگتن مورد استقبال مردم افغانستان واقع شده بود چون هم افغانستان و هم شرکای ما در جامعه ی بین المللی خواستار آن بودند که افغانستان را از تروریسم برهانند. این مرحله ی نخست واقعا موفقیت آمیز بود و افغانستان رها شد. در پی آزادی افغانستان وقتی که مسئله تروریسم و افراط گری مطرح شد، ما به نتایجی که می خواستیم دست نیافتیم و افغان ها مصائب زیادی کشیدند. در مورد باقی ماندن نظامیان آمریکایی برای مدت زمانی بیشتر در افغانستان نیز باید بگویم ما هیچ مشکلی با این موضوع نداریم مشروط به اینکه حضور آمریکا در افغانستان باعث تقویت وحدت مردم افغانستان شود.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: ما هر زمان که حضور آمریکا در افغانستان باعث کمک به افغانستان شد از آمریکا تشکر کردم اما وقتی که براثر عملیات نظامی آنها متحمل درد و رنج شدیم ناخرسندی خود را بیان کردیم و خواستار خاتمه یافتن آن شدیم. تلفات غیرنظامیان و زندان های افغانستان که افغان ها در آن نگه داری می شدند و موارد مشابه، موضوعاتی بودند که ما نگرانی خود را در این زمینه ها بیان کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان