بازدید 1933

روابط بين فرانسه و قطر، شراکت راهبردي است

اولاند نخستین رئیس جمهور یک کشور غربی است که برای شرکت در چنین نشستی دعوت می شود و این قبل از هر چیز نشان دهنده آن است که روابط بین ریاض و عربستان در حالت خیلی خوبی قرار دارد. علاوه بر مسائل اقتصادی، هدف دیگر سفر اولاند به کشورهای حوزه خلیج فارس این بود که اطمینان خاطر آنها را درباره فرانسه به عنوان شریکی دور نزدنی به دست آورد.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۷ 05 May 2015
امضای قرارداد فروش 26 فروند رافال به قطر در واقع به مثابه امضای پیمان اعتماد و شراکت راهبردی بین دو کشور قطر و فرانسه است.

به گزارش «تابناک»؛ شبکه خبری فرانس 24 درگزارشی درباره افزایش سطح همکاری اقتصادی فرانسه و قطر اعلام کرد فرانسوا اولاند در سفر منطقه ای خود بعد از قطر وارد عربستان سعودی شد تا در نشست سران کشورهای حوزه خلیج فارس شرکت کند. نشستی که در آن شیخ نشین های سنی خلیج فارس یعنی عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین ، امارات عربی متحده و سلطان نشین عمان شرکت دارند.

اولاند نخستین رئیس جمهور یک کشور غربی است که برای شرکت در چنین نشستی دعوت می شود و این قبل از هر چیز نشان دهنده آن است که روابط بین ریاض و عربستان در حالت خیلی خوبی قرار دارد.

اولاند قبل از آنکه وارد ریاض شود برای امضای قرار داد فروش 26 فروند هواپیمای رافال به قطر سفر کرده بود. ارزش این قرارداد شش میلیارد و 300 میلیون یورو برآورد شده است.

ژولین فوشه خبرنگار اعزامی فرانس 24 در دوحه در پیوند تصویری دو سویه ای از این شهر گزارش داد که امضای قرارداد 26 فروند رافال به قطر در واقع به مثابه امضای پیمان اعتماد و شراکت راهبردی بین دو کشور بود. چون فرانسه و قطر علاوه بر این قرارداد، توافقنامه های همکاری دیگری امضا کردند که از جمله آنها می توان به همکاری فرانسه با قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 اشاره کرد.

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد علاوه بر مسائل اقتصادی، هدف دیگر سفر اولاند به کشورهای حوزه خلیج فارس این بود که اطمینان خاطر آنها را درباره فرانسه به عنوان شریکی دور نزدنی به دست آورد.

اولاند قرار است با منصور هادی رئیس جمهور در تبعید یمن نیز در ریاض دیدار کند. این مسئله ازآنجا مهم است که کشورهای خلیج فارس، پیشروی های نیروهای حوثی در یمن را نشان از نفوذ فزاینده ایران در این کشور می دانند. فرانسوا اولاند نیز برای آنکه از نگرانی های این کشورها بکاهد اعلام کرد فرانسه از هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران استفاده خواهد کرد.

در کشورهای عربی ، از بیان این گونه اظهارات خیلی استقبال می شود زیرا آنها از تعدیل تنش در روابط بین ایران و آمریکا به شدت نگران هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی