بازدید 3971
مجتهد فاش کرد

خرید 100هزار صفحه توییتری توسط آل سعود

مجتهد کاربر اینترنتی که به افشای زوایای پنهان آل سعود معروف است، فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه رژیم سعودی به مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی و ولی عهد سابق عربستان بابت برکناری از این قدرت 10 میلیارد ریال سعودی حدود 2میلیارد و 700 میلیون دلار باج داده است.
کد خبر: ۴۹۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱ 04 May 2015
مجتهد کاربر اینترنتی که به افشای زوایای پنهان آل سعود معروف است، فاش کرد که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه رژیم سعودی به مقرن بن عبدالعزیز برادر ناتنی و ولی عهد سابق عربستان بابت برکناری از این قدرت 10 میلیارد ریال سعودی حدود 2میلیارد و 700 میلیون دلار باج داده است.

به گزارش ایرنا، مجتهد در صفحه توییتر خود افزود: باید این حقیقت را متذکر شوم که مقرن شخصا خواستار دریافت این مبلغ در مقابل کنارگذاشته شدن و یا سکوت در مقابل عزلش از این منصب به نفع محمد بن نایف و محمد بن سلمان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت این مبلغ کلان به مقرن به ابتکار و پیشنهاد محمد بن سلمان فرزند پادشاه بوده که تمام تلاش خود را برای رسیدن به راس هرم قدرت در عربستان بکار گرفته است.

ملک سلمان بعدازعزل مقرن بن عبدالعزیز به همراه محمد بن نایف و محمد بن سلمان به خانه او رفت و از وی دلجویی کرد.

این کاربر توییتری قبلا هم فاش کرده بود که هر عضو هیات علمای بیعت در عربستان از دیوان پادشاهی عربستان مبلغ 20 میلیون ریال سعودی دریافت کرده و به آنها گفته شده بود که این پول کلان از طرف محمد بن سلمان در ازای حمایت از او در آینده برای رسیدن به راس هرم قدرت پرداخت شده است.

هر یک دلار آمریکا برابر با 3.7503 ریال عربستان اعلام شده است.



** خرید 100 هزار صفحه توییتری

مجتهد همچنین فاش کرد که محمد بن سلمان جانشین جدید ولی عهد و وزیر دفاع رژیم سعودی 100 هزار صفحه در توییتر خریده و شمار زیادی از افراد را به کار گرفته تا از این طریق در باره او تبلیغ کنند.

وی همچنین تاکید کرد که احمد بن عبدالعزیز وزیر سابق کشور رژیم سعودی روز جمعه گذشته در جریان ضیافتی تنها به سلام گفتن به ملک سلمان اکتفا کرده و به محمد بن نایف و محمد بن سلمان بی اعتنایی کرده است.

مجتهد خاطرنشان کرد: احمد بن عبدالعزیز در نشست ماهانه خود سخنانی را بیان کرده است که از آن شروع تحرکاتی در درون آل سعود برای ایجاد توازن قدرت برداشت می شود.

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی که سه ماه قبل و در حالی که هنوز جنازه برادرش عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق دفن نشده بود، مرحله اول کودتای بدون خون ریزی خود را اجرا کرد.

ملک سلمان مرحله دوم کودتای خانوادگی خود را بامداد سه شنبه گذشته اجرا و با صدور احکامی دستور برکناری مقرن بن عبدالعزیز و سعود الفیصل را از مناصب کلیدی ولیعهدی و وزارت خارجه برکنار کرد.

بر اساس دستور شاه عربستان، مقرن بن عبدالعزیز از ولیعهدی و معاون نخست وزیری برکنار و محمد بن نایف عبدالعزیز به عنوان ولیعهد، معاون نخست وزیر، وزیر کشور و رییس شورای امور سیاسی و امنیتی برگزیده شد.

در حکم ملک سلمان آمده است که مقرن بن عبدالعزیز شخصا خواستار کنار رفتن از مناصب خود بوده است.

وی به عنوان مشاور شاه عربستان با رتبه وزیری تعیین شده است.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد که با شروع دوره شاهی سلمان بن عبدالعزیز در حاشیه قرار گرفته، از زمان شروع جنگ علیه یمن آگاه نبوده و حتی ابتدا از اعضای « باند جنگ» نبوده است.

الاخبار تاکید کرد: سکوت شاهزاده های سعودی نشانگر دلیلی بر موافقت آنها با این جنگ نیست، بلکه این سکوت ناشی از ترس است، زیرا هر طرفی که از 'عملیات طوفان قاطعیت' حمایت مطلق و غیرمشروط نکند، با اتهام خیانت مواجه و برکنار خواهد شد.



** ارتقای مقام فرزند ملک سلمان و نزدیک شدن او به کرسی شاهی

شاه عربستان در حکمی دیگر با ارتقای جایگاه فرزندش، محمد بن سلمان را به عنوان نایب ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع و رییس شورای امور اقتصادی و توسعه برگزید.

با این انتصاب محمد بن سلمان جوان و بی تجربه که یکه تاز کشتار مردم مظلوم یمن است، به کرسی شاهی نزدیک شده و ملک سلمان قرار است برای او و ولیعهد جدید یعنی محمد بن نایف از شاهزاده های سعودی بیعت بگیرد.



** سعوالفیصل سرانجام و پس از 40 سال رفت

ملک سلمان همچنین در حکمی سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان را از این مقام به دلیل بیماری کنار گذاشت و عادل الجبیر سفیر آن کشور در آمریکا را به جای او منصوب کرد.

بر اساس این حکم، سعود الفیصل به عنوان وزیر مشاور، عضو دولت و مشاور و فرستاده ویژه شاه در امور خارجی به کار خود ادامه خواهد داد.

ملک سلمان در چند حکم دیگر تعدادی از وزیران و مقامات شاهی سعودی را عزل، نصب و یا جابحا کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان