بازدید 1792

طالبان براي گفتگوهاي صلح پيش شرط گذاشت

طالبان در بیانیه ای که نمایندگان کنفرانس دوحه قرائت کردند همچنین گشایش یک دفتر رسمی را برای گفتگوهای احتمالی درخواست کردند و خواستار خارج شدن نام شمار زیادی از مقامات خود از فهرست سیاه اشخاص و سازمان های تروریستی شدند.
کد خبر: ۴۹۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 04 May 2015
طالبان افغانستان دوشنبه بار دیگر پایان « اشغالگری نیروهای خارجی و گشایش رسمی دفتر سیاسی در قطر» را به عنوان پیش شرط گفتگوهای صلح با دولت کابل درخواست کردند.

یک هیئت مرکب از 20 مقام افغان این هفته گفتگوهایی را با نمایندگان طالبان در قطر انجام داد. درهیئت طالبان هشت تن در این کنفرانس که به ابتکار جنبش صلح دوست پوگواش برگزار شد،‌ شرکت کردند.

طالبان در بیانیه ای که دوشنبه در پایگاه رسمی خود منتشر کردند ،‌برای هرگونه آغاز گفتگوی صلح شرط گذاشت.

طالبان تاکید کرد :« مادر همه بدبختی ها تهاجمی است که باید متوقف شود ،‌این نخستین گام به سمت گفتگوی صلح بین افغان ها است .»

طالبان افزود:« یکی از مهم ترین موانع خارجی پایان اشغال آمریکایی ها بر کشور ما و اتهامات تروریسم علیه امارات اسلامی ( نام رسمی طالبان ) است.»

طالبان همچنین مسئولیت حمله انتحاری جدیدی را که دوشنبه به کشته شدن یک تن و زخمی شدن 15 تن در روز دوشنبه در کابل منجر شد برعهده گرفت.

احمد سعیدی کارشناس مسایل سیاسی در افغانستان در پاسخ به پرسش خبرگزاری فرانسه گفت درباره بخت آغاز قریب الوقوع گفتگوهای صلح ابراز بدبینی کرد و حضور طالبان را در دوحه « مانوری سیاسی» خواند.

وی تاکید کرد:«از سویی ،‌آنها از امکان گفتگوهای صلح سخن می گویند و از دیگر سو ،‌آنها همچنان به حملات خود ادامه می دهند.»

این کارشناس سیاسی افزود: احتمال ناچیزی وجود دارد شروطی که طالبان گذاشته است پذیرفته شود.

با وجود پایان ماموریت رزمی ناتو در افغانستان ،‌این سازمان نیروی 12 هزار و 500 نفره ای را از نظامیان برای آموزش ارتش افغانستان که اکنون در خط مقدم مبارزه با نیروهای طالبان است ،‌در افغانستان باقی نگاه داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوحه،‌ طالبان در بیانیه ای که نمایندگان کنفرانس دوحه قرائت کردند همچنین گشایش یک دفتر رسمی را برای گفتگوهای احتمالی درخواست کردند و خواستار خارج شدن نام شمار زیادی از مقامات خود از فهرست سیاه اشخاص و سازمان های تروریستی شدند.

همه تلاش هایی که تاکنون برای متقاعد کردن طالبان با گفتگوهای صلح صورت گرفته، شکست خورده است.

طالبان ژوئن 2013 دفتری را در قطر دایر کرده بودند که یک ماه بعد پس از خشمگین کردن حامد کرزای رئیس جمهوری وقت افغانستان تعطیل شده بود. گزارش ها در عین حال حکایت از آن دارد که طالبان حضور دائمی را در دوحه حفظ کرده اند بدون آنکه دفتر رسمی این گروه محسوب شود.

وزارت امور خارجه قطر شنبه در بیانیه ای اعلام کرد دوحه برای کمک به تلاش های مربوط به برقراری امنیت، صلح و ثبات برای ملت افغانستان میزبان گفتگوهای آشتی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان