بازدید 19718

علم‌الهدی: حقوق معلمان باید تامین شود

معلمان یکی از اقشار بنیادین و تاثیر گذار در شکل گیری انقلاب هستند و لذا باید نسبت به تبیین جایگاه و تکریم آنها توجه ویژه ای صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۹۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 04 May 2015
امام جمعه مشهد گفت: معلمان یکی از اقشار بنیادین و تاثیر گذار در شکل گیری انقلاب هستند و لذا باید نسبت به تبیین جایگاه و تکریم آنها توجه ویژه ای صورت بگیرد.

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از معلمان با اشاره به نقش قشر فرهنگی در پیروزی انقلاب بیان کرد: برجسته ترین الگوی مدیریتی و انقلابی در نظام ما از اقشار معلم شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا بارز ترین دولتی که در نظام مقدس اسلامی تشکیل شد مربوط به دولت معلمانی همچون مرحوم شهید رجایی و باهنر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حال حاضر و در عرصه مدیریتی نظام اسوه‌ترین نیروهای انقلابی و انقلاب‌ساز مربوط به قشر معلمان است.

معلم در راه تربیت نسل ها شهید می شود


امام جمعه مشهد با توضیح این موضوع که چرا سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده است بیان کرد: معلم قربانی و شهید می‌شود تا نسل‌ها تربیت شوند و لذا از همین رو به جای سالروز ولادت شهید مطهری سالروز شهادت ایشان به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

آیت الله علم الهدی در خصوص فلسفه نامگذاری روز معلم بیان کرد: عرصه تعلیم و تربیت همچون عرصه شهادت است زیرا معلم مثل یک شمع می‌سوزد تا نسل‌ها تربیت شوند و در حقیقت به خاطر تلقین این تفکر قشر انقلابی روز شهادت ایشان توسط امام راحل به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: روزی که آیت‌الله مطهری به شهادت رسیدند هیچ داغی به اندازه داغ شهید مطهری امام راحل را محزون نکرد.

حقوق معلمان باید تامین شود


امام جمعه مشهد همچنین با بیان اینکه اگر مسئولی نسبت به تامین حقوق معلمان کوتاهی کند گناهی غیرقابل بخشش را مرتکب شده است ادامه داد: اقداماتی که در نقاط مختلف کشور برای جلب کردن توجه مسئولان به حقوق و مزایای معلمان با برپایی اجتماعات برگزار شد به هیچ وجه در شان معلمان نبود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلم بدین گونه نیست که برای شکم دست به قیام بزند خطاب به معلمان گفت: شما معلمان در بستر این انقلاب به معلمی پرداخته‌اید بنابراین در شان شما نیست که برای تامین معیشت خود دست به اعتصاب و تظاهرات بزنید.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: این قشر مقدس اگر صدایشان بلند می‌شود نباید برای معیشت باشد زیرا رسالت معلمی که حتی برای تربیت نسل ها از جان خود می گذرد بیش از این است.

وی تاکید کرد: مسئولان دولتی هرگز نباید نسبت به تامین معیشت معلمان بی تفاوت باشند بلکه مسئولان باید تمام امتیازات اقتصادی و معیشتی را در اختیار این اقشار قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خط معلم خط ایثار و شهادت و حرکت در مسیر انقلاب و تربیت نسل‌های انقلابی است و این ماموریت باید به عنوان یک اصل فرهنگی ترویج شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها