بازدید 5683

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای جدید از اقتصاد آمریکا در طی هفته جاری هستند.
کد خبر: ۴۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 04 May 2015
در حالی که آمارهای ضعف چین موجب افت شاخص ها در بازارهای بورس شده، طلا پس از سه روز کاهش قیمت متوالی، امروز شاهد رشد قیمت بود، اما فلز زرد نتوانست فاصله چندانی از پایین ترین رقم ۶ هفته اخیر بگیرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1183 دلار و 20 سنت رسید که بالاتر از پایین ترین رقم 6 هفته اخیر (1170 دلار و 20 سنت) بود که روز جمعه به ثبت رسیده بود.

بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه پس از انتشار آمارهایی ناامید کننده از میزان تولید چین، شاهد افت شاخص ها بود. این آمارهای ضعیف، موجب مطرح شدن بحث لزوم اتخاذ سیاست های محرک اقتصادی بیشتر در دومین اقتصاد بزرگ جهان می شود و تقاضا برای فلز زرد را بالا می برد.
این افزایش قیمت پس از آن صورت می گیرد که قیمت طلا در هفته گذشته به دنبال اعلام نظر فدرال رزرو در مورد آمارهای ضعیف اخیر اقتصاد آمریکا، به شدت کاهش یافته بود. فدرال رزرو هفته گذشته اعلام کرد آمارهای کاهشی اخیر از اقتصاد آمریکا زودگذر هستند و احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی را از بین نمی برد.

سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای جدید از اقتصاد آمریکا در طی هفته جاری هستند. از جمله است گزارش بازار کار آمریکا در ماه آوریل، روز جمعه منتشر شود. انتشار آمارهای ضعیف می تواند فدرال رزرو را متقاعد سازد تا افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیاندازد و این موجب رشد قیمت طلا خواهد شد.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت، به رغم افت ارزش دلار و عملکرد نسبتا ضعف اقتصاد آمریکا، به دلیل بدتر شدن عوامل فنی بازار، قیمت طلا در ماه می بین 1140 تا 1225 دلار در نوسان خواهد بود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان