بازدید 1572

دیکته آمریکا به فرستاده جدید سازمان ملل به یمن

کد خبر: ۴۹۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 04 May 2015
 منابع آگاه یمنی اعلام کردند که واشنگتن اخیرا فرستاده جدید سازمان ملل به یمن را فرا خوانده و نکاتی را درخصوص بحران یمن از جمله لزوم تلاش برای حل سیاسی بحران یمن از راه مذاکرات را به وی یادآور شده است.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبری العربی الجدید به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که این شش نکته درخصوص بحران یمن عبارتند از: 1- واشنگتن ادامه نظارت بین‌المللی بر مذاکرات سیاسی یمن را با مشارکت طرف‌های منطقه‌ای که فرصت را از جامعه جهانی برای ایفای نقش خود در یمن نگیرند. ترجیح می‌دهد.

2- فرستاده سازمان ملل باید رهبری روندی که مذاکرات سیاسی را جایگزین راهکارهای نظامی کند عهده‌دار شود.

3- مذاکرات سیاسی میان طرف‌هایی که دیدگاه‌ها و منافع سیاسی‌شان به هم نزدیک است هیچ فایده‌ای ندارد و مذاکرات باید میان طرف‌های مختلف و درگیر صورت بگیرد.

4- واشنگتن حمایت کامل خود را از تلاش‌های مورد انتظار از اسماعیل ولد الشیخ (فرستاده سازمان ملل به یمن) برای از سرگیری روند انتقال سیاسی فراگیر براساس بندهای طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن، نتایج مذاکرات ملی و قطعنامه‌های شورای امنیت اعلام می‌کند.

5- واشنگتن بر مبارزه با القاعده در یمن تاکید دارد و به همین دلیل باید تمامی بخش‌های جامعه یمن در مذاکرات سیاسی شرکت کنند که به مشارکت آنها در اداره‌های سیاسی و مقابله با تهدید مشترک القاعده بینجامد.

6- آمریکا نسبت به فاجعه انسانی احتمالی که احتمالا ناشی از ادامه توقف ارسال کمک‌های دارویی و غذایی برای یمنی‌هاست، هشدار داده و آمادگی خود را برای همکاری با نهادهای انسانی جهت کمک‌رسانی به یمنی‌ها اعلام می‌کند. 


ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی