بازدید 1875

تلاش ترکیه برای متحد کردن گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه

ترکیه در تلاش است گروه‌های تروریستی «حرکة أحرار الشام» و «جیش الإسلام» را متحد کند تا بتواند در اطراف دمشق حملات تروریستی را علیه دولت سوریه انجام دهد.
کد خبر: ۴۹۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 04 May 2015
ترکیه در تلاش است گروه‌های تروریستی «حرکة أحرار الشام» و «جیش الإسلام» را متحد کند تا بتواند در اطراف دمشق حملات تروریستی را علیه دولت سوریه انجام دهد.

به گزارش «تابناک»، ترکیه در ادامه دسیسه‌های خود علیه سوریه این بار در استانبول تصمیم گرفته است که گروه‌های تروریستی را متحد کند تا بتوانند در اطراف دمشق حملات تروریستی را ترتیب دهند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاة» گزارش داد که ترکیه در تلاش است تا معارضان را گرد هم آورد و گروه‌های تروریستی «حرکة أحرار الشام» به سرکردگی «هاشم الشیخ» و «جیش الإسلام» به سرکردگی «زهران علوش» را متحد کند. این در حالی است که طی ساعات آینده گروه‌ تروریستی«فیلق الشام» در گروهک تکفیری «أحرار الشام» ادغام خواهد شد.

به گزارش این روزنامه، این اقدام ترکیه در راستای استقرار70 هزار تروریستی در شمال و مرکز سوریه و در نزدیکی دمشق است؛ شهری که روز گذشته در غوطه شرقی آن درگیری‌هایی شکل گرفت. این در حالی است که زمزمه های آغاز جنگ «قلمون» در نزدیکی مرز لبنان به گوش می‌رسد.

بنا بر این گزارش، روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد سرکرده گروهک جیش الاسلام و سرکرده احرار الشام با «احمد عیسی الشیخ» سرکرده پیشین گروهک صقور الشام در استانبول با یکدیگر دیدار داشته‌اند.

الحیاة ادامه داد: دولت ترکیه از عیسی الشیخ حمایت می‌کند تا تنش میان علوش و وی متوقف شود و مسیر برای ادغام این گروه‌های تروریستی فراهم شود. تنش میان گروهک احرار الشام و جیش الاسلام زمانی آغاز شد که گروهک احرار در غوطه شرقی دمشق حضور داشت و عناصر آن به گروهک «فیلق الرحمن» پیوستند و این مسئله‌ای بود که نهاد موسوم به «القضاء الموحّد» در غوطة به سرکردگی علوش آن را نپذیرفت.

به گزارش این روزنامه، معارضان سوری اعلام کردند که ترکیه همه تلاش خود را برای متحد کردن این دو گروهک به کار بسته است. این مسئله در واقع نشان می‌دهد که چرا علوش از غوطه به استانبول سفر کرده بود. این در حالی است که گروهک فیلق الشام دارای 7 الی 9 هزار تروریست است که طی چند ساعت آینده به گروهک احرار الشام خواهند پیوست. این مسئله بدین معناست که حدود  37- 39 هزار تروریست از گروهک احرار الشام به 30 هزار تروریست از گروهک جیش الاسلام می‌پیوندند و متحد می‌شوند.

الحیاة همچنین تأکید کرد که این مسئله، شامل تروریست‌های گروهک «ارتش آزاد» در جنوب سوریه نخواهد بود؛ گروهکی که بالغ بر 35 هزار نیرو دارد. همچنین جنگ سختی میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها در روستای «میدعا» واقع در شرق دمشق گرفت.


فارس
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی