بازدید 27798

حاشیه‌های حضور هاشمی در امیرکبیر

تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر امروز (دوشنبه) با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز متفاوتی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۴۹۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 04 May 2015
تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیر کبیر امروز (دوشنبه) با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز متفاوتی را تجربه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در حالی که آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در تالار اجتماعات مرکزی دانشگاه امیرکبیر در حال سخنرانی برای اساتید این دانشگاه به مناسبت روز استاد است، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در بیرون این تالار دست به برگزاری تجمع زده‌اند.

در این تجمع دانشجویان به دو گروه تقسیم شده‌اند؛ عده‌ای به طرفداری از هاشمی و تعدادی به مخالفت با او.

از سویی بعضی از دانشجویان از پیام روشن خود برای آزادی برخی زندانیان صحبت می‌کنند واز طرفی تعداد دیگری از دانشجویان خواهان اعدام همان زندانیان هستند.

شعارهایی مثل «دلواپس، اسراییل پیوندتان مبارک»، «پلی تکنیک زنده است»، «یا حسین(ع)» ، «بسیجی واقعی همت بود و باکری»، «هزار روز گذشته ...». از سوی گروهی از دانشجویان داده می‌شود و از طرفی شعارهای «نماد اشرافیت منکر رای ملت»، «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و ... از طرف طیف دیگری از دانشجویان شنیده می‌شود.

همچنین تعدادی از دانشجویان به اتهامات و دادگاه مهدی هاشمی اعتراض دارند و در پلاکاردهای خود از هاشمی می‌خواهند که به باغ پسته خود بازگردد! اشاره به قرارداد کرسنت از دیگر دست نوشته‌های دانشجویان است.

از طرفی تعداد دیگری از دانشجویان با تشکیل دادن یک حلقه انسانی شعر یار دبستانی را می‌خوانند.

به گزارش ایسنا، سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این حواشی واتفاقات که در حال رخ دادن در خیابان اصلی داخل دانشگاه امیرکبیر است، در حال برگزاری است و دانشجویان همچنان به شعارهای خود له یا علیه هاشمی ادامه می‌دهند.

«دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «دانشگاه را جولانگاه فتنه نکنید»، «دانشگاه جای استوانه فتنه نیست» و ...

در حالی که دانشجویان منتظر خروج هاشمی از سالن سخنرانی هستند نماینده بسیج دانشجویی در صحبت‌های خود از هاشمی خواست که مرزبندی خود را در قبال فتنه همچنین موضع‌گیری‌اش در مورد پرونده مهدی هاشمی را روشن کند.

این صحبت‌ها با واکنش گروه مقابل مواجه شد و لحظاتی با متشنج شدن جو دانشگاه درگیری‌هایی بین طرفین بوجود آمد.

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با خواندن شعر یار دبستانی و فرستادن صلوات منتظر خروج اکبر هاشمی رفسنجانی از سالن سخنرانی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل