بازدید 2630

زلزله تهران را تهدید می‌کند

کد خبر: ۴۹۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 04 May 2015
شهردار تهران گفت: بیش از یکصد سوله مدیریت بحران در شهر ساخته شده و تجهیزات شهر تهران برای مقابله با بحران سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در کنفرانس بین‌المللی کاهش خطرپذیری مدیریت بحران در مناطق شهری، اظهار داشت: در ابتدا حادثه تلخ نپال را تسلیت می‌گویم و آرزوی سلامتی برای تمامی آسیب‌دیدگان و مجروحان این حادثه تلخ را دارم.

شهردار تهران افزود: کشور و از جمله شهر تهران جز شهرهای حادثه‌خیز طبیعی است و در دنیا به عنوان ششمین و هفتمین شهر زلزله‌خیز دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: بنده از سن 17 سالگی تا به امروز در 4 حادثه بزرگ که سه زلزله و دفاع مقدس بوده است حضور داشتم که زلزله طبس زلزله رودبار، زلزله بم بوده است و چون در این سوانح بوده‌ام و مطالعاتی در این زمینه دارم موضوع کاهش آسیب‌پذیری شهرها در شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است.

قالیباف افزود:‌موضوع کاهش آسیب‌پذیری شهرها از دو جهت مهم است چرا که شهرها از بعد انسانی مراکز جمعیتی هستند و این مراکز جمعیتی ایجاد اقتصاد ملی، بین‌المللی و تولید‌کنندگی دارند.

وی با اشاره به اینکه نباید به فقدان‌ها به عنوان یک وضعیت نگاه کنیم و باید آن را فرآیند بدانیم، اظهار داشت: سیاست‌های رسانه‌ای در مواقع بحران بسیار مهم است و خیلی وقت‌ها مردم و شهروندان ما هنگامی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد مانند زلزله بم رسانه‌ها به موضوع فکوس می‌دهند و افکار عمومی را متوجه خطر می‌کنند.

قالیباف افزود: به نظر می‌رسد این اقدام تنها اثر منفی دارد و برداشت مردم این است که زلزله، سیل یک خطر است و باید با آن کنار آمد. اما اگر رسانه‌ها و سازمان‌های مسئول از جمله هلال احمر و صلیب سرخ اطلاع‌رسانی را در طول زندگی مردم انجام دهند بحران را به یک فرآیند تبدیل می‌کنیم و نه این که پس از حادثه طبیعی کشته‌شدگان و مجروحین را تنها به نمایش بگذاریم.

شهردار تهران گفت:‌نباید مردم را تسلیم یک حادثه تلخ کنیم و باید با برنامه‌ای از قبل تعیین شده به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: در شهر تهران بنده یک دهه است که به عنوان شهردار توفیق خدمت دارم و مسئول بحران شهر هستم. در این مدت آموزش پیشگیری و اقدامات قبل از وقوع حادثه از اقدامات مهم در شهر تهران بوده است.

قالیباف یادآور شد: شهر تهران 10 میلیون جمعیت ثابت دارد که در روز جمعیت این شهر به 13 میلیون می‌رسد. اداره این شهر به صورت محلی است و تهران 375 محله دارد که مدیریت این محلات با مردم است.

شهردار تهران افزود:‌امروز بیش از 235 محله و گروه‌های دوام داریم که مهمترین بحث آنها بحران است.

وی افزود: تا کنون در شهر تهران بیش از یکصد سوله بحران و امکانات اولیه مستقر شده است و تجهیزات ما به سه برابر افزایش یافته و مدرن‌تر شده است و در صورت وقوع حوادث شرایط خوبی را داریم.

وی گفت:‌زلزله‌خیزی در شهر تهران یکی از تهدیداتی است که در این شهر اتفاق می‌افتد و از تجارب بین‌المللی برای بهتر شدن وضعمان استفاده می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر