بازدید 4027

روسیه: عربستان قوانین بین‌المللی را نقض کرده

جنگنده های عربستان سعودی ومتحدانش بااستفاده ازبمب های خوشه ای در یمن قوانین بین المللی را نقض کردند.
کد خبر: ۴۹۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 04 May 2015
بمباران مناطق مسکونی یمن با بمب های خوشه ای توسط جنگنده های سعودی ومتحدانش دررسانه های صوتی، تصویری ونوشتاری روسیه بازتاب گسترده داشت واین رسانه ها اعلام کردند: جنگنده های عربستان سعودی ومتحدانش بااستفاده ازبمب های خوشه ای در یمن قوانین بین المللی را نقض کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی راشاتودی روزیکشنبه در بخش های خبری خود با پخش تصاویری از بمباران مناطق مسکونی شهرهای یمن توسط جنگنده های رژیم سعودی ومتحدانش اعلام کرد: جنگنده های عربستان سعودی ومتحدان این کشور درحملات هوایی به یمن ازبمب های خوشه ای استفاده کرده اند که بر اثر آن شماری ازغیرنظامیان جان خود را از دست داده اند.

درگزارش شبکه خبری روسی به استناد یک گزارش سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر Human Rights Watch گفته شد: جنگنده های عربستان وائتلاف به رهبری این کشور دربمباران مناطق مختلف یمن ازجمله مواضع جنبش انصارالله ازبمب های خوشه ای ساخت آمریکا استفاده می کنند.

راشاتودی درگزارش خود خاطرنشان کرد: تصاویر وصحنه های ویدئویی بمباران مناطق مسکونی یمن با بمب های خوشه ای وجود دارد و می توان از آن علیه عربستان سعودی و کشورهای متحد آن استفاده کرد.

خبرگزاری روس بالت هم درگزارشی اعلام کرد: عربستان سعودی و متحدانش در بمباران شهرهای یمن از بمب های خوشه ای استفاده کرده اند که بر اساس قوانین بین المللی منع شده است.

در گزارش این خبرگزاری به استناد گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر Human Rights Watch گفته شده است: عربستان و متحدانش در بمباران های مناطق یمن از بمب های خوشه ای کوچک ساخت آمریکا که با چتر فرود می آید استفاده کرده اند.

رسانه روسی یادآوری کرد: بمب های خوشه ای درهنگام انفجار به بمب های کوچکتر تقسیم می شود وتعدادی از انها مدت طولانی در محل انفجار باقی می مانند که برای غیرنظامیان خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری روس بالت عربستان سعودی در مورد این اتهام علیه خود سکوت کرده است.

خبرگزاری اینترفاکس هم درگزارشی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی ومتحدانش دربمباران هوایی مناطق مسکونی شهرهای یمن از بمب های خوشه ای استفاده می کنند.

دراین گزارش گفته شده است جنگنده های مهاجم کشورهای عربی درحملات به شهرهای یمن بمب های خوشه ای از نوع «اس.ب.یو-105» ساخت آمریکا بکار می گیرند که از نظر قوانین بین المللی استفاده از این نوع بمب ها ممنوع است.

خبرگزاری اینترفاکس خاطرنشان کرد: بمب های خوشه ای برای نیروهای نظامی وغیرنظامیان خطرناک است و براساس قرارداد سال 2008 استفاده از آن منع شده است.116 کشور جهان به این قرارداد پیوسته اند اما عربستان سعودی و متحدانش در ائتلاف ضد یمنی این قرارداد را امضا نکرده اند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا هم روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: عربستان سعودی و متحدانش در بمباران هوایی شهرهای یمن از بمب های خوشه ای استفاده می کنند و شواهد انکارناپذیر ازجمله تصاویر این بمب ها در دست است.

در گزارش رسانه روسی با اشاره به گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر Human Rights Watch گفته شده است: این سازمان تصاویر و فیلم های ویدئویی واظهارات ضبط شده شاهدان عینی را دراختیار دارد که استفاده عربستان سعودی از بمب های ممنوعه خوشه ای را در یک هفته اخیر در منطقه صعده در شمال غرب یمن اثبات می کند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا خاطرنشان کرد: بمب های خوشه ای در نزدیکی اماکن مسکونی پرتاب شده است.

در گزارش این خبرگزاری گفته شد: در طول حدود پنج هفته حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش به یمن بیش از یک هزار نفر اکثرا غیرنظامی کشته و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند و این کشور در استانه فاجعه قرار گرفته است.

رادیو اخبار روسی هم امروز در بخش های خبری خود گفت: عربستان سعودی و متحدانش به استفاده گسترده از بمب های خوشه ای در یمن متهم شدند.

در گزارش خاطرنشان شد: بمب های خوشه ای ساخت آمریکا بوده و به سیستم هدایت لیزری مجهز بودند و سازمان دیده بان حقوق بشر Human Rights Watch شواهد کافی در این زمینه در اختیار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار