بازدید 3936

سیاست غلط وزارت نیرو در تغییر مسیر رودخانه‌ها

انتقال آب آشامیدنی برای دیگر استان‌ها آسیبی به منابع آبی نمی‌زند اما انتقال آب کشاورزی به دیگر نقاط کار غلطی است.
کد خبر: ۴۹۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶ 04 May 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد شدید از وزارت نیرو به دلیل ایجاد محدودیت‌های کشت برای کشاورزان خوزستانی گفت: انتقال آب آشامیدنی برای دیگر استان‌ها آسیبی به منابع آبی نمی‌زند اما انتقال آب کشاورزی به دیگر نقاط کار غلطی است.

حبیب آقاجری در گفت‌و‌گو با تسنیم در اهواز، با اشاره به جریان یک سوم آب‌های جاری کشور در استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به وجود منابع آبی و حاصلخیزی خاک یکی از مهم‌ترین منابع درآمد مردم خوزستان کشاورزی است.

وی با اشاره به محدودیت‌های کشت برای کشاورزان خوزستانی بیان کرد: در حال حاضر ایجاد محدودیت‌های کشاوری برای کشاورزان خوزستان کار اشتباهی است و باید قبل از آن ممنوعیت انتقال آب برای کشاورزی اجرایی شود.

نماینده مردم ماهشهر، هندیجان و امیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر در کشور با خشکسالی و کمبود آب مواجه هستیم نباید آب برای کشاورزی انتقال داده شود، گفت: با مدیریت صحیح منابع آبی و جیره بندی می‌توان کمبود منابع آبی را جبران کرد.

وی با انتقاد شدید از وزارت نیرو به دلیل ایجاد محدودیت‌های کشت برای کشاورزان خوزستانی عنوان کرد: برای انتقال آب کشاورزی به دیگر نقاط نباید مردم خوزستان دچار محدودیت و یا محرومیتی شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب آشامیدنی برای دیگر استان‌ها آسیبی به منابع آبی نمی‌زند اما انتقال آب کشاورزی به دیگر نقاط کار غلطی است و نباید مسیر رودخانه را با این کارهای غیر علمی تغییر دهند.

وی با بیان اینکه نباید منابع آب ما با استفاده از روش‌های نامتعارف هدر شود، اظهار داشت: تغییر الگوی کشت کشاورزان یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در مدیریت صحیح منابع آبی کمک کند.

آقاجری تأکید کرد: نباید روش‌های کشت فعلی در نقاط مختلف کشور ادامه پیدا کند و باید در کوتاه‌ترین زمان به سمت مکانیزه شدن کشاورزی حرکت کنیم تا بتوانیم با کشت محصولات به روش‌هایی که به آب کمتری نیاز دارند از منابع آبی حفاظت کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر