بازدید 11381

نگاه شما: مثلا دست خط پزشکان !

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 04 May 2015
سلطانی از اهواز: در روز پنج شنبه مورخ 10/2/94 به داروخانه مرکز پزشکی آب و برق خوزستان مراجعه و تعدادی دارو دریافت نمودم. پس از مراجعه به منزل و موقع مصرف ، قادر به خواندن دستور مصرف نوشته شده روی دارو نبودم. لذا به داروخانه برگشتم و به متصدی مربوطه گفتم. متصدی مربوطه گفت که این دست خط مشکلی ندارد و قابل خواندن است و شا بلد نیستید. جالب اینجاست که دو نفر دیگر که برای تهیه دارو آنجا حضور داشتند نتوانستند این دست خط را بخوانند. حالا پیشنهاد می کنم در دانشگاهها به دروس رشته های پزشکی دو واحد خوشنویسی اضافه کنند و یا به مردم  روش خواندن دست خط پزشکان آموزش داده شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۴
این صنف به جای محروم کردن مردم ازخنده و شادی ، کمی خوشنویسی تمرین بکنند تامردم علاف آنهانشوند .
پاسخ ها
پزشک عمومی (GP)
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
دوست عزیر، وقتی بنده مجبورم حدود 250 بیمار رو یه روز ببینم، وقتی برای خوش خط نوشتن باقی می مونه؟ تا پزشک نباشی نمی تونی درک کنی
به نظرم معلومه... هر شش ساعت و هر 12 ساعت
سلطان جان هر 6 ساعت 3 سری. یعنی هر 6 ساعت 3 تا ورق حدود 30 عدد. مشکلی هست؟!
وقتي هم سود دارورو بعلاوه حق فني روازمريض ميگيرن وقانون هم باهاشون كاري نداره بايدهم پاسخ شما بلد نيستي بخوني رو بدن
نوشتن روی دارو کار یه نسخه پیچه نه پزشک
تابناک عزیز کی دست از سر این پزشکان بر میدارید
لطفا اطلاعات اشتباه ندهید
هر 6 ساعت 3 سی سی
هر 12 ساعت 3 سی سی
ضمنا اونکه روی دارو مینویسه پزشک نیست.صرفا به نسخه پیچه که شاید دیپلم هم نداره
من قبل از عید رفتم دارو بگیرم داروخانه ای گفت نميتونه دستخط پزشک معالج رو بخونه از آنجاییکه حالم خیلی بد بود به پزشک زنگ زدم که تلفنی به داروخانه بگه که چی تو نسخه نوشته ولی آقای پزشک گفت دوباره بیا پیشم تا نسخه رو ببینم بهت بگم من هم رفتم و نسخه رو انداختم جلوش و پول ویزیتم رو گرفتم و رفتم یک دکتر دیگر.....
مشکل اینجاست که پزشکان واقعا بد خط نیستند.این مدل نوشتن رو کلاس میدونند. وگرنه برا نظام پزشکی کاری نداره میتونه نسخه رو الکترونیکی کنه هم برا بیماران الکی دارو اضافی تجویز نمیشه هم در سیستم ثبت میشه و امکان پیگیری پرونده بیمار نیز هست.
نمی دونم چطور می شه همه افراد یک صنف بدخط باشن. یکی می گفت عمدا بدخط می نویسن که مردم عادی نتونن نسخه ها رو بخونن. ولی اینو که دیگه بیمار باید بتونه بخونه!
اولا دارو را از داوخانه تحویل گرفته پس دست خط تکنسین داروخانه س ثانیا در یک شیشه شربت قاعدتا باید6 سی سی باشد .6قاشق که نیست فرض کنیم خانواده کاملا بیسواد "همکاران داروخانه های دیگه چجور متوجه نشدن؟
iهر 6 ساعت سه قاشق و هر 12 ساعت سه قاشق
ملت دیگه نمیدونن چطور گیر بدن به دکترا.
نوشتن رو دارو که کار نسخه پیچه نه دکتر
به نظر من کاملا واضحه و نیز کمی مراعات حال یکدیگر را بکنیم، زندگی بهتر میشود. دکترهایی که روزی 200 بیمار را ویزیت میکنند و مایی که مشکلات اینچنینی داریم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس