بازدید 4953
کنعانی مقدم مطرح کرد:

تجاوز به یمن سبب شکاف در خاندان آل‎سعود شد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اقدام سلطان سلمان در حمله نظامی به یمن باعث شد شکاف سیاسی در خاندان آل سعود خود را نشان دهد.
کد خبر: ۴۹۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 03 May 2015
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اقدام سلطان سلمان در حمله نظامی به یمن باعث شد شکاف سیاسی در خاندان آل سعود خود را نشان دهد.

تجاوز نظامی به یمن سبب شکاف سیاسی در خاندان آل‎سعود شد"حسین کنعانی مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره عزل‎ونصب‎ها در حکومت عربستان اظهارداشت: حمله نظامی عربستان به یمن باعث بروز شکاف سیاسی در حکومت و خاندان آل سعود شد و با توجه به اینکه"فهد" در وصیت خود به خاندان آل‌سعود گفته بود"به هر کجا حمله می‎کنید به یمن حمله نکنید، حمله به یمن یعنی نابودی خاندان آل سعود" این اقدام سلطان سلمان انجام داد باعث شد شکاف سیاسی خود را در خاندان آل سعود نشان دهد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: به نظر می‎رسد ورود افراد جدید از جمله فزرند سلمان بن عبدالعزیز و همچنین ولیعهد فعلی یک زمینه فروپاشی در داخل ساختار سلطنتی آل سعود ایجاد خواهد کرد، زیرا کسانیکه مخالف حمله به یمن بودند کاملا از داخل حاکمیت بیرون گذاشته شدند.
 
 
کنعانی مقدم درباره اینکه عزل و نصب‎های آنی عربستان در منطقه تاثیر مثبت خواهد داشت یا منفی خاطرنشان کرد: این مسئله از یک سو سقوط ال سعود را نزدیک کرد و از سوی دیگر بعضی‌ها بر این باورند که باعث انسجام  داخلی در خاندان آل سعود خواهد شد. چرا که برخی از شاهزادگان با حمله نظامی به یمن مخالف بودند. که به اعتقاد من بیشتر باعث فروپاشی این خاندان شد.

وی گفت:گذاشتن"عادل الجبیر"سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا بر مسند مهم وزارت خارجی آل‌سعود بعد از "سعود الفیصل"نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها مستقیما وارد صحنه سیاست خارجه عربستان شده‎اند و این می‌تواند باعث نارضایتی‎ مردم عربستان شود و خاندان آل سعود از شیعیانی که در منطقه قطیف و احصا و  مناطق جنوبی عربستان که مخالف اقدامات نظامی علیه یمن و همراهی با آمریکا هستند غافل‎اند.
 
این کارشناس سیاست خارجی درباره دلیل بیعت نکردن برخی از خاندان آل سعود با ملک سلمان در این عزل و نصب‎های اخیر خاطرنشان کرد: اقداماتی که سلطان سلمان بن عبدالعزیز انجام داد، اقداماتی بود که عملا جوانان خاندان از جمله فرزند خود را وزیر دفاع کرد و همچنین او را به ولیعهدی خود منصوب کرد و کسانی که سابقه سنتی در خاندان آل سعود داشتند را کنار زد، از طرفی به خاطر ضعف بدنی و بیماری که سلمان بن عبدالعزیز داشت و منجر به عدم توانایی او در مدیریت شده بود و همچنین شکست او در حمله به یمن که عملا عربستان را از اسلامیت و عربیت ادعایی خودش کنار زد لذا در میان مردم مسلمان به جای خادم الحرمین با عنوان خائن‌الحرمین لقب گرفته و خیلی از سران قبائل و اعضای خاندان آل سعود حاضر نیستند با ولیعهد جدید و ساختار جدید بیعت کنند و اعضای جدید به پشتوانه آمریکا و حمایت‌های سیاسی صهیونیستی در مسند قدرت هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس