بازدید 2633

آمریکا سلاخی عراق را دنبال می‌کند

کد خبر: ۴۹۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 03 May 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که آمریکا در تجزیه عراق منافع نفتی و سود کارخانجات اسلحه سازی ایالات متحده را دنبال می‌کند ، گفت: واشنگتن به دنبال کوچک سازی کشورهای خاورمیانه است و در این راه می خواهد عراق را همانند داعش سلاخی کند.

احمد شوهانی در گفت و گو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت بابیان این‌که کمیسیون روابط خارجه آمریکا در تعامل با اکراد و سنی‌های طرفدار عربستان تجزیه عراق را به 3کشور کرد ، شیعه و سنی دنبال می‌کنند گفت: واشنگتن سال‌هاست که تجزیه عراق را دنبال می‌کنند. کاخ سفید در ابتدا با تشکیل اقلیم خودمختار کردستان عراق این طرح را به نوعی کلید زد.آمریکا در کردستان فاز اول منافه خود را که شامل اکتشافات نفتی و شرکت‌های بزرگ از نفت عراق در کردستان هستند، دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:‌روند توسعه سیاسی عراق موضوعی است که به هیچ وجه برای مدعیان دموکراسی خوشایند نبود،آنها تا زمانی مردم‌سالاری را می‌پسندند که منافع استعمارگران مورد تهدید واقع نشود.

وی در اشاره به دوران نخست وزیری نوری مالی و قدرت گیری شیعیان در عراق گفت: عربستان ، ترکیه ، آمریکا و اسرائیل به هیچ وجه از وضعیت رو به رشد عراق راضی نبودند و به همین جهت با توسل به عناصر بعثی و هجمه رسانه‌ای نارضایتی اهل تسنن را هدایت کردند. در ادامه تروریست‌های تکفیری داعش نیز از سوریه به عمق خاک عراق نفوذ کردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس که معتقد است تجزیه عراق سرآغاز زد و خوردهای خونین همانند جنگ یوگسلاوی است ، گفت: به دلیل تضاد منافع در شهرهای مختلف و بحث کینه قومیتی که توسط رسانه‌های غربی و صهیونیستی به آن دامن زده شده‌است احتمال جنگ نژادی پررنگ‌ترین گمانه زنی از آینده است.

وی تاکید کرد که تجزیه عراق اگرچه خون‌بهای سنکینی بر مردم منطقه تحمیل خواهد کرد اما آمریکا به دلیل منافع نفتی و سودسرشار کارخانجات اسلحه سازی ، تجزیه عراق را دنبال خواهد کرد و در ادامه گفت: آمریکا با کوچک کردن کشورهای مسلمان خاورمیانه و سرگرم کردن آنها به جنگ‌های منطقه‌ای در واقع به دنبال تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

شوهانی در انتها گفت:توطئه تجزیه عراق موضوعی نیست که محدود به این کشور بماند و در آینده کشورهای دیگر خاورمیانه ، حتی حامیان اصلی‌ آن‌را نیز نشانه خواهد گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان