بازدید 1484

مخالفت عشایر الرمادی عراق با طرح تجزیه‌طلبانه کنگره آمریکا

کد خبر: ۴۹۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 03 May 2015
شیوخ عشایر البو شعبان و البو فهد ضمن استقبال از هر کمک تسلیحاتی برای جنگ با داعش با طرح تجزیه طلبانه آمریکا مخالفت کردند. 

به گزارش «تابناک»، محمد مخلف شیخ عشیره البوشعبان در غرب عراق گفت که عشایر الانبار از کمک تسلیحاتی آمریکا به شرط اینکه وحدت عراق حفظ شود استقبال می کند.

وی افزود: آمریکا با طرح پیش نویس به دنبال تجزیه عراق و استان های سنی و شیعی است و ما مخالف آن هستیم.

عمان سلمان الفهداوی از شیوخ عشایر البو فهد نیز گفت: عشایر از کمک تسلیحاتی خواه از سوی آمریکایی ها و خواه از سوی دولت عراق استقبال می کند اما تاکنون اقدام جدی در این زمینه مشاهده نشده است. ما حامی کمک تسلیحاتی هستیم به شرط اینکه در راستای تجزیه عراق نباشد.

سیاستگذاران جمهوری‌خواه کمیته خدمات مسلح کنگره آمریکا روز دوشنبه (7 اردیبهشت) با اشاره به نگرانی های روزافزون خود از آن چه به زعم خود، نفوذ ایران بر دولت بغداد خوانده اند، در طرحی،‌ خواستار به رسمیت شناخته شدن کشوری برای شبه نظامیان کرد و سنی عراق شده بودند.

در این طرح دفاعی سالیانه، کمیته خدمات مسلح کنگره آمریکا بودجه 715 میلیون دلاری را برای کمک به نیروهای عراقی که در حال مبارزه با داعش هستند، اختصاص داده است.

این طرح قرار بود 9 اردیبهشت ماه 29 آوریل، به رای گذاشته شود. حداقل 25 درصد این بودجه به نیروهای پیشمرگه، شبه نظامیان سنی و گارد ملی اهل تسنن اختصاص خواهد یافت.

این طرح با مخالفت مرجعیت عالیقدر عراق و دیگر شخصیت ها و گروههای سیاسی این کشور قرار گرفت و آن را سرآغاز تجزیه این کشور دانستند.


تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار