بازدید 6131
۷

ذخایر استراتژیک آب منفی شد

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵ به ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است گفت: رفتار مصرفی آب کشور باید تغییر کند.
کد خبر: ۴۹۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 03 May 2015
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵ به ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است گفت: رفتار مصرفی آب کشور باید تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستار محمودی با بیان اینکه اگر نگاهی به اقلیم ایران بیندازیم می‌بینیم که حدود ۸۵ درصد مساحت کشور دارای اقلیم خشک است، گفت: با رشد جمعیت و صنعت، میزان مصرف آب از کنترل خارج شده است.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از حدود ۴ دهه پیش، میانگین بارش‌ها در کشور از ۲۵۰ میلیمتر به ۲۴۰ میلیمتر، میانگین سالانه روان‌ آب‌ ها در کشور از ۸۶ میلیون مترمکعب به ۴۶ میلیون مترمکعب و میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵ میلیون مترمکعب به ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

محمودی ادامه داد: هیچ نظامی نمی‌تواند مردم را با فشار مجبور به مصرف بهینه آب کند و تنها راه این است که مردم خود دغدغه آب داشته باشند و لازمه این جوش و خروش همان فرهنگ‌ سازی است.

وی با بیان اینکه رفتار مصرفی آب ما باید تغییر کند و با شرایط تطبیق پیدا کند، اظهارداشت: یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام داد، فرهنگ‌ سازی و توجه به مسائل فرهنگی است. در چند دهه گذشته، درآمدهای ناشی از نفت موجب شده تا روند مصرف آب اینگونه بی رویه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
همینو کم داشتم که شکر خدا خودکفا شدیم در این مورد و بدستش اوردیم ما مینوانیم
چرا استفاده از تجهیزات کم مصرف آب اجباری نمی شود؟ چرا یکی میگوید 70 درصد مردم ایران از ایران میروند و دیگری میگوید دروغ است و آب مشکلی ندارد!!!! چه کسی قرار است راستش را به مردم بگوید؟ چرا آب خزر و فارس را منتق نمی کنید؟ چرا تصفیه آب های پیشرفته نمی سازید که آب کشاورزی را از دریا بگیریم؟ چرا هندوانه و خربزه میکارید و اگر کسی بگوید نیازی نیست در کشاورزی خودکفا شویم، عصبانی می شویم؟؟
آب شرب مردم را نمیتوانند تامین کنند میگویند جمعیت کم است
فرهنگ‌سازی شرط لازم است. اما قیمت آب بسیار کم است و اساسا برای مصرف کننده و یا کشاورز ارزشمند تلقی نمی‌شود. باید قیمت آب اصلاح شود تا سرمایه‌گذاری برای کاهش مصرف آب صرفه اقتصادی داشته باشد. اگر آب مثلا لیتری ۱۰۰ ریال باشد کسی حاضر نخواهد بود برای کاهش مصرف آن به ازای هر لیتر نیم دلار سرمایه ‌گذاری کند اما وقتی همان یک لیتر شد ۱ دلار سرمایه‌گذاری برای کاهش مصرف صرفه خواهد داشت.
یکی ار مهمترین دلایل مصرف نوع شیر آلات مصرفی و تولیدی میباشد. در کشورهای دیگر شیر آلات به گونه ای طراخی میشوند که با فشار کم آب آب پخش شده به شما می دهند. :ولر آبی که اصلا بازده ندارد هم که نیاز به صحبت ندارد.
تا مردم رو به قبله نشدند ی فکری به حال اب ملکت بکنید
بالاخره چه زمانی مصرف آب فرهنگ سازی می شود , جالب تر این است که با این کمبود آب و خشکسالی های آتی مسئولان دنبال افزایش جمعیت هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل