بازدید 2645

رهاسازی 2 خارپشت گوش دراز در پارک ملی خجیر

کد خبر: ۴۹۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 03 May 2015
رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار از رهاسازی 2 خارپشت گوش دراز در پارک ملی خجیر و جلوگیری از تعلیف غیرمجاز دام در پارک ملی سرخه حصار توسط محیط بانان این منطقه خبر داد.

به گزارش فارس ، امامعلی یگانزاده از رهاسازی 2 خارپشت گوش دراز در پارک ملی خجیر و جلوگیری از تعلیف غیرمجاز دام در پارک ملی سرخه حصار توسط محیط بانان این منطقه خبر داد.

رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار با اعلام این خبر گفت: در پایان هفته گذشته 2 خارپشت گوش­دراز پس از تیمار و تأیید سلامت در کلینیک دامپزشکی پارک طبیعت پردیسان، با هماهنگی اداره محیط زیست طبیعی اداره­کل حفاظت محیط زیست استان تهران به منظور رهاسازی در زیستگاه طبیعی خود به اداره پارک­های ملی خجیر و سرخه‌­حصار تحویل گردید.

وی افزود: این 2 خارپشت توسط نیروهای یگان حفاظت اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و در حضور نماینده کلینیک در فضای سبز منطقه باغ­شاد واقع در پارک ملی خجیر رهاسازی شدند.

یگانزاده ادامه داد: همچنین در هفته گذشته مأموران یگان حفاظت محیط زیست اداره پارک­های ملی خجیر و سرخه­‌حصار در حین گشت و کنترل در پارک ملی سرخه‌­حصار در محدوده چشمه نصام، به یک بلوک دام شامل 100 رأس گوسفند برخورد نموده که ضمن خروج دام از منطقه، مراتب در محل صورتجلسه گردید.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این منطقه پارک ملی است، عمل ارتکابی صاحب دام‌ها به استناد بند ج ماده 12 قانون شکار و صید و ماده 44 مکرر قانون حفاظت و بهره­برداری از جنگل­ها و مراتع جرم محسوب می‌گردد و متهم پس از پرداخت مبلغ ضرر و زیان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی گردید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار