بازدید 3890
گزارش تابناک از بزرگترین بدهکاران بخش کشاورزی؛

بدهی 10 هزار میلیاردی وزارت جهاد به پیمانکاران

بدهي وزارت جهادكشاورزي و مجموعه‌هاي پشتيبان توليد بخش كشاورزي وابسته به اين وزارتخانه به مجموعه بانکی حدود پنج هزار ميليارد تومان و به پيمانكاران حدود 1000 ميليارد تومان است.
کد خبر: ۴۹۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ 03 May 2015

بدهي وزارت جهادكشاورزي و مجموعه‌هاي پشتيبان توليد بخش كشاورزي وابسته به اين وزارتخانه به مجموعه بانکی حدود پنج هزار ميليارد تومان و به پيمانكاران حدود 1000 ميليارد تومان است.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، بدهي وزارت جهادكشاورزي و مجموعه‌هاي پشتيبان توليد بخش كشاورزي وابسته به اين وزارتخانه به مجموعه بانكي حدود پنج هزار ميليارد تومان و به پيمانكاران حدود 1000 ميليارد تومان است كه بخش قابل توجه آن به ويژه بدهي معاونت آب و خاك به پيمانكاران و يا بدهي صندوق بيمه كشاورزي به بانك كشاورزي از سال 1389 شكل گرفته است كه در حال حاضر علاوه بر زمين‌گير شدن اين مجموعه ها، آسيب شديدي به پيمانكاران بخش خصوصي و كاهش توان اعطاي تسهيلات در بانك كشاورزي شده است.

بدهي وزارت جهاد كشاورزي به طور عمده مربوط به طرح‌هاي آب و خاك 226 ميليارد تومان و مابقي مربوط به طرح تامين و انتقال آب براي توسعه باغات در اراضي شيبدار، سازمان امور عشاير، سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي، سازمان دامپزشكي، سازمان مركزي تعاون روستايي، سازمان شيلات ايران و موسسه رازي بوده است.

مجموع بدهي وزارت جهادكشاورزي به پيمانكاران 285 ميليارد و 487 ميليون تومان، موسسه جهاد نصر 192 ميليارد و 910 ميليون تومان و شركت خدمات حمايتي كشاورزي 535 ميليارد و 545 ميليون تومان برآورد شده است. به اين ترتيب شركت خدمات حمايتي كشاورزي با سهم 53 درصدي از مجموع بدهي‌ها به پيمانكاران در صدر ليست بدهكاران قرار گرفته است.

اما ميزان بدهي‌هاي شركت‌ها و سازمان‌هاي مختلف وزارت جهادكشاورزي در مجموع به اين ترتيب گزارش شده است: جمع بدهي‌هاي اين شركت‌ها پنج هزار و 55 ميليارد و 791 ميليون تومان محاسبه شده است كه بدهكارترين اين شركت‌ها صندوق بيمه محصولات كشاورزي با دو هزار و 437 ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است.

پس از آن سازمان تعاون روستايي ايران با يك هزار و 648 ميليارد و 300 ميليون تومان، شركت خدمات حمايتي كشاورزي با 818 ميليارد و 191 ميليون تومان، اتحاديه مركزي تعاوني‌هاي روستايي و كشاورزي ايران با 148 ميليارد تومان و شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي با 3 ميليارد و 500 ميليون تومان در جدول بدهكاران جاي گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها