بازدید 83432
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

روایت آمریکایی از ماجرای پورشه/ تکذیب سوءقصد به الهام چرخنده/ محسن رضایی طرفدار کدام تیم فوتبال است؟/مغز متفکر و سپر بلای اصولگرایان کیست؟ / اتهام موسوی لاری به وزرای روحانی/ مشتری ۳۰۰ میلیاردی پرسپولیس پرید

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «توضیح منبع یک پول کثیف هشت میلیارد دلاری»، «ادعای احتمال تشکیل بنیاد تعاون قوه قضاییه»، «خرج ۳۰ میلیونی یک نهاد برای توزیع بادکنک» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 02 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محسن رضایی طرفدار کدام تیم فوتبال است؟

نظر شخصیت های سیاسی درمورد تیم های فوتبال همواره برای علاقه مندان فوتبال جذاب و جالب است.به نوشته سایت شخصی دکتر محسن رضایی اخیرا وی در پاسخ به این سوال که طرفدار کدام تیم فوتبال است پاسخ داده که وی طرفدار تیم ملی و همچنین تیم های خوزستانی به ویژه نفت مسجد سلیمان و تراکتور سازی تبریز است.وی که خود خوزستانی و از علاقه مندان تیم های خوزستانی است دلیل علاقه اش به تیم تراکتور سازی را علاقه وافرش به مردم آذربایجان و سردار شهید آقا مهدی باکری اعلام کرد.محسن رضایی در پایان اضافه کرد که من به هر تیم ایرانی که در مقابل تیم های سعودی پیروز شوند و به گلزنان تیم های ایرانی به عربستان افتخار می کنم.

اصلاح‌طلبان کشور را به یازده قسمت تقسیم کردند


محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره آخرین اخبار کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفته: در کمیته انتخابات شورای هماهنگی برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های خود را در سرتاسر کشور توسعه دهیم، با هماهنگی تهران و استان‌ها در حال تشکیل کمیته انتخابات در استان‌ها هستیم. کل کشور، غیر از تهران که یک منطقه ویژه است، به یازده منطقه یعنی هر سه استان یک منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک مسئول تعیین شده است.

آمریکا: بخشی از جریمه بانک فرانسوی به قربانیان سه کشور پرداخت می‌شود


ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته بخشی از جریمه هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری بانک فرانسوی «ب‌ان‌پ پاریبا» را به قربانیان اقدامات دولت‌های ایران، سودان و کوبا بپردازد. آسوشیتدپرس این خبر را به نقل از اندرو گولداستین، دستیار دادستانی ایالات متحده آمریکا منتشر کرده است. «ب‌ان‌پ پاریبا» که بزرگ‌ترین بانک فرانسه است، جمعه یازدهم اردیبهشت توسط دادگاهی در آمریکا به پرداخت هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار جریمه بابت نقض تحریم‌ها علیه ایران، سودان و کوبا محکوم شده است.

روزی چهار کشته در حوادث کار

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته: سالانه بیش از یکهزار و ۴۰۰ تن در کشور بر اثر حوادث فیزیکی ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. حسن هفده تن روز چهارشنبه در نهمین همایش روز جهانی ایمنی و سلامت کار در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شش برابر این رقم نیز آمار مرگ‌های ناشی از بیماری‌های شغلی است که گریبان نیروی کار را گرفته است.

اتهام موسوی لاری به وزرای روحانی


وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز گفته: آقای روحانی خودش دقیق، صحیح و از موضع یک دولت مقتدر دولت پیش رو صحبت می‌کند، در حالی که متأسفانه بعضی از همکاران ایشان بسیار منفعل هستند، به گونه‌ای منفعل که مدیران منطقه آن‌ها نمی‌دانند که بالاخره کدام سیاست را باید دنبال کنند؟ دولت تا زمانی که روش بده بستان و معامله‌های پشت پرده را دنبال بکند و وزرا و مسئولین سطح بالای دولت به جای تأکید بر وظایف قانونی خودشان بخواهند با یک نوع بده بستان و باج دادن کارشان را پیش ببرند، قطعا مدیران منطقه ایشان با همین مشکل روبه رو می‌شوند؛ اگر ز باغ رایت ملک خورد سیبی درآورند غلامان درخت را از بیخ؛

توضیح منبع یک پول کثیف هشت میلیارد دلاری


عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در صحن علنی مجلس و در جریان پاسخ به سؤال نمایندگان درباره «پول کثیف» (ششم اردیبهشت) گفته: «در حوزه قاچاق سوخت روزانه ۲۰ میلیون لیتر بود، ۸ میلیارد دلار در سال پول کثیف وارد چرخه اقتصاد می‌شد».

خبرگزاری فارس با مرور آماری که سخنان وزیر را تأیید می‌کند، نوشته: بی‌توجهی به میزان پیمایش خودروهای سنگین و اختصاص سهمیه‌هایی به مراتب بیشتر از مقدار مورد نیاز این خودرو‌ها که به بیش از ۲ برابر مصرف فعلی آن‌ها بالغ می‌شود، بزرگ‌ترین دلیل کاهش نیافتن قاچاق و مصرف گازوئیل بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و حتی افزایش آن در سال‌های اخیر بوده است و خودروهای سنگین را تبدیل به یکی از مجاری مهم قاچاق و خروج سوخت از چرخه مصرف داخل کشور کرده است. اظهارات مسئولین سابق و فعلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این مدعا را تایید می‌کند: فداحسین مالکی، رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در باره این موضوع در همایش روز جهانی گمرک (۵ بهمن ۹۱) گفت:‌ «افزایش قاچاق سوخت ناشی از این است که سهمیه‌های گوناگون بدون مطالعه داده می‌شود که این سهمیه‌ها منجر به قاچاق می‌شود».

ادعای احتمال تشکیل بنیاد تعاون قوه قضاییه

پارس‌نیوز مدعی شده است که آیت الله آملی لاریجانی جهت استفاده از تجارب اجرایی در مباحث اقتصادی، مشاور اقتصادی تعیین کرد. آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه که به شدت نگران بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی است و در عین حال استقلال اقتصادی دستگاه قضا را یک امر مهم می‌داند اخیرا دکتر علی عسکری را به عنوان مشاور اقتصادی منصوب کرده است.

همچنین برخی مقامات قوه قضاییه پیشنهاد کرده‌اند، با توجه به وضعیت بازنشستگی قضات و کارکنان قوه قضاییه، بنیاد تعاون این قوه نیز راه اندازی شود. بر همین اساس احتمالا علی عسگری به ریاست بنیاد تعاون قوه قضاییه با بودجه‌ای مشخص منصوب می‌شود. در تمام دوران ریاست عزت الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما، علی عسکری معاون فناوری و توسعه این سازمان را بر عهده داشت.

مخالف سرسخت احمدی‌نژاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کیست؟


سایت جماران در سالگرد روز معلم در معرفی احمد احمدی که این روز‌ها به شدت به انتقاد از احمدی‌نژاد پرداخته، نوشته: بد نیست کمی با زندگی حجت الاسلام و المسلمین احمدی آشنا شویم. او در سال ۱۳۱۲ در یکی از روستاهای ملایر به دنیا آمد و بعد از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت. پس از پنج سال به قم مهاجرت کرد و در حوزه علمیه قم در محضر اساتیدی چون علامه طباطبایی؛ آیت الله بروجردی؛ سلطانی؛ مشکینی؛ محقق داماد؛ نجفی مرعشی و امام خمینی (س) دروس فقه و اصول را فراگرفت. او همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران گرفت.

دکتر احمدی جزو سابقون شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در سال ۱۳۶۰ توسط امام خمینی به عضویت این شورا در آمد و از آن زمان تا کنون این شورا را ترک نکرده است. وی علاوه بر نقش محوری در تأسیس دانشگاه تربیت مدرس به مدت ۱۴ سال ریاست دانشکده علوم انسانی همین دانشگاه را برعهده داشته و علاوه بر این سازمان سمت را تأسیس کرده است. او همچنین از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و سال هاست که به تدریس فلسفه اسلامی؛ فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی در مقطع دکتری مبادرت می‌ورزد.

چرایی حمله به یمن بدون اطلاع آمریکا

سید حسین موسویان عضو تیم پیشین هسته‌ای ایران و سفیر اسبق ایران در آلمان به جلسه‌ای با حضار عرب اشاره کرده و گفته: من از سعودی حاضر در جلسه پرسیدم: شما چرا بدون اطلاع آمریکا دست به این حملۀ نظامی زدید؟ آن‌ها پاسخ دادند: اولاً مطمئن بودیم که آمریکا از ما حمایت می‌کند و هیچ راهی ندارد. ثانیاً اگر از قبل به آن‌ها اطلاع داده بودیم، قطعا با این اقدام مخالفت می‌کردند.

تکذیب سوءقصد به الهام چرخنده در نزدیکی منزل پدری رهبر انقلاب


الهام چرخنده که گویا از زیارت حرم مطهر رضوی بازمی‌گشت، در یکی از خیابان‌های مشهد، توسط راکب یک موتورسیکلت که صورت خود را پوشانده بود، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است. شنیده‌ها از آن حکایت دارد که وی از ناحیه دو پا دچار آسیب‌دیدگی شدید و شکستگی شده و به بیمارستان منتقل ‌شده است. یکی از نزدیکان الهام چرخنده در مشهد که از سوءقصد به وی اطلاع داشت، در گفت‌وگو با مشهدپیام به بیان چگونگی وقوع این سوءقصد پرداخت و گفت: ایشان عصر روز جمعه از بازدید خود از منزل ابوی مقام معظم رهبری چند عکس روی شبکه اجتماعی خود گذاشت لابلای متن آن عکس، محل سکونت خود را نیز عنوان می‌کند. وی زمان حادث شدن این حرکت را حدود ساعت ۹ شب عنوان کرد و ادامه داد: خانم چرخنده حدود ساعت ۹ تا ۹:۳۰ که از زیارت حرم مطهر بازمی‌گشتند، یک موتور سوار ایشان را مضروب کرده و فرار می‌کند. این منبع آگاه گفت: از طریق بیمارستان سوانح امدادی موضوع شکایت به نیروی انتظامی پیگیری شد.

بسته جمعه سامان


علی‌ رغم گزارش سایت‌های محلی چرخنده در گفت‌وگو با فارس این ماجرا را تکذیب کرد.

ریشه بارسلونا مشهد است!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد در نشست با مهمانان خارجی اجلاس متروپلیس در مشهد،ریشه متروپلیس را از ام القرا، اسپانیا را از اصفهان و بارسلونا را از بارساوا که نام دیگر منطقه مشهد است، دانست. مهدی برادران افزود: مترو ریشه یونانی دارد به معنای مادر و پولیس، همان شهر است و مترو پلیس به معنای مادر شهرهاست که از ام القرا گرفته شده است.این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اسپانیا هم ریشه اش از اسپان یا اصفان گرفته شده که به اصفهان برمی گردد، ضمن اینکه بارسلونا هم با بارساوا هم ریشه است که بارساوا نام دیگر منطقه مشهد است.

احمدی‌نژاد هنوز رئیس‌جمهور کجای ایران است؟

در حاشیه سفر رئیس‌جمهور به شیراز

بسته جمعه سامان


بازداشت یک کویتی بعد از توییت ضد ایرانی‌اش
ولید طباطبایی در توییترش نوشته کویت از جانب ایران تحت فشار است تا ولیعهدش را تغییر دهدکویت یک نماینده سابق پارلمان این کشور را در ارتباط با توییتش درباره ایران بازداشت کرده است. ولید طباطبایی در این توییت خود نوشته بود کویت از جانب ایران تحت فشار است تا ولیعهد این کشور شیخ نواف احمد الصباح را تغییر دهد و کسی را جایگزین کند که رابطه نزدیک‌تری با ایران دارد. شیخ نواف ۷۶ ساله از سال ۲۰۰۶ به عنوان ولیعهد کویت برگزیده شده است. وزیر کشور کویت گفته است دلیل بازداشت آقای طباطبایی «نشر اکاذیب درباره وضعیت سیاسی کشور و غرض‌ورزی نسبت به مقام ولیعهد این کشور» است. در بیانیه وزارت کشور کویت آمده است که تحقیقات در مورد اتهام‌های ولید طباطبایی ادامه خواهد داشت. ولید طباطبایی که به خاطر اظهارنظرهای ضدایرانی‌اش شهرت دارد، پیش از این هم چندین بار به خاطر انتقاد‌هایش از کشورهای عربستان سعودی، مصر، بحرین و ایران بازداشت شده بود.

 مشتری ۳۰۰ میلیاردی پرسپولیس پرید


یکی از متقاضیان خرید باشگاه فوتبال پرسپولیس که روز ۹ اردیبهشت در مزایده سازمان خصوصی‌سازی حاضر شده بود به دلایلی از خواسته خود صرف نظر کرد. علیرضا معظمی‌نیا که با ۳۰۰ میلیارد تومان پول نقد برای خرید باشگاه پرسپولیس در مزایده شرکت کرده بود از خواسته خود صرف نظر کرد و علت آن را چنین بیان کرد.




ردپای احمدی نژاد در ماجرای پورشه

نیویورک تایمز نوشت: چند روز پیش، ساعت پنج صبح پورشه زرد رنگی در حال رانندگی با سرعت زیاد در خیابان شریعتی تهران بود. خانم جوانی پشت فرمان بود (که از خانواده‌ای در جنوب شهر بودند) و مرد جوانی کنار او نشسته بود که این خودرو را دو روز پیش خریداری کرده بود.

پریوش اکبرزاده، ۲۰ ساله، راننده به جای اینکه پورشه را در پارکینگ یک ویلا در شمال شهر پارک کند، کنترل خودرو را از دست داد و به یک درخت برخورد کرد. او در جا کشته شد و محمد حسین ربانی ۲۱ ساله چند ساعت بعد درگذشت. در دوران محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران، تعداد اندکی از افراد دارای رانت و نفوذ و ارتباطات شخصی، توانستند ثروت‌های بادآورده‌ای از فروش نفت، دلار و طلا کسب کنند. این افراد واسطه به مشاغل تجاری روی آوردند و به گفته برخی از مقامات ایرانی، همین افراد فساد فرهنگی، اقتصادی را اشاعه دادند. بر اساس یک گزارش که در ماه سپتامبر منتشر شده است، ‌حدود صد هزار خودروی لوکس از سال ۲۰۰۹ وارد ایران شده است، و این در حالی است که صاحبان این خودرو‌ها مجبورند مالیات صدو چهل درصدی آن را بپردازند.

یک پورشه ۲۰۱۵ بوکسچر جی تی اس شبیه آن خودرویی که در تصادف از بین رفت در آمریکا حدود هفتاد و پنج هزار دلار است و در ایران بسته به در دسترس بودن آن، حداقل ۱۷۸ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. برخی دارندگان خودروهای لوکس دور شهر می‌چرخند تا به اصطلاح «دور دور» کنند. نادر کریمی جونی یک تحلیلگر و جامعه‌شناس درباره خشم برانگیخته شده طبقه متوسط از تصادف مرگبار پورشه می‌گوید: ‌لباس پوشیدن، حرف زدن و کارهای این تازه به دوران رسیده‌ها، کاملا متفاوت با عرف شهری و مدنی است. آن‌ها در خیابان‌ها، وضع مالی خودشان را به رخ دیگران می‌کشند و از تحقیر دیگران لذت می‌برند.

خرج ۳۰ میلیونی یک نهاد برای توزیع بادکنک


علیرضا مختارپور در جمع کتابداران اردبیلی آمار جالبی از حضور نهاد کتابخانه‌ها در سال های ۹۱ و ۹۲ خبر داد. او در این همایش گفت: عدم حضور نهاد تنها به دلیل کمبودهای مالی نیست، اگر بودجه کافی هم داشتیم، در نمایشگاه شرکت نمی‌کردیم. وی با اشاره به مستندات و گزارش‌های موجود از هزینه‌های حضور نهاد در نمایشگاه کتاب تهران طی سال‌های ۹۱، ۹۲ و ۹۳ بیان کرد: در شرایطی که من روزانه ایمیل‌هایی دریافت می‌کنم مبنی بر اینکه فلان استان حق مهد، حق مسئولیت، اضافه کاری و... نداده است، در شرایطی که بخش کودک با کمبود منبع مواجه است، و حتی در سال‌های پیش که کتابدار روستایی آنگونه که من مطلعم ۵۰ هزار تومان حقوق می‌گرفته است، آیا از نظر اداره سازمانی و علم مدیریت صرف چنین هزینه‌هایی برای تشریفات معقول است؟ آیا صحیح است در حالی که برخی ناشران کشور به دلیل شمارگان پایین کتاب در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند، صد‌ها میلیون، خرج حضور نمایشی نهاد در نمایشگاه شود؟
 
وی افزود: من هرگز بنای باز کردن بسیاری از مسائل و پاسخگویی به برخی از مطالب را ندارم، اما فقط کافی است به دو نمونه اشاره کنم تا معلوم شود در نهاد چه خبر‌ها بوده است؛ در سال ۹۲، فقط ۳۰ میلیون تومان خرج بادکنک نهاد برای توزیع در نمایشگاه شد و در سال بعد فقط ۲۰ میلیون تومان به مدیران و کارکنان نهاد در نمایشگاه پاداش داده شده است!

شرط مجلس برای اخذ مالیات از صاحبین خانه‌های بیش از ۷۵ متر


عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۷۵ متر منوط به شناسایی آنان است، گفت: در صورتی که این طرح به افزایش هزینه‌های اجاره بها و همچنین آوار شدن آن بر سر مستأجران منجر شود مورد موافقت نمایندگان نخواهد بود.

محمد فیروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های بیش از ۷۵ متر گفت: اخذ مالیات از مسکن با در نظر گرفتن میزان تمکن مالی افراد، می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

نماینده مردم طنز، قمصر و بادرود درمجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت درنظر گرفتن سازوکاری مشخص برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و همچنین مسکن‌های بیش از ۷۵ متر برای اخذ مالیات از آن‌ها، افزود: در صورتی که در نظر گرفتن اصول صحیح شناسایی چنین مسکن‌های به متضرر شدن برخی افراد منجر شود، می‌توان به اشتباه بودن مسیر منتخب اذعان کرد.

وی با یادآوری طرحی مبنی بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه افزود: اجرای صحیح این طرح متضمن توجه و شناسایی چنین خانه‌های است. در غیر این صورت باید منتظر ایجاد مفسده جدیدی مانند تهیه اجاره‌نامه‌های صوری یا پر کردن خانه‌های خالی خود با استفاده از اسباب و وسایل بلااستفاده خانه باشیم.

لاریجانی مغز متفکر و سپر بلای اصولگرایان است


عوض حیدرپور، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درخصوص برخی اظهارات برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری مبنی براینکه لاریجانی به سمت اصلاح طلبان گرایش یافته و باید زود‌تر به دامن اصولگرایی بازگردد، اظهار کرد: اگر کسی این گونه نسبت به لاریجانی قضاوت کند که وی باید به دامن اصولگرایی بازگردد معلوم است که اصولگرایی را نمی‌شناسد و این اظهارات در مقابل خدمات و حسن نیت او نسبت به اعتلای جایگاه اصولگرایان، جفا به این چهره سیاسی اصولگراست.

حیدرپور درخصوص اینکه انتقادات منتقدان به نحوه تعاملات لاریجانی با اصلاح طلبان و نیروهای معتدل است، گفت: ستیز در کشوری که باور کرده‌ایم باید چندصدایی وجود داشته باشد جایز نیست. کسی که در جایگاه رییس مجلس یک کشور قرار دارد باید بتواند تعادل را بین همه افراد برقرار کند و یک همگرایی و همراهی را بین همه جناح‌ها و فراکسیون‌های مجلس و حتی کشور ایجاد کند. معتقدم لاریجانی به خوبی از عهده این وظیفه خطیر برآمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی