بازدید 97884
۱
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

آخرین وصیت امام به هاشمی / اسلام به تشخیص خود یعنی سعید امامی! / اف ـ ۱۶‌های ایران چگونه هوا شد؟ / روایت جدید از ماجرای پورشه/ مفسدی که با زنجیر و انگشتر طلا وام گرفت/ علم‌الهدی پای دانشگاه آزاد را به پول‌های کثیف باز کرد/توصیه پیامکی شریعتمداری به روحانی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «پرطرفدارترین‌های اینستاگرام»، «شایعه شیخ علی تهرانی علیه شهید مطهری»، « راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان»، «روحانی فعلا قصد تغییر وزرا را ندارد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 01 May 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مصالحه بانک انگلیسی با شاکیان ایرانی


وکیل شاکیان ایرانی «رویال بانک اسکاتلند به بی‌بی سی گفته که این بانک بیرون از دادگاه با موکلانش به مصالحه رسیده است. به گفته اِما نواز، وکیل این شاکیان، طرفین توافق کرده‌اند شرایط مصالحه محرمانه بماند اما موکلان وی از این مصالحه راضی هستند. سه ایرانی پس از بسته شدن حساب‌های بانکی شان، از رویال بانک اسکاتلند به اتهام تبعیض نژادی به دادگاه منچستر شکایت کرده بودند. به گفته شاکیان، این بانک بدون ارائه دلیل حساب آن‌ها را بسته اما بانک گفته که بستن حساب‌ها برای رعایت قوانین تحریم بانکی بوده است.

شرط ایران برای رفع توقیف کشتی جنجالی


چند روز پس از توقیف کشتی باربری «مرسک تیگریز» که با پرچم جزایر مارشال در حرکت بود توسط شناورهای گشت دریایی سپاه در تنگه هرمز، شرکت دانمارکی مرسک در بیانیه‌ای گفته: «با این همه ما هیچ مدرک کتبی و رسمی دریافت نکرده‌ایم که در آن قید شده باشد بین توقیف کشتی و محموله آن ارتباطی وجود دارد. ما تأکید می‌کنیم که کشتی و خدمه آن باید به سرعت آزاد شوند. خدمه آن کارمندان شرکت مرسک نیستند و کشتی نیز متعلق به شرکت ما نیست. در نتیجه کشتی مرسک تیگریز و خدمه آن به هیچ وجه به این موضوع مورد اختلاف ربطی ندارند».

مرسک که بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل دریایی کانتینربر در جهان است، در بیانیه خود افزوده که پس از صدور حکم یک دادگاه در ایران در ماه فوریه پذیرفت که به خاطر اختلاف مالی مربوط به حمل ۱۰ کانتینر به دوبی که به سال ۲۰۰۵ مربوط می‌شود، مبلغ ۱۶۳ هزار دلار به یک شرکت ایرانی پرداخت کند.

شرکت دانمارکی مرسک در ادامه بیانیه خود خاطرنشان می‌کند: «ما امروز یعنی ۳۰ آوریل با خبر شدیم که دادگاه تجدیدنظر در حکم خود شرکت ما را به پرداخت سه میلیون و ۶۰۰ هزار دلار موظف کرده است. با توجه به اینکه از جزییات این حکم قضایی با خبر نیستیم، نمی‌توانیم در مورد خود حکم و یا گزینه‌های موجود برای واکنش به آن هیچ اظهار نظری بکنیم».

روحانی فعلا قصد تغییر وزرا را ندارد


پس از اصرار یک خبرنگار در شیراز درباره ضرورت تغییر در کابینه، رئیس جمهور پاسخ داده است: «وزرای فعال کم نداریم. در عین حال چنان چه کابینه نیاز به ترمیم داشته باشد انجام می‌دهیم اما امروز نیازی به این کار وجود ندارد».

پیاده کردن اسلام به تشخیص خود یعنی سعید امامی!


سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران در همایش سراسری اعضای شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان ملارد در سخنانی که از سوی رسانه‌های محلی منتشر شده، گفته: شرایط داخلی و خارجی ما هر دو قابل تأمل و توجه است. رئیس جمهور در سخنرانی رسمی در میان فرماندهان نیروی انتظامی مطالبی را بیان می‌کنند که دغدغه مهم در جمهوری اسلامی است و برخی از کوته بینان برداشت‌های انحرافی می‌کنند. برخی‌ها مطلب را عمیق نمی‌سنجند. مطالعه نمی‌کنند و متوجه نمی‌شوند غرض رئیس جمهور چه بوده است. آقای رئیس جمهور یک جمله کلیدی در صحبت‌‌هایشان وجود داشت که خیلی هم جنجالی شد. آن جمله این بود که نیروی انتظامی و پلیس موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام.

وی ادامه داده: اینکه در جمهوری اسلامی هر کسی به خودش حق بدهد که هر طوری که اسلام را می‌فهمد اجرا کند، این شکل قرار گرفتن اسلام به عنوان یک ملعبه برای هوس‌های سیاسی است. مگر کسانی که در گذشته با تشخیص خودشان می‌خواستند اسلام را اجرا کنند با ارتکاب قتل‌های زنجیره‌ای اعتبار و حیثیت حمهوری اسلامی را نشانه نرفتند. چجوری می‌توانیم اجازه بدهیم در جامعه هر کسی به اجتهاد شخصی خود عمل کند. پذیرفتن این یعنی نفی ولایت فقیه.

مخالفت نادران با سؤال از روحانی


الیاس نادران با اعلام مخالفتش با انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: در مذاکرات هسته‌ای سازوکار تعریف‌شده‌ای وجود دارد که با توجه به اعتمادی که به تیم هسته‌ای در انجام مذاکرات هست، باید در فرایند مذاکرات به آن‌ها کمک کنیم تا این فرایند مورد وفاق ملی قرار گیرد.

نادران افزود: انتشار گزاره برگ ایرانی به صورت مکتوب ضرورت ندارد و اینکه رئیس‌جمهور را مورد سؤال قرار دهیم که چرا این کار گزاره برگ منتشر نشده به مصلحت کشور نیست.

شش راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان


خبرگزاری مهر در مطلبی مدعی شده که نشانه‌ها و گفته‌ها حاکی است اصلاح طلبان شش راهبرد را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کرده‌اند.

۱. تأکید بر رهبری رئیس دولت اصلاحات و وارد شدن در انتخابات با محوریت وی.

۲. تشکیل کمیته انتخابات در هر استان متشکل از اعضای شورای مشورتی به علاوه اصولگرایان معتدل.

۳. سازماندهی انتخابات در سه سطح ملی، استانی و حوزه‌های انتخابیه.

۴. تأکید بر ارائه یک لیست سراسری با حمایت رئیس دولت اصلاحات.

۵. انتخاب کاندیدا‌ها از مدیران با سابقه اصلاحات و نمایندگان اصناف.

۶. ثبت نام حداکثری. (تأکید بر ثبت نام همه کسانی که واجد شرایط هستند به این منظور که اگر شورای نگهبان عده‌ای از آنان را رد صلاحیت کرد چهره‌های جایگزین داشته باشند.)

فتنه‌انگیزی علاوی علیه ایران


ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق، با انتقاد از عملکرد حیدر العبادی، او را به حفظ نکردن استقلال عراق متهم کرده است. علاوی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفته: حضور نظامی گروه‌های مسلح و افسران ایرانی در عراق در دوره حیدر العبادی رخ داد. سیاست تبعیض آمیز العبادی علیه سنی‌ها در عراق، نتیجه‌ای نخواهد داشت. حیدر العبادی نخواهد توانست داعش را شکست دهد، مگر آنکه سلاح در اختیار عشیره‌های سنی عراق قرار دهد. علت ناکامی العبادی در تکمیل آشتی بین شیعیان و سنی‌ها در عراق، ناتوانی او در خارج شدن از سیطره دستورات ایران است. ایران هم اکنون در عمل نظام عراق را اداره می‌کند.

پرطرفدارترین‌های اینستاگرام


خبرآنلاین در گزارشی از وضعیت اینستاگرام در بین ایرانی‌ها نوشته: الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری و امیر تتلو سه بازیگر و خواننده‌ای هستند که بیشتر تعداد دنبال‌کنندگان را در اینستاگرام دارند؛ هر سه این افراد تعداد طرفدارانشان بیش از یک میلیون نفر است. بختیاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، شاکردوست حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و تتلو یک میلیون نفر دنبال‌کننده دارد. تعداد دنبال‌کنندگان مهناز افشار هم در آستانه میلیونی شدن است.

محمد رضا گلزار، بهرام رادان، سیروان خسروی، مهراوه شریفی‌نیا، بهنوش طباطبایی، بابک جهانبخش و یاس بین ۷۵۵ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند. ۱۲ هنرمند بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند که در میان آنان اسامی افرادی چون مهران مدیری، ترانه علیدوستی، رضا عطاران، بنیامین بهادری و محسن یگانه به چشم می‌خورد. فاصله بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دنبال‌کننده دربردارنده بیشترین تعداد هنرمندان است، در این میان اسامی ۲۹ هنرمند مشاهده می‌شود که از جمله آنان می‌توان به نیکی کریمی، لیلا حاتمی، احسان خواجه‌امیری، رامبد جوان و امیر جعفری اشاره کرد. ۱۹ هنرمند نیز بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند، از جمله همایون شجریان، محسن چاوشی، شهاب حسینی و هانیه توسلی.

کارفرما حیا کن، افغانی را‌‌ رها کن!


راهپیمایی روز جهانی کارگر امروز (جمعه) پس از هشت سال توقف، با مشارکت جمع کثیری از کارگران واحدهای مختلف در تهران برگزار شد.

از نکات قابل توجه در راهپیمایی امسال این بود که کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار بیمه کارگران ساختمانی، ایجاد امنیت شغلی در کارگاه‌ها، استخدام کارگران ایرانی به جای کارگران اتباع خارجی و برخی موارد دیگر شدند.

شایعه‌ای که شیخ علی تهرانی در باره شهید مطهری ساخته بود


در آستانه سالگرد شهادت استاد مطهری احمد مطهری، برادرزاده استاد شهید درباره شایعه سرمایه‌دار بودن شهید مطهری گفته: همه این شایعات از مشهد و شیخ علی تهرانی آب می‌خورد! بعد‌ها درباره شهید بهشتی هم همین حرف‌ها را می‌زدند. دو تا از بچه‌های دانشگاه، خیلی در باره این موضوع بحث می‌کردند. یک روز شهید گفتند: آن‌ها را به خانه‌ام بیاور. هر دو را بردم و گفتم: این هم کاخی که درباره‌اش داد سخن می‌دهید! خیلی از روحانیون در آن منطقه می‌نشستند، اما این بحث‌ها فقط در مورد ایشان و شهید بهشتی سر زبان‌ها بود. کاملاً مشخص است موضوع از کجا آب می‌خورد.

ادامه انتقادات کرباسچی از دولت


دبیر کل حزب کارگزاران در جمع اعضای این حزب در ایلام گفته: کسانی که بعد از سال ۷۰ متولد شده‌اند چقدر با آنان ارتباط گرفته‌ایم. اگر وارد هر مزاری در کشور شویم متوجه می‌شویم که بخش عمده‌ای از جوانان ما جنگ را اداره کرده و شهید شدند. بر اساس آمارهای منتشره ۸۰ درصد شهیدان دفاع مقدس زیر ۲۵ سال داشتند. حماسه عظیم تاریخی دوران دفاع مقدس توسط جوانان به فرجام رسید و این در حالی است که امروز اگر جوانی را برای سمتی پیشنهاد دهیم ایراد می‌گیرند و این ایراد هم به دولت تدبیر و امید به صورت جد گرفته‌ایم. حالا آقایان بهانه می‌آورند که نتوانستیم و مجلس و دیگران مخالفت کردند و اعلام کردند که جوانان تجربه ندارند اما موتور متحرکه جامعه نسل جوانی است که دولت از آن استفاده نمی‌کند.

آخرین وصیت امام به هاشمی چه بود؟


در بخش بازخوانی خاطرات روزنوشت سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در شروع خاطره روز ۱۰ خرداد سال ۱۳۶۸ آمده: سری به بیت امام زدم. دکتر‌ها و اطرافیان راضی بودند و احمدآقا نگران بود و برای تعجیل در اتمام کار بازنگری قانون اساسی تأکید داشت. کنار تخت امام ایستادم و دستم را روی دستشان گذاشتم. انگشت شصت من را گرفتند و با کلمات مقطع فرمودند: «در بازنگری قانون اساسی تسریع شود» و سپس چشمشان را باز کردند و شمرده با صدای ضعیف اضافه کردند: «اگر متحد باشید، انقلاب پیشرفت می‌کند» مکثی کردند و ادامه دادند: «به خصوص شما و آقای خامنه‌ای، نگذارید خناسان بین شما و ایشان فتنه کنند».

پیامک وارده از حسین شریعتمداری: پیروی روحانی از حافظ خیلی خطرناک است!


حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات حسن روحانی در شیراز که سیاست خارجی دولت یازدهم را پیروی از حافظ دانسته بود در پیامک کوتاهی تصریح کرد: پیروی آقای روحانی از حافظ در سیاست خارجی خیلی خطرناک است چون به قول یکی از دوستان، حافظ به خاطر یک خال هندو حاضر بود سمرقند و بخارا را از دست بدهد آنجا که می‌فرماید:

اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را

به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را..!

عکس: تفحص شهیدی با بدن سالم

حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما با انتشار عکس زیر در صفحهٔ شخصی خود نوشت: وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ. شهیدی که دیروز پیدا شده. بدن این شهید تفحص کاملا سالم است. این شهید بزرگوار، سید مجتبی صابری، اهل بهشهر استان مازندران است.

بسته جمعه


فال نیک گرفتن هاشمی برای تقارن ماه توافق هسته‌ای با پذیرش قطعنامه ۵۹۸

در بخشی از حاشیه نگاری دیدار آیت الله هاشمی با دانشجویان آمده است: «هاشمی در ادامه سخنانش از حساسیت دو سه ماه آینده می‌گوید. تا رسیدن به توافق نهایی. جالب است که تاریخ توافق احتمالی هم به تیرماه افتاده. درست مثل پذیرش قطعنامه ۵۹۸.‌‌ همان پذیرشی که امام فرمودند جام زهر است و بعداً فرمودند شیرین شده. تقارن‌های تاریخی عجیبی است. در آن زمان هم عده‌ای دلواپس آتش بس بودند. درست مثل مذاکرات امروز. نه صبر انتظار نتیجه‌اش را داشتند و نه فهم علّت فتح المبین بودنش را. باید سال‌ها می‌گذشت تا هم سرنوشت صدام را ببینند و هم عاقبت پذیرش قطعنامه را. دلواپسان آن روز امروز هم دلواپس‌اند. پشت امام و رهبری پنهان می‌شوند. امّا درک کلام آن‌ها را ندارند. نه سخن امام را باور دارند نه تعبیر رهبری را. خصلت دلواپس عدم تشخیص مصلحت است.‌‌ همان مصلحتی که غفلت از آن موجب شکست اسلام می‌شود. اسلام دلواپسان اسلام بدون مصلحت است. نه صلح حدیبیه می‌شناسد و نه صلح امام حسن (ع) را. نه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ را می‌فهمد و نه تفاهم ژنو و لوزان را. آن‌ها در باتلاق افراطی‌گری گرفتارند و روز به روز بیشتر فرو می‌روند. امّا انقلاب و مردم خیال رفتن با آن‌ها را ندارند!» این گزارش و موضع هاشمی در به فال نیک گرفتن تقارن ماه توافق هسته‌ای با ماه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با انتقاد برخی رسانه‌های نزدیک به جریان پایداری و تکرار برخی اتهامات درباره قطعنامه ۵۹۸ همراه شده است.

چه بر سر اف-۱۶‌های ایرانی آمد؟


سپهبد خلبان عبدالله آذربرزین (متولد ۱۳۰۸-خرم آباد) در کتاب خاطراتش که با نام «فرماندهی و نافرمانی» منتشر شده به ماجرای لغو قرارداد نظامی ایران و آمریکا برای خرید جنگنده‌های اف ۱۶ اشاره کرده است. به نوشته پارسینه سبهید خلبان عبدالله آذربرزین قبل از انقلاب سمت‌هایی چون فرمانده پایگاه هوایی دزفول، معاونت عملیاتی و جانشین نیروی هوائی ارتش شد. آذربرزین پس از انقلاب در دوره کوتاهی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب، مدتی را زندانی و به توصیه بازرگان آزاد شد. او اکنون در بورلی هیلز کالیفرنیا زندگی می‌کند. مدتی پیش از انقلاب آمده بودند یک ماده‌ به قرارداد‌ها اضافه کرده بودند که اگر یکی از طرفین،‌ این قرارداد را کنسل کند، اگر ایران باشد، مبلغ پیش پرداختی که تا قبل از تحویل پرداخت کرده است از بین می‌رود و اگر دولت آمریکا زیر قرارداد بزند، باید معادل مبلغی که ما پیش پرداخت کرده‌ایم روی آن پول بگذارد و به ما پس دهد. این قرارداد را نوشتیم و همه هم گفتند که عادلانه است، دو طرفه است. اما نمی‌دانستند که ما در مملکتمان آدم‌هایی داریم که کارهایی می‌کنند که بقیه نمی‌فهمند. چهارمین روز نخست‌وزیری بازرگان بود، من را هم دعوت به کار کرده بود که ضمن اینکه فرمانده نیروی هوایی باشم، مشاور عالی نخست وزیر در امور دفاع و امنیت ملی هم باشم. صبح داشتم می‌رفتم اداره، دیدم که دکتر یزدی در رادیو اعلام کرد که دولت ایران تمام قرارداد‌هایش را با دولت آمریکا فسخ کرد. بقیه که می‌شنوند چیزی نمی‌گویند و می‌گویند بارک‌الله! این‌ها نمی‌دانند که چه خبر شده، نخست وزیر هم نمی‌داند چه شده، هیچ کس نمی‌دانست.

تلفن را برداشتم و به بازرگان گفتم که شما خبر را شنیدی؟ گفت چه خبر؟ گفتم الان یزدی اعلام کرد که دولت ایران یک طرفه قرارداد‌هایش را با آمریکا فسخ کرد. گفتم این مسئله فقط در مورد نیروی هوایی نزدیک به ده میلیارد دلار خسارت می‌شود. حالا من در مورد نیروی زمینی و بقیه نمی‌دانم. گفت: بیا اینجا. رفتم سراغش، نشستم و کاغذ گذاشتم و قرارداد رو توضیح دادم که اگر یک طرفه فسخ شود، کل پولی که داده‌ایم بدون بازگشت به آمریکایی‌ها می‌رسد. تلفن کرد به یزدی گفت: آقا این چی بوده؟ من ناسلامتی نخست وزیرم، من باید این اعلامیه رو بدانم یا نه؟ خلاصه نمی‌دانم بین این‌ها چه گذشت، که گوشی را گذاشت زمین. بازرگان رفت پیش (امام) خمینی، به من هم گفت اینجا باش تا من برگردم. رفت و ماجرا را به خمینی گفت. (امام) خمینی هم گفت بگو حرفش را پس بگیرید. او هم نمی‌دانست که چه شده. آمد در دفتر من را صدا کرد و گفت آذربرزین یک افسر که در مورد این قرارداد مطلع باشد را بفرست برود پیش یزدی. صفیری که الان در واشنگتن است یکی از افسرهای عالی فنیمان بود که رئیس بسیاری از پروژه‌ها نظیر بود. به او گفتم که شما با دکتر یزدی برو آنجا. او مذاکراتی می‌کند،‌ شما هم شرکت کنید. مسئله را به او گفتم. رفت آنجا و به فاصله ۲۴ ساعت به من تلفن کرد. گفت: این یزدی می‌رود درون اتاق، من را بیرون می‌نشاند، من با داخل اتاق نمی‌روم، بنابراین کاری از دست من برنمی‌آید! به بازرگان گفتم و او را برگرداندم. یزدی رفت آنجا، حرفش را هم نتوانست پس بگیرد و با کمال رشادت پول‌ها را به باد داد.

ماجرای مفسدی که با زنجیر و انگشتر طلا وام گرفت


یک نماینده مجلس گفت: یک فردی که به علت اختلاس و سوءاستفاده‌های مالی از کشور فراری بوده چندی پیش به کشور برمی‌گردد و با ظاهری که زنجیر طلا گردنش و انگشتر طلا دستش هست رفته و از بانک‌های جمهوری اسلامی وام برای احداث کارخانه وام دریافت نموده بگیرد حالا صرفنظر از اینکه کارخانه ایشان آن بازدهی کافی را ندارد این مطلب حائز اهمیت است که ایشان از کجا این ثروت اولیه را آورده و سیستم بانکی ما بدون اینکه بررسی کند این فرد چه سابقه‌ای دارد وام کلانی به او می‌دهد! احمد آریایی‌نژاد به سایت ۵۹۸ گفت: فردی که اعتقاداتش در این سطح است و سابقه‌اش هم مشخص است چرا باید از توان مالی کشور برای ثروت اندوزی مجدد وی استفاده شود؟ من متاسفم می‌گویم بعضی از مسئولین جمهوری اسلامی به این مسائل دقت نمی‌کنند و می‌گویند ما نباید دخالت کنیم. آقایان این قدر گرفتار مسائل اقتصادی‌اند که متأسفانه به مبانی اصلی توجه نمی‌کنند و این خطری است که جامعه، فرهنگ و اخلاق مذهبی ما را تهدید می‌کند.

روایت خانواده ربانی از ماجرای پورشه

پدر محمدحسین ربانی می‌گوید پسر تازه درگذشته‌اش هیچ رفاقتی با فرزند امیر قلعه نویی نداشته است. هفته نامه تماشاگران نوشت: محمد ربانی پدر جوان ۲۱ ساله‌ای که هفته قبل در تصادف مرگبار پورشه زردرنگ در خیابان شریعتی تهران جان باخت و بعد از درگذشت پسرش به همراه دختری جوان انتقادهای زیادی درباره جوانانی که با خودروهای میلیاردی اینچنین در خیابان‌های شهر ویراژ می‌دهند به پا شد در گفت‌و‌گویی درباره آن تصادف و حرف‌هایی که بعدش به راه افتاد توضیح داده است. او درباره شب حادثه گفته بود: «پسرم به خانه یکی از دوستانش رفته بود و چون دیر شده بود ما چند بار تماس گرفتیم و مادرش حسابی نگرانش بود. قرار بود دوستانش او را به خانه ما برگردانند که در مسیر بازگشت آن تصادف هولناک رخ داد».

او در ادامه درباره شایعات به وجود آمده گفت: «اولا که من یک مهندس ساده هستم که کار نظارت انجام می‌دهم. محمدحسین من یک دوچرخه هم از خودش نداشت تا چه برسد به پورشه. این پورشه برای نامزد دوستش بود که آن شب داشت او را برمی‌گرداند و در این تصادف هم جان باخت. خانمی که در این تصادف فوت کردند ۶ سالی از پسر ما بزرگ‌تر بود و نامزد دوست صمیمی پسر ما». او درباره ارتباط این حادثه با پسر امیر قلعه نویی هم گفت: «این تصادف هیچ ارتباطی با هوتن قلعه نویی نداشته و اصلا پسر من هیچ ارتباط یا دوستی قبلی با او نداشته است. این ماشین قبلا برای او بوده اما این طور که من از خانواده مرحوم اکبرزاده شنیدم، او این ماشین را به یک نمایشگاهی فروخته و این خانم هم ماشین را از آن نمایشگاه خریده بود اما هنوز انتقال سند اتفاق نیفتاده بوده است چون معمولا نمایشگاهی‌ها ماشین را سند نمی‌زنند که هزینه انتقال سند نپردازند».

ایران و آمریکا مشکل «زبان» داشتند


روزنامه گاردین بریتانیا در تحلیلی به واکاوی نقش مثبت «زبان» در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+ ۵ به ویژه بین ایران و آمریکا در دو سال گذشته پرداخته است. این روزنامه در گزارشی می‌نویسد: در بیش از سه دهه روابط خصومت آمیز بین آمریکا و ایران، یکی از دلایل ناکامی دولت آمریکا از ناحیه «ترجمه» (نادرست و سوءتفاهم ناشی از آن) در رابطه با ایران بوده است. برای نمونه وقتی احمدی‌نژاد سخن از محو اسراییل از نقشه جهان کرد بسیاری در آمریکا این سخنان را با ترجمه به این معنا تفسیر کردند که او به اسراییل اعلان جنگ داده ولی اگر حرف‌های احمدی‌نژاد درست ترجمه می‌شد منظور او این بود که اسراییل به تدریج در حال نابودی است. در واقع او پیش بینی می‌کرد نه اعلان جنگ. امروز با نتایج امیدوار کننده حاصل از مذاکرات هسته‌ای، تابوی طولانی در ایران برای مذاکره و گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا شکسته است. در واقع هیچ زمانی تا به امروز ایران و آمریکا به درکی متقابل از ارزش‌ها و موقعیت خود نرسیده بودند.

جان کری همتای آمریکایی ظریف در دوره وزارت خود با هیچ وزیر خارجه‌ای به اندازه ظریف وقت نگذرانده است، آن‌ها یکدیگر را «جان» و «جواد» خطاب می‌کنند.

دانشگاه آزاد، ساپورت جریان‌های سیاسی شده است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد یادآور شد: مقام معظم رهبری در ملاقات با فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند؛ امنیت آن امنیتی نیست که جوا‌ن‌ها را به فساد و فحشا برساند و امنیت در کنارش ساکت شود، لذا مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع ضد امنیت است؛ اما در همین راستا می‌بینیم که امروز جریان‌های سیاسی ساپورتشان در دانشگاه آزاد می‌شود و دانشجوی معصوم را اردوی مسائل سیاسی خود قرار می‌دهند و به آن آزادی می‌گویند.

وی با بیان اینکه ناهنجاری‌ها در محیط دانشگاه‌ها آزاد شده و به این می‌گویند آزادی؛ اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم این اعتکاف‌های تشکیل شده در دانشگاه‌ها و مساجد به گونه‌ای است که استاد و دانشجویان به راز و نیاز می‌پردازند و در حقیقت این صدقه دینی در دانشگاه است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: متأسفانه امروز جریان مدیریت در دانشگاه مجری منویات یک اقلیت بی‌دین در دانشگاه‌ها می‌شوند و وقتی ما چیزی می‌گوییم می‌گویند باید همه را راضی کنیم سؤال این است «این همه کی هستند؟» همه، متدین هستند یا بی‌دین‌ها؟

افتتاح مسجدی که دستور ساختش را امام حسن عسکری داده بودند


بنای جدید مسجد مقدس امام حسن عسکری (ع) شهر قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و چند تن از آیات عظام و نیز رئیس دفتر مقام معظم رهبری، افتتاح شد.

تولید چرم ایتالیایی با رعایت استاندارد ذبح اسلامی


ماریو مورتی پولگاتو، مالک ثروتمند برند ایتالیایی که با داشتن یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از وی به عنوان سیزدهمین ثروتمند ایتالیای و ۷۴ ثروتمند جهان یاد می‌شود، روز گذشته به ایران آمد تا علاوه بر سرکشی به بازار خود در ایران، در یک سمینار که به منظور حضور وی در ایران برگزار شده بود شرکت کند. وی درباره اینکه در صادارت محصوات خود به ایران موارد فرهنگی و شرعی مسلمان مانند ذبح اسلامی در تهیه چرم مصرفی را در نظر دارد یا خیر، اظهار داشت: در صادارت محصولات خود به ایران قوانین حاکم محترم شمرده می‌شود و سعی بر رعایت موارد فرهنگی و تربیتی داریم اما سؤال شما تخصصی و فنی است و ایده‌ای برای پاسخگویی به آن ندارم.

لک نماینده این شرکت ایتالیایی در ایران در این ارتباط گفت: با توجه به اینکه این کالا به کشورهای مسلمان مانند مالزی صادر و توسط مسلمانان اروپا مصرف می‌شود، استانداردهای ذبح اسلامی در چرم مصرفی رعایت شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۱
البته رشد فالورهای خانم بختیاری خیلی سریع و مشکوکه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل