بازدید 2055

زنگنه به کمیسیون انرژی نیامد

کد خبر: ۴۹۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 28 April 2015
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از عدم حضور وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: تولیدکنندگان می‌گویند وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های اجرایی، قانون استفاده از حداکثر را اجرا نمی‌کنند.

حسین امیری خامکانی در گفت و گو با خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت: طبق برنامه قرار بود امروز آقای زنگنه وزیر نفت به کمیسیون انرژی حاضر و به سوالات اعضای پاسخ دهند، ظاهرا به دلیل سفر دولت به استان فارس ایشان جضور پیدا نکردند.

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلسه امروز بررسی توان ساخت داخل در حوزه نفت و برق و انرژی بررسی شد و نمایندگان تولیدکنندگان تجهزات نفت و سندیکای برق حضور داشتند و عمده‌ی دغدغه این دو گروه عدم اجرای قانون استفاده از حداکثر تولید داخل بود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی عنوان کردند که آیین نامه اجرای قانون استفاده از حداکثر نوشته نشده است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت این قانون را رعایت نمی‌کند و گله داشتند دستگاه‌‎های اجرایی در خصوص اجرای این قانون اجرا نمی کنند.

امیری با بیان اینکه کارشناسانی از وزارت نفت و نیرو در این جلسه بودند و توضیحاتی دادند، گفت: احساس و برداشت کمیسیون  این بود که این استاندارهایی تعریف شد چماقی است علیه توان داخلی و به این بهانه واردات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تولیدکنندگاه داخلی حمایت شوند تا با استاندارهای لازم برسند، بیان داشت: شرکت های داخلی می توانند آن استاندارها را تعریف کنند..

امیری افزود: مورد بعدی که  سازندگان داخل از آن انتقاد کردند این بود که تغییر نرخ در زمانی که وام گرفتند برای مواد اولیه و ساخت کالا و اکنون برای بازپس دادند این وام باید با نرخ روز داده شود. نهایتاً قرار شد مرکز پژوهش ها در خصوص قانون استفاده از حداکثر و آیین نامه های اجرایی آن بررسی و گزارشی ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر نیاز باشد کمیسیون انرژی استفساریه در این خصوص ارائه دهد قانون استفاد حداکثر از توان داخل را شفاف کنیم که قابل تفسیر نباشد که با تفسیر کسی بتواند کالای وارداتی را به کالای ساخت داخل ترجیح دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان