بازدید 5651

نرخ ۸ گروه خوراکی افزایش یافت

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به چهارم اردیبشهت ماه منتشر و اعلام کرد در قیاس با هفته قبل نرخ ۸ گروه مواد خوراکی افزایش و دو گروه کاهش یافت و نرخ یک گروه ثابت ماند.
کد خبر: ۴۹۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 28 April 2015
بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به چهارم اردیبشهت ماه منتشر و اعلام کرد در قیاس با هفته قبل نرخ ۸ گروه مواد خوراکی افزایش و دو گروه کاهش یافت و نرخ یک گروه ثابت ماند.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی 11 گروه مواد خوراکی در تهران را برای هفته منتهی به چهارم اردیبشهت ماه سال جاری منتشر و اعلام کرد در قیاس با هفته قبل نرخ 8 گروه مواد خوراکی افزایش و دو گروه کاهش یافت و نرخ یک گروه ثابت ماند.

بر همین اساس در تاریخ مورد گزارش لبنیات 0.2 ، برنج 2.2 ، حبوب 0.9 ، میوه های تازه 1.7 ، سبزی های تازه 7.1 ، گوشت قرمز 0.1 ، گوشت مرغ 0.6 و قند و شکر 0.1 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته است. البته این درحالی است که در همین تاریخ نرخ تخم مرغ 2.6 درصد و روغن نباتی 0.1 درصد با کاهش مواجه شده است و البته قیمت چای ثابت ماند.

البته همانطور که در بررسی های بانک مرکزی آمده در یک سال گذشته نرخ لبنیات 13.7 درصد، تخم مرغ 0.5 درصد، برنج 8.9 درصد، حبوب 6.9 درصد، میوه های تازه 53.7 درصد، گوشت قرمز 6.9 درصد ، قندو شکر 6.2 درصد و چای 8.9 درصد رشد داشته ضمن آنکه نرخ سبزی های تازه در این دوره 9.8 درصد و گوشت مرغ 11 درصد کاهش داشته و نرخ روغن نباتی نیز در این دوره تغییری نداشته است.

* لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 0.2 درصد کاهش ولی بهای ماست پاستوریزه 0.7 درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 2.6 درصد کاهش یافت و شانه ای 70 تا 100 هزار ریال فروش رفت.

** برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 2.1 و 2.4 درصد افزایش داشت در گروه حبوب، بهای نخود و لوبیا قرمز ثابت بود. قیمت لوبیا چشم بلبلی معادل 0.9 درصد و لوبیا سفید 0.8 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.5 تا 2.5 درصد افزایش یافت.

* میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمز و سیب زرد تخم لبنان به ترتیب معادل 0.6 و 0.8 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.6 تا 5.4 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت خیار معادل 5.1 ، سیب زمینی 0.2 و لوبیا سبز 0.5 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1.2 تا 17 درصد افزایش یافت.

* گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 0.2 درصد و گوشت مرغ 0.6 درصد افزایش داشت و بهای گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود.

* قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت قند معادل 0.1 درصد و شکر 0.2 درصد افزایش ولی بهای انواع روغن نباتی 0.1 درصد کاهش یافت و قیمت چای خارجی ثابت بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان