بازدید 3520

موضع وزارت‌صنعت و شورای‌رقابت درباره قیمت خودرو

لغو تحریم‌ها اثرات کلان مثبتی به همراه خواهد داشت
کد خبر: ۴۹۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 28 April 2015
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت موضع وزارت صنعت و شورای رقابت را درباره قیمت خودرو عنوان و پیش‌بینی کرد که بخش صنعت و معدن در سال جاری رشد شش درصدی را تجربه کند.

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رشد شش درصدی بخش صنعت و معدن در صنایع مختلف متفاوت است و این رقم به صورت میانگین پیش‌بینی می‌شود، گفت: این رشد می‌تواند در صنایعی که هدف‌گذاری بیشتری روی آن داریم مثل صنایع فولاد، صنایع خودرو، لوازم خانگی یا پتروشیمی بیشتر اتفاق بیفتد و در بقیه صنایع نیز بر حسب ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که دارند شاهد رشد خواهیم بود.

وی با اشاره به توافقات لوزان و با بیان اینکه لغو تحریم‌ها اثرات کلان مثبتی به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف و از جمله بخش‌های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت همین‌ که امکان مراودات تجاری، نقل و انتقال پول و تنظیم قرار‌داد‌ها به صورت شفاف و طبق روال و عرف بین‌المللی صورت گیرد اثرات بسیار خوبی خواهد داشت که قابل اهمیت است.

هیچ‌گونه بحثی در شورای رقابت یا وزارت صنعت در رابطه با افزایش قیمت خودرو نداریم


صالحی نیا همچنین درباره درخواست برخی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو تصریح کرد: تا به امروز هیچ‌گونه بحثی در شورای رقابت یا وزارت صنعت، معدن وتجارت در رابطه با افزایش قیمت خودرو نداریم و اگر هم مواردی توسط شرکت‌ها مطرح شده باشد در حال بررسی است.

وی در عین حال بیان کرد: شرکت‌ها و بنگاه‌های مرتبط می‌توانند درخواست ها و پیشنهادهای خود را در رابطه با هر موضوعی مطرح کنند که مرجع رسیدگی به آن نیز شورای رقابت است و براساس پارامترها و ضوابطی که دارد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل