بازدید 5094

دیدار ظریف با وزیر خارجه مصر در نیویورک

وزیر امور خارجه ایران که برلی شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به نیویورک سفر کرده با وزیران امور خارجه مصر و الجزایر و معاون دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۹۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 27 April 2015
وزیر امور خارجه ایران که برلی شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به نیویورک سفر کرده با وزیران امور خارجه مصر و الجزایر و معاون دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در  اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای  به نیویورک سفر نموده است ، با  یان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو نمود.

طرفین در این دیدار  در باره تحولات جارى در یمن گفتگو نمودند و  ضرورت برقرارى گفتگوهاى بین یمنى را مورد تاکید قرار دادند . وزیر امور خارجه کشورمان  اهمیت نقش سازمان ملل در خصوص برقراری گفتگوهای بین یمنی را خاطر نشان ساخت.

همچنین بررسی آخرین وضعیت سوریه از محورهای دیگر این ملاقات بود و طرفین راه حلهاى موجود براى حل و فصل مسالمت أمیز بحران جارى در این کشور را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین  آخرین تحولات مذاکرات هسته اى میان ایران و ١+٥  را تبیین نمود و معاون دبیرکل سازمان ملل  از روند فعلى مذاکرات هسته ای ابراز خرسندی نمود.

رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه الجزایر

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این اجلاس با رامتانه لامامرا  (ramtane Lamamra ) وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در باره آخرین وضعیت بحران در یمن و سوریه گفتگو و تبادل نظر نمودند. طرفین بر اهمیت یافتن راه حل مسالمت أمیز براى حل و فصل بحرانهاى جارى در این دو کشور تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور  همچنین  در باره کنفرانس بازنگرى معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای (ان پى تى) رایزنی کردند  و  هماهنگى مواضع دو کشور بویژه در خصوص منطقه خاورمیانه عارى از سلاح هسته اى را لازم و ضروری دانستند.

رایزنی وزرای امور خارجه کشورمان و مصر

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه همچنین در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این اجلاس  با سامح شکرى وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو نمود .

طرفین در این ملاقات با اشاره به سابقه خوب همکاریهاى ایران و مصر در حوزه هاى بین المللى، بر لزوم همکارى نزدیک هیاتهای ایران و مصر در این اجلاس جهت اتخاذ مواضع نزدیک به هم و یکسان تاکید نمودند.

وزرای امور خارجه ایران ومصر همچنین  پیرامون طرح منطقه خاورمیانه  عارى از سلاح هسته اى و هچنین کنفرانس جاری بازنگرى معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای ( ان پى تى) رایزنی کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل