بازدید 3774

جنایت جنگی از نوع سعودی؛ بمباران یمنی‌ها با بمب خوشه‌ای

جنگنده های متجاوزهزاران تن مواد منفجره شامل بمب های خوشه ای را بر سر یمنی های ساکن صنعا، صعده، عدن، تعز، اب، الحدیده، ابین، مارب، شیوه، عمران، حجه، لحج و الضالع ریخته و اینگونه حملات با شدتی بسیار زیاد همچنان علیه منازل مسکونی و تمام تاسیسات زیربنایی، اقتصادی، آموزشی، فناوری، نظامی و حتی ورزشی ادامه دارد.
کد خبر: ۴۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 27 April 2015
در شرایطی که حملات وحشیانه هوایی عربستانی ها به یمن درروزهای اخیر تشدید شده است ، ساکنان محله "فج عطان" صنعا لحظات تلخ بمباران منازل خود با سلاح های ممنوعه را بازگو می کنند.

به گزارش تابناک، تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن در حالی وارد دومین ماه خود شد که 5 هزار حمله هوایی با استفاده از 185 فروند جنگنده از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگی که به شهادت و زخمی شدن بیش از 5 هزار نفر انجامید را در کارنامه خود دارد.

جنگنده های متجاوزهزاران تن مواد منفجره شامل بمب های خوشه ای را بر سر یمنی های ساکن صنعا، صعده، عدن، تعز، اب، الحدیده، ابین، مارب، شیوه، عمران، حجه، لحج و الضالع ریخته و اینگونه حملات با شدتی بسیار زیاد همچنان علیه منازل مسکونی و تمام تاسیسات زیربنایی، اقتصادی، آموزشی، فناوری، نظامی و حتی ورزشی ادامه دارد.

فج عطان یکی از محله های بسیار قدیمی و مهم "صنعا" پایتخت یمن است که درکنار دهها منطقه دیگر یمن حدود یک هفته قبل مورد حمله عربستان سعودی با خطرناک ترین سلاح ممنوعه بین المللی قرار گرفت.

صبح روز دوشنبه بیستم آوریل 2015 (31 فروردین 94) صنعا پایتخت یمن شاهد حمله سعودی ها با استفاده از خطرناکترین سلاح ممنوعه بین المللی بود که ویرانی گسترده ای را در منطقه فج عطان به بار آورد.

در آن روز شوم، عربستان جام کینه و نفرتش را بر ملت همسایه خالی کرد ، وقتی موشک به محله فج عطان اصابت کرد انفجاری به بار آورد که مردم پایتخت و حومه آن را حس کردند و پس از آن حمله هوایی این منطقه را هدف قرار داد.

چند بمب ویرانگر به محله اصابت کرد که تاثیر تخریبی آن نه فقط محله عطان بلکه خیابان های حده و شصتم جنوبی را در بر گرفت و منطقه به ویرانه ای از خانه هایی تبدیل شد که بر سر ساکنانش ریخت.

سنگ و ترکش ناشی از شدت انفجار به خیابان های اطراف رسید و بر سر مردم، خودروها و خانه های آنان ریخت.

زنان ، مردان و کودکان ساکن فج عطان که از ششم فروردین ماه کابوس حملات وحشیانه و گسترده شبانه روزی عربستان، گریبان زندگی آنان را گرفته است ، اکنون بیش از همه می توانند جهنمی را که به خاطر این همه جنایت و بخصوص جنایت فج عطان ایجاد شده است ، توصیف کنند.

"نبیل الحکیمی" نگهبان یک سازمان بین المللی در فج عطان گفت، خیابان مملو از اجساد و زخمی های خون آلود بود، همه ما در مداوای مجروحان و انتقال اجساد کمک کردیم، سنگ های موجود و تیرهای چراغ برق که در خیابان ریخته بود را برای باز کردن راه عبور خودروهای فوریت های پزشکی، آتش نشانی و غیر نظامی برچیدیم.

"فوءاد المصباحی" خبرنگارساکن صنعا گفت، مردان، زنان و کودکانی را شاهد بودم که با تمام قدرت از خانه هایشان می گریختند، حتی با اینکه برخی از آنان خونریزی داشتند؛ اما جراحتشان را در آن زمان فراموش کرده بودند.

"حامد العوامی" فیلمبردار شبکه تلویزیونی "الیمن الیوم" گفت، بمب سقف ساختمان تلویزیون و رادیو "یمن اف ام" را سوراخ کرد که چهار نفر کشته، 10 نفر زخمی و ساختمان ویران شد.

"ساره هویدی" (27 ساله) از اهالی محله گفت، خانواده ام چند ساعت قبل از انفجار از محله رفته بودند، هر شب بین مرگ و زندگی، ساعت های دشواری را می گذراندیم و به خاطر انفجار و حمله های هوایی انتظار این را نداشتیم که طلوع خورشید را ببینیم. البته یک فروند موشک به  بخش جلوی خانه مان اصابت کرد اما منفجر نشد و فقط حفره ای عمیق ایجاد نمود.         

"خالد الثور" استاد محیط زیست و نفت دانشگاه صنعا گفت، قدرت انفجاری بمباران محله عطان به حدی قوی بود که تا 10 کیلومتر را لرزاند و ده ها نفر با خاطر سوختگی کشته یا زخمی شدند امری که تشکیل گروه علمی ژئولوژی، کارشناسان سلاح و خاک برای مشخص ساختن نوع سلاح ویرانگر استفاده شده در حمله به عج عطان و خطرات ناشی از این تخریب در آینده را ضروری می نماید.  

العالم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر