بازدید 13155

«سرطان» اعدام شد

دادستان زنجان در خصوص اجرای حکم دو مجرم محکوم به اعدام گفت: یکی از محکومین اعدام شده "الف.ع" مشهور به "الف.سرطان" مربوط به پرونده اتفاقات حوالی روستای نقطه‌بندی شهرستان زنجان بود.
کد خبر: ۴۹۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 27 April 2015
دادستان زنجان در خصوص اجرای حکم دو مجرم محکوم به اعدام گفت: یکی از محکومین اعدام شده "الف.ع" مشهور به "الف.سرطان" مربوط به پرونده اتفاقات حوالی روستای نقطه‌بندی شهرستان زنجان بود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن مظفری در خصوص چگونگی ارتکاب جرم محکوم علیه، نحوه تشکیل پرونده و روند بررسی در دادسرا و دادگاه، گفت: در تاریخ 28 تیر ماه سال 93 زن و شوهری با مراجعه به کلانتری 14 زنجان شکایت خود را مبنی بر تجاوز به عنف، زورگیری، سرقت مسلحانه اموال و طلاجات، شکنجه و ضرب و شتم مطرح کردند و در همین راستا به محض تشکیل پرونده قضایی در دادسرای زنجان موضوع پیگیری و دستور تحقیق و رسیدگی سریع صادر شد.

دادستان زنجان افزود: دو محکوم علیه اصلی پرونده در دو اقدام مجزا در حرکتی غیراخلاقی و مجرمانه، دو زن و شوهر را که به قصد تفریح در حوالی روستای نقطه بندی شهر زنجان تردد و حضور داشتند با اعمال تهدید از طریق سلاح سرد - قمه و چاقو - مورد ضرب و شتم قرار داده و علاوه بر سرقت اموال متشاکیان نوامیس آنان را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان‌ کرد: با توجه به حساسیت موضوع و در جهت برخورد قاطع دستگاه قضایی با مجرمین و ناقضان امنیت جامعه به دستور رئیس کل دادگستری استان زنجان و پیگیری مجدانه همکاران قضایی دادسرای زنجان علی‌الخصوص بازپرس دادسرا، پرونده مربوطه با دقت و سرعت عمل بیشتر مورد رسیدگی قرار گرفت و با اقدامات قضایی صورت گرفته و تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی استان مخفیگاه متهمین شناسایی و طی دو عملیات جداگانه در شهرستان‌های خدابنده و خرمدره متهمین توسط مأموران آگاهی زنجان دستگیر و به مرجع قضایی منتقل شدند.

دادستان زنجان درباره پرونده روستای نقطه بندی، افزود: با بررسی پرونده در دادسرای زنجان در کوتاهترین زمان ممکن در تاریخ 22 مرداد ماه قرار دادسرا به صلاحیت دادگاه​های کیفری استان صادر شد که در نهایت با رسیدگی پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان و با حصول علم قضایی به وقوع بزه‌های قید شده، هر دو محکوم علیه اصلی پرونده به اشد مجازات یعنی مجازات اعدام با چوبه دار در محوطه زندان محکوم شدند که نهایتاً دیوان عالی کشور نیز در مورخه 18 آذر 1393 طی حکمی مجازات اعدام با چوبه دار محکوم علیه «الف.ع» را تأیید و ابرام کرد، اما در خصوص محکوم علیه دوم پرونده به نام «ح.س» با رأی دیوانعالی کشور پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض کیفری استان زنجان ارجاع گردیده است. در همین رابطه محکوم علیه مارالذکر به هویت «الف.ع» به اتهام تجاوز به عنف با اتخاذ تدابیر امنیتی در محوطه زندان مرکزی زنجان به دار مجازات آویخته شد.

دادستان زنجان در پاسخ به جزئیات پرونده مربوط به محکوم علیه «م.م» که در شهرستان ابهر اقدام به وقوع جرم کرده بود گفت: محکوم علیه «م.م» در اقدامی از پیش برنامه ریزی شده شاکی پرونده را که راننده یکی از آژانس های شهر ابهر بوده با جلوه دادن خود به‌عنوان مسافر، به خارج از شهر کشانده و در نهایت با فریب شاکی او را به دامداری واقع در خارج از شهر می برد و با همدستی دوست خود که از قبل در دامداری حاضر بوده است با ضرب و شتم شاکی او را به زور و اجبار داخل دامداری کشانده و پس از درگیری و شکنجه شاکی، وی را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

مظفری یادآور شد: پس از طرح شکایت از سوی شاکی پرونده موضوع به جدّ از طریق دستگاه قضایی مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته و دادگاه کیفری استان زنجان حسب تحقیقات انجام شده و دلایل و مدارک به دست آمده در پرونده، در مورخه 14 تیر ماه سال 93 حکم به اعدام محکوم علیه «م.م» با چوبه دار صادر می‌کند و حکم صادره از سوی دیوانعالی کشور تأیید و ابرام می گردد.

دادستان زنجان افزود: در خصوص پرونده مربوط به اتفاقات شهرستان ابهر دستگاه قضایی با تأکید بر برخورد قاطع با عوامل مخل امنیت اجتماعی به جهت پیشگیری از جرایم مشابه و افزایش بازدارندگی اجرای حکم تصمیم بر اجرای حکم اعدام در شهرستان وقوع جرم گرفته و محکوم علیه فوق الذکر صبح دیروز در محوطه زندان مرکزی ابهر به دار مجازات آویخته شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان