بازدید 3883

تمجید طلا از «در حاشیه»

کد خبر: ۴۹۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 27 April 2015
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با تمجید از سریال «در حاشیه» گفت که این سریال برخی پزشکان قابل نقد را به فکر فرو برد.

به گزارش فارس، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات در خصوص اتمام سریال «در حاشیه»، گفت: من خود یک پزشک هستم و با انواع و اقسام کم و کاستی‌های شاغلان این حوزه از حقوق کم پزشکان، ساعات کاری زیاد پرستاران و امور مربوط به بهداشت و سلامت مردم آشنا هستم و می‌دانم شاغلان این حوزه با از خود گذشتگی برای سلامت مردم تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی موضوعات بایستی برجسته شود تا جلوی آسیب را بگیرد هرچند ممکن است خیلی کم باشد ولیکن چون امر پزشکی با جان انسان در ارتباط است یک مورد اتفاق هم در آن زیاد است.

طلا در همین زمینه اظهار داشت: افراد یک جامعه با توجه به نیازها و برطرف کردن آن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که این خود باعث شکل‌گیری ارتباطات اجتماعی بین افراد یک جامعه می‌گردد اما این ارتباطات باید همراه با مقوله احترام بین افراد باشد.

وی ادامه داد: در سایه احترام است که استعدادها شکوفا خواهد شد، حال اگر در شغلی احترام به ارباب رجوع مورد توجه قرار نگیرد قطعاً جامعه در مرور زمان دچار سرخوردگی می‌شود و در سریال «در حاشیه» با زبان طنز به این موضوع توجه ویژه‌ای شد و برخی از پزشکان قابل نقد را در تنهایی خود به فکر فرو برد.

دبیر مجمع نمایندگان تهران درباره برداشت افراد درباره واژه نقد هم گفت: همه باید برداشت درستی از معنای لغوی واژه نقد داشته باشند چون همه ما انسان‌ها در امور روزانه خود از واژه نقد بسیار استفاده می‌کنیم و همه می‌دانیم وقتی می‌خواهیم چیزی را با ارزش جلوه دهیم واژه نقد را بر روی آن می‌گذاریم چون دارای ارزش مادی و معنوی زیادی است.

طلا اضافه کرد: ریشه انتقاد نیز برای افرادی مطرح می‌‌شود که برای جامعه ارزشمندی خاصی دارند و اگر موردی ارزش نداشته باشد قطعاً مورد انتقاد نیز نخواهد بود، لذا هفته گذشته دیدیم که در یک بیمارستان در اثر عفونت آسینتوباکتر تعدادی از نوزادان بی‌گناه جان خود را از دست دادند که در هنگام حضور عوامل صداوسیما برای پوشش خبری این واقعه آن پزشک متخصص خانم با شجاعت تمام در حضور رئیس بیمارستان بدون در نظر گرفتن موقعیت شغلی خود گفتند ما اینجا حتی از داشتن دستمال بهداشتی و مایع دستشویی محروم هستیم، حال نباید از اهمال آن رئیس بیمارستان که خود یک پزشک می‌باشد انتقاد کرد؟ و آیا نباید از بیان صریح آن پزشک خانم تقدیر نمود که سریال حاشیه توانست به این پرسش‌ها در حد توان خود پاسخ دهد.

وی در پایان تصریح کرد: در این کشور پزشکانی داریم اعم از عمومی و متخصص که با داشتن تجربه و تخصص و مرتبه علمی بالا به مناطق محروم می‌روند و بدون گرفتن حتی یک ریال به مردم آن مناطق خدمت می‌کنند و به جرأت می‌توان گفت اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی نمونه‌ای از این واقعیت زیباست، البته این واقعیت را نیز باید بپذیریم که تمام حسن و هنر آن است که نقطه ضعف را پیدا کرده و برجسته کنیم تا در ذهن و جان‌ها جای بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل