بازدید 2216

بودجه هدفمندی ۱۷ هزار میلیارد تومان کسری دارد

معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه بودجه هدفمندی یارانه‌ها ۱۷هزار میلیارد تومان کسری دارد، گفت: گفت‌وگوهای دو جانبه را با عراق، روسیه و افغانستان آغاز کرده‌ایم و شورای صادرات غیرنفتی فعال شده است تا موانع برسر افزایش صادرات را بردارد.
کد خبر: ۴۹۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 27 April 2015
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه بودجه هدفمندی یارانه‌ها ۱۷هزار میلیارد تومان کسری دارد، گفت: گفت‌وگوهای دو جانبه را با عراق، روسیه و افغانستان آغاز کرده‌ایم و شورای صادرات غیرنفتی فعال شده است تا موانع برسر افزایش صادرات را بردارد.

به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه موانع برای پیشرفت تولید باید برداشته شود، افزود: سیستم بانکی کشور باید نرخ سود بانکی را متناسب با کاهش تورم کاهش دهد که این جزو وظایف شورای پول و اعتبار است.

وی ادامه داد: اکنون تورم از 40 درصد به 15 درصد رسیده اما تغییری در نرخ سود ایجاد نشده است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: از دیگر مواردی که برای کشور سودآور است و از محورهای اصلی سال 94 دولت است، افزایش صادرات غیرنفتی است که موانع را برای صادرات غیرنفتی باید برداریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه سال گذشته 50 میلیارد دلار صادرات کالا داشتیم، افزود: اقتصاد ایران جای این را دارد که میزان صادرات کالای غیرنفتی را بیشتر کند.

وی بیان کرد: گفت‌وگوهای دو جانبه ای را با کشورهای عراق، روسیه و افغانستان آغاز کرده‌ایم و شورای صادرات غیرنفتی فعال شده است تا موانع برسر افزایش صادرات غیرنفتی را بردارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه واحدهای کوچک و متوسط مهمترین واحدهایی هستند که می‌توانند مشکل بیکاری را برطرف کنند، گفت: نباید اینگونه تصور کنیم که واحدهای کوچک مجزا از واحدهای بزرگ می‌توانند نقش آفرین در ایجاد اشتغال باشند. در سراسر دنیا صنایع کوچک و متوسط در کنار بنگاه‌های بزرگ با سرویس‌دهی‌های مناسب نقش موثری را در ایجاد اشتغال ایفا کرده‌اند.

جهانگیری اظهار کرد: بنگا‌های کوچک پل ارتباطی بین بنگاه‌های بزرگ و خودشان هستند که مطالعات نشان می‌دهد اگر مورد حمایت قرار گیرند منافع اقتصادی خوبی را برای کشور به ارمغان می‌آورند در غیر این صورت شکست آنها مسائل اقتصادی دشواری را در کشور ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان از تسهیلات درسال 94 به بنگاه‌های کوچک تخصیص داده می‌شود، افزود: سیستم بانکی سال گذشته 340 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد که اکنون علاقه مند است بخشی از این تسیهلات را به سمت بنگاه‌های کوچک هدایت کند.

معاون اول رئیس جمهوربا بیان اینکه در سال 93 در منابع هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل بودیم و امسال نیز این مشکل ادامه دارد، تصریح کرد: میزان هزینه مشخص شده در ردیف‌های هدفمندی با میزان درآمد ما تعادل ندارد اگر بخواهیم تمام ردیف‌های هزینه‌ای که برای هدفمندی پیش بینی شده پرداخت کنیم با کسری 17 هزار میلیاردی مواجه هستیم.

جهانگیری بیان کرد: به غیر از 39 هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی، 4 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه درمانی، 5 هزار و 200 میلیارد تومان تولید و 1300 میلیارد تومان برای مسکن و 4 هزار میلیارد اشتغال جوانان است و حدود 17 هزار میلیارد تومان درآمدمان کمتر از این میزان است که باید درسال 94 فکری اساسی برای حل این مشکل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار