بازدید 5821
۱

مردم سوسیس و کالباس نخورند

کد خبر: ۴۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 27 April 2015
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از تولید زیرپله ای خمیر مرغ خبر داد و گفت: وقتی قیمت یک کیلو سوسیس و کالباس از یک کیلو گوشت کمتر است، حتما جایی اشکال دارد.

به گزارش مهر، دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، با اشاره به برنامه پنجم گفت: در این برنامه وزارت بهداشت متولی سلامت تعریف شده و در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری هم در بحث مربوط به ایمنی غذایی، این امر به وزارت بهداشت مربوط شده است.

وی افزود: طبق قانون متولی وزارت بهداشت است، علت هم این است که هر وقت اتفاقی رخ می دهد، این وزارتخانه باید پاسخگو باشد ولی دو گانگی و چندگانگی موجب مشکلات عدیده می شود از این جهت پیشنهاد ما این است که متولی سلامت را مشخص کنیم.

شهریاری هم با توجه به مشکلاتی که در حوزه سبزی، صیفی و میوه ها وجود دارد گفت: زمین های کشاورزی ما شناسنامه دار نیست و موضوع باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی بحث جدی به شمار  می رود.

وی گفت: سالهاست که مردم می دانند سبزی و صیفی جات جنوب تهران با فاضلاب آبیاری می شوند ولی امسال شاهد هستیم که وزیر جهاد از دستور قلع و قمع این مزارع خبر می دهد.

شهریاری با توصیه به مردم برای مصرف نکردن سوسیس و کالباس گفت: در بررسی های انجام شده ۳۰ درصد از محصولات جمع شده از بازار مشکل دار بوده اند.

وی افزود:‌ خمیر مرغ گاهی با استفاده از ضایعات دور ریز ناشی از پاک کردن مرغ در مرغ فروشی ها و گاهی با استفاده از خمیر کردن مرغ های پیر تخم گذار، بدون آن که امحاء و احشای مرغ خارج شود، تهیه می کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سازمان دامپزشکی هم ممکن است بگوید که در بازرسی های ما خمیر مرغ در چارچوب استاندارد دیده شده است ولی تولید زیرپله ای و خلاف هم خیلی انجام می شود.

وی افزود: وقتی یک کیلو سوسیس و کالباس کسر کوچکی از یک کیلو گوشت قیمت دارد، حتما جایی اشکال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
دلیل اصلی عدم گزارش تخلفات کارخانه ها توسط مسولین فنی یا همان مدیران کنترل کیفی این هستش که اون ها حقوق خودشون رو از کارفرما دریافت می کنند بنابراین به هیچ وجه زیرآب کارفرما رو نمی زنند.
راهکار این هست که حقوق مسولین کنترل کیفی کارخونه ها رو از صندوقی متشکل از اداره استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی پرداخت کنند تا این بنده های خدا به خاطر حقوق و جیره خواری در برابر تقلبات سکوت نکنند.!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل