بازدید 2667

اجرای برنامه امنیتی درضاحیه درآستانه نبرد القلمون

در حالی که به نظر می رسد با شروع فصل بهار، وعده حزب الله لبنان برای نبرد بزرگ و سرنوشت ساز با تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در بلندی های القلمون سوریه به زمان شروع آن بسیار نزدیک شده است، نیروهای امنیتی لبنان تصمیم گرفته اند از فردا (سه شنبه) برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت را اجرا کنند.
کد خبر: ۴۹۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 27 April 2015
در حالی که به نظر می رسد با شروع فصل بهار، وعده حزب الله لبنان برای نبرد بزرگ و سرنوشت ساز با تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در بلندی های القلمون سوریه به زمان شروع آن بسیار نزدیک شده است، نیروهای امنیتی لبنان تصمیم گرفته اند از فردا (سه شنبه) برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت را اجرا کنند.

به گزارش ایرنا، روزنامه لبنانی الاخبار در شماره امروز (دوشنبه) خود افزود: برف ها در ارتفاعات شرقی بین لبنان و سوریه و به طور مشخص بخش شمالی و بلندی های القلمون آب شده است و اکنون سخن از شروع نبردی قریب الوقوع بین حزب الله و گروه های تروریستی مستقر در این منطقه است.

تروریست های تکفیری در ارتفاعات مرزی شرق لبنان از مشاریع القاع در شمال گرفته تا بلندی های بریتال و نحله در جنوب پراکنده هستند.

براحدی پوشیده نیست که حزب الله برای ورود به نبردی سرنوشت ساز با تروریست های تکفیری با هدف دور کردن آنها از مرزهای لبنان آماده شده و تلاش ها برای کسب این آمادگی حتی قبل از اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در باره « بهار غافلگیرکننده و شگفتی ها» شروع شده است.

اگر مرحله گذشته درگیری بین ارتش سوریه و حزب الله با تروریست های تکفیری داعش و جبهه النصره در منطقه القلمون به دلیل شرایط سخت آب و هوایی با یک آرامش نسبی همراه بود اما مرحله آینده شاهد نبردی داغ می باشد تا همه برنامه ها و توطئه های تروریست های تکفیری برای حمله به پایگاه های حزب الله و نفوذ آنها به داخل خاک لبنان ناکام گذاشته شود.

الاخبار نوشت: منابع میدانی از ادامه آمادگی ها برای شروع نبرد بلندی های القلمون از لحاظ نیرو و تجهیزات خبر داده و آن را یادآور قبل از نبرد القصیر دانسته اند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابعی خاطرنشان کرد: حزب الله نبرد را با حمله به پایگاه و مراکز تجمع تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک بریتال و نحله که بیشتر عناصر جبهه النصره هستند، کلید زده است و به همین دلیل بارها نیروهای حزب الله وارتش سوریه عملیاتی پیش دستانه را در این منطقه اجرا و علاوه به محاصره عناصر جبهه النصره، راه های ارتباطی جنوبی و شرقی آنها را مسدود کرده اند. 

الاخبار تاکید کرد:انتشار خبر خارج شدن گروه داعش از منطقه القلمون به سمت الرقه و البادیه سوریه یک فریبکاری رسانه ای بود و عناصر این گروه همچنان در بلندی های شرقی و نزدیک لبنان مستقر هستند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد: برخی این ادعا را مطرح می کنند که عناصر جبهه النصره قصد ندارند به لبنان حمله کنند و این هم یک اقدام فریبکارانه دیگر است.

اطلاعات میدانی حاکی است که عناصر داعش همچنان در بلندی های شهرک لبنانی عرسال تا بلندی های مشاریع القاع فعال هستند و با عناصر داخل خاک سوریه به ویژه کوه های الحسیاء و اطراف آن ارتباط و تماس دارند.

ارتش لبنان هم خود را برای شروع نبرد در بلندی های القلمون آماده می کند ودر دو ماه گذشته از هرگونه تلاش برای تثبیت و تقویت مواضع و موقعیت های خود و سیطره بر نقاط راهبری جدید کوتاهی نکرده است تا بتواند راه نفوذ تروریست ها به داخل لبنان را همزمان با تشدید درگیری ها سد کند.


** شروع برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت 

الاخبار نوشت: نیروهای امنیتی لبنان آخرین هماهنگی ها و تدابیر را برای شروع برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت اتخاذ کرده اند و این برنامه به گفته منابع امنیتی از صبح فردا (سه شنبه) شروع می شود.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « نیروهای ارتش ، امنیت عمومی و امنیت داخلی (پلیس) مجری برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت خواهند بود»، افزود که این نیروها فهرستی از اسامی افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی را آماده کرده و برای بازداشت آنها اقدام خواهند کرد.

الاخبار خاطرنشان کرد: جرم افراد تحت تعقیب بیشتر در خصوص تجارت ، قاچاق و توزیع مواد مخدر، دزدی و سرقت است.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد که اجرای برنامه امنیتی در ضاحیه جنوبی بیروت از پوشش سیاسی کامل همه گروه ها و نیروها برخوردار است.

الاخبار نوشت: عملیات دیروز ارتش لبنان برای بازرسی و جست وجو در اردوگاه برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت نشانگر جدی بودن اجرای برنامه امنیتی در این منطقه است.

این عملیات بعداز تیراندازی عناصر تحت تعقیب به سوی نیروهای امنیت داخلی ( پلیس ) لبنان اجرا شد.

الاخبار افزود: ارتش لبنان یک قاچاقچی بزرگ به نام (حسن . ش) را که به حسن نفنف معروف است به همراه چهارتن دیگر بازداشت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل