بازدید 2408

داعش به دنبال سيطره بر مناطق راهبردي عراق است

همزمان با آزادسازی منطقه «ناظم تقسیم الثرثار» به دست نیروهای عراقی، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق کشتار سربازان عراقی را در این منطقه به دست افراد داعش تکذیب کرد.
کد خبر: ۴۹۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 27 April 2015
همزمان با آزادسازی منطقه «ناظم تقسیم الثرثار» به دست نیروهای عراقی، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق کشتار سربازان عراقی را در این منطقه به دست افراد داعش تکذیب کرد. 
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند نیروهای داعش در منطقه «ناظم تقسیم الثرثار» نزدیک شهر فلوجه در استان الانبار متحمل خسارت های شدیدی شدند. 

شفیق عبدالجبار گزارشگر اسکای نیوز عربی گزارش داد: خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گزارش رسانه ها را درباره کشته شدن 140 نظامی عراقی به دست داعش در حمله دو روز پیش این گروه به یک پادگاه نظامی نزدیک «ناظم الثرثار» رسما تکذیب کرد. 

العبیدی گفت منطقه «ناظم الثرثار» که 28 کیلومتر تا «ناظم تقسیم الثرثار» فاصله دارد در کنترل نیروهای عراقی است و هیچ حمله ای به این شهرک صورت نگرفته است. 

با این حال العبیدی حمله داعش به «ناظم تقسیم الثرثار» را تکذیب نکرد. فرمانده لشکر یکم ارتش عراق و یک سرتیپ عراقی و شماری دیگر از نظامیان عراقی در عملیاتی انتحاری در این منطقه کشته شدند. وزیر دفاع عراق همچنین گفت داعش شماری از نیروهای عراقی را در این منطقه به اسارت گرفته است. 

حمله داعش به مناطق راهبردی عراق از جمله «ناظم تقسیم» بی علت نیست. به گفته کارشناسان، منطقه «ناظم تقسیم» اهمیت زیادی در زمینه کنترل آب دریاچه سد الثرثار دارد که بزرگترین دریاچه عراق محسوب می شود. آسیب دیدن این سد ممکن است بخش وسیعی از عراق را زیر آب ببرد. 

به رغم پیشروی نیروهای عراقی در مناطق شرق فلوجه و ناحیه الگرمه در شمال فلوجه، خطر داعش به ویژه در شهرهای بزرگ استان الانبار به قوت خود باقی است. 

واحد مرکزی خبر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها