بازدید 1488

با استانی شدن، دیگر نمایندگان سخنگوی ملت نیستند

کد خبر: ۴۹۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 27 April 2015
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با استانی شدن انتخابات مجلس دیگر نمایندگان نمی‌توانند سخنگوی واقعی ملت باشند و اگر به گروه‌ها نزدیک شوند زبان آنها خواهند شد.

شهروز افخمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دلایل نظر مخالف خود در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس،‌ اظهار کرد: یکی از دلایل این است که نمایندگان موافق به خاطر مشکلاتی که مجلس در فضای فعلی دارد برای برون رفت از این مشکلات معتقد به استانی شدن هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: باید شاخص‌های ورود به مجلس، خصوصیت نمایندگان و نحوه تبلیغ را در نظر داشته باشیم. اگر مجلس از این شاخص ها خارج شود این مشکلات به وجود نمی‌آید. به عنوان مثال ما می‌گوییم برای مردم گاهی اوقات توقع ایجاد می‌شود. اما این سوال مطرح می‌شود که چرا باید یک نماینده در هنگام کاندیداتوری تبلیغاتی داشته باشد که این توقع در مردم هم به وجود ‌آید. لذا با استانی شدن این مشکل حل نمی‌شود، رفتار نماینده باید اصلاح شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس در ادامه افزود: از طرف دیگر با استانی شدن انتخابات بخش‌های محروم کشور آنهایی که جایی را برای تظلم خواهی به عنوان یک مرجع می شناسند موجب کم شدن دسترسی مردم می‌شود و در نهایت به ضرر مظلومین است.

افخمی در ادامه اظهار کرد: بنابراین در این فضای استانی شدن اگر نماینده‌ای مدیون جریان یا کسی شد دیگر نمی‌تواند بگوید سخنگوی واقعی ملت است. بلکه زبان گروه‌ها می‌شود و گروه‌ها نیز پیش از شکل‌گیری‌شان با منافع عام تاکنون در کشور همخوانی نداشته‌اند و آنها ساز خودشان را دارند و مردم هم درد خودشان را دارند.

وی با اعتقاد به این‌که اصلاح در رفتار و شیوه اداره می‌تواند رافع مشکلات باشد، اظهار کرد: امروز در مجلس تنها به دنبال تصویب قوانین هستیم. قانونی که بیشتر از مجرای طرح‌ها به دست می‌آید در حالی که باید مجلس به دنبال نظارت باشد و قانون از مجرای لوایح مصوب شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر