بازدید 3435

تعطیلی فرودگاه کاتماندو و اختلال در امدادرسانی

توفان شدید و باران در نپال باعث شد که هواپیماهای امدادی نتوانند در فرودگاه کاتماندو به زمین بنشینند
کد خبر: ۴۹۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳ 27 April 2015
باران شدید و توفان بعد ازظهر روز یکشنبه در کاتماندو بار دیگر فرودگاه پایتخت نپال را به تعطیلی کشاند و باعث شد هواپیماهای حامل کمک های امدادی نتوانند در فرودگاه این شهر به زمین بنشینند.

به گزارش ایرنا، یک مقام دولتی هند گفت : فرودگاه کاتماندو که بعدازظهر امروز به دلیل پس لرزه 6.9 ریشتری بسته شده بود بعد از دوساعت فعالیت ، بار دیگر به علت وقوع توفان بسته شد.

به گزارش خبرگزاری پی تی آی هند، توفان شدید و باران در نپال باعث شد که هواپیماهای امدادی نتوانند در فرودگاه کاتماندو به زمین بنشینند و ارسال کمک های امدادی و انتقال مجروحان با مشکل مواجه شده است.

فعالیت فرودگاه کاتماندو که ساعت 13و 15 دقیقه امروز به دلیل پس لرزه های شدید متوقف شده بود،درساعت 16 بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.

هند درعملیات نجات خود تاکنون یک هزارو 50 نفر از شهروندان این کشور را از فرودگاه کاتماندو به این کشور منتقل کرده است.

زمین لرزه 7.9 ریشتری روز گذشته در نپال که منجر به کشته شدن بیش از دوهزار و 350 نفر و مجروح شدن بیش از شش هزار نفر شد تاکنون بیش از یکصد پس لرزه ثبت شده است که 20 زمین لرزه بین 4.5 تا 6.9 ریشتر بوده است.

کشور نپال سالانه هزاران گردشگر خارجی را به خود جذب می کند و در پی وقوع زمین لرزه در این کشور ،این گردشگران در انتظار بازگشت فوری به کشورشان هستند.

بیمارستان های نپال به دنبال زمین لرزه روز گذشته در کاتماندو پایتخت، مملو از مصدومان این حادثه شده و به رغم افزایش تعداد آسیب دیدگان امکان پذیرش بیشتر را ندارد.

مرکز تحقیقات زلزله نگاری آمریکا قدرت این زمین لرزه را که روز شنبه ساعت 11:41 به وقت محلی روی داد 7.9 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ( ریشتر ) اعلام کرد.

شدت زمین لرزه به اندازه ای بود که در بخش هایی از هند و پاکستان، بنگلادش و تبت از جمله شهرهای دهلی نو و لاهور نیز احساس شد.

منابع خبری از تخریب گسترده ساختمان ها ، قطع شبکه برق،خطوط تلفن و بسته شدن فرودگاه کاتماندو خبر می دهند.

همچنان خطوط تلفن کاتماندو پایتخت نپال قطع شده و امکان برقراری ارتباط بااین شهر ممکن نیست.

این زمین لرزه همچنین باعث وقوع بهمن در قله اورست ، تخریب ارودگاه کوهنوردان و کشته شدن 17 نفر شد.

زمین لرزه 7.9 ریشتری نپال از نظر شدت و خسارات در 80 سال گذشته بی سابقه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها