بازدید 14074
۲

کشف یک میلیون مدرک تحصیلی جعلی

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته دو مورد مدارکی که آماده توزیع بود، کشف شد که از هر کدام ۵۰۰ هزار مدرک تحصیلی جعلی شناسایی و منهدم شد.
کد خبر: ۴۹۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷ 27 April 2015
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته دو مورد مدارکی که آماده توزیع بود، کشف شد که از هر کدام ۵۰۰ هزار مدرک تحصیلی جعلی شناسایی و منهدم شد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس، در خصوص جعل مدرک تحصیلی اظهار داشت: در هر حال حاضر ممکن است مدارک تحصیلی مثل سایر مدارکی که دارای ارزش و اعتبار هستند، جعل شود و این یک امر واقعی است و مثل سایر دستگاه‌ها، زیر نظر وزارت کشور، آموزش و پرورش ستادی را به نام «ستاد پیشگیری و مبارزه با جعل اسناد» را تشکیل داده است.

زرافشان با بیان اینکه در این ستاد سعی می‌کنیم راه‌هایی که از آن طریق، جاعلان به جعل مدرک تحصیلی اقدام می‌کنند را شناسایی و مسدود کنیم، خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان و اولیا توصیه می‌کنیم سعی کنند از این روش‌ها استفاده نکنند زیرا این افراد سودجو هستند و وعده‌هایی که می‌دهند واقعی نیست به همین جهت دانش‌آموزان و دیگر افراد، اگر پس از دریافت مدرک، وارد دانشگاه شده و یا به کار مشغول شده باشند و از آن مدرک استفاده شده باشد، خود و خانواده‌هایشان خیلی به زحمت خواهند افتاد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کشف مدارک تحصیلی جعلی در سال گذشته گفت: در سال گذشته 2 مورد مدارکی که آماده توزیع بود، کشف کردیم که هرکدام 500 هزار مدرک تحصیلی را تهیه کرده بودند که در مجموع یک میلیون مدرک تحصیلی جعلی شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: در آموزش از راه دور نیز اقدامی کردیم و به آنها امکان اختصاص مدیر دولتی دادیم که در برابر آموزش و پرورش پاسخگو باشند و البته این کار که افرادی را دستگیر کردیم اصلاً در فضای آموزش و پرورش اتفاق نیفتاده بود.

* عمده جعل مدارک تحصیلی بیرون آموزش و پرورش انجام می‌شود

زرافشان ادامه داد: عمده جعل مدارک تحصیلی بیرون آموزش و پرورش انجام می‌شود و با جدیت این کار را دنبال می‌کنیم و توسط ستادی که در آموزش و پرورش است، برخوردهای امنیتی، قضایی، آموزشی و اداری داریم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه که «برخی مدارک جعلی توسط خود آموزش و پرورش به همراه ریز نمرات به افراد داده می‌شود، آیا این موضوع را تأیید می‌کنید؟»، گفت: اصولاً وقتی در آموزش و پرورش صحبت از جعل مدارک می‌کنیم مانند جعل شناسنامه، پاسپورت و سند ملکی نیست.

وی ادامه داد: در آنجا عین خود سند جعل می‌شود اما در آموزش و پرورش معمولاً اتفاقی که می‌افتد جعل در فرایند تولید سند است و بعضی اوقات سند اصالت دارد اما در مواردی که اشاره شد، سند اصالت نداشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲
مبارکه ، 50 % اونایی هم که جعلی نیست ناحق گرفتن !
خیلیا هستند که مدرک دیپلم خریدن والانم دانشگاه هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان