بازدید 11509
یک نماینده مجلس با توجه به اظهارات پیشین دولتمردان؛

دولت باید میلیون‌ها نفر را برای ۴۵ هزار تومان دادگاهی کند!

کسانی که سفر خارجی می‌کنند، همه ‌تمکن مالی ندارند. بسیاری از این افراد بیمار‌ند، بسیاری از این افراد کارگر یا دانشجو هستند؛ برای نمونه ‌استان فارس بیشترین تعداد کارگران در دبی را دارد.
کد خبر: ۴۹۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 26 April 2015
مسیحیان ارامنه کشورحذف یارانه ثروتمندان همچنان یکی از چالش‌های اصلی دولت و مجلس است. بنا بر اخبار رسانه‌ها، یارانه برخی قشرهای پردرآمد مانند اعضای هیأت مدیره شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها، صرافی‌ها، پزشکان، مالکان خودروهای خارجی، ایرانیان مقیم کشور و چند قشر دیگر حذف شده است.

به گزارش «تابناک»، هر چند این موضوع از سوی سخنگوی دولت تکذیب شده، وزیر کار نظر دیگری دارد‌ و‌ به صراحت از آغاز حذف یارانه‌های ثروتمندان سخن گفته است، ولی موضوعی که باعث نگرانی شده، اینکه در میان حذف شدگان یارانه‌ها، نام کسانی دیده می‌شود که به سفر خارجی رفته‌اند.

پیش از این قرار بود تا یارانه ایرانیان خارج از کشور حذف شود، ولی گویا دولت همه کسانی را که به خارج از کشور سفر کرده‌اند‌ نیز در این دایره قرار داده ‌و همه را با یک چوب می‌زند.

‌در این باره، عزت‌الله یوسفیان ملا درباره کسانی که به خارج از کشور رفته‌اند و دولت یارانه آن‌ها را حذف کرده، ‌گفت: کسانی که سفر خارجی می‌رود، همه ‌تمکن مالی ندارند؛ بسیاری از این افراد بیمار، کارگر و یا دانشجو هستند؛ برای نمونه‌ استان فارس بیشترین تعداد کارگر در دبی را دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این سفر‌ها دلیل بر تمکن مالی نیست،‌گفت: آقایان سفرا، کاردار‌ها‌ و کارکنان ارشد وزارت خارجه باید از دریافت یارانه حذف شوند، ولی ما هم‌اکنون در نمایندگی‌های خود در خارج ‌کشور نیروهایی داریم که کارگر هستند و کار خدماتی، مانند آشپزی یا کمک آشپز انجام می‌دهند و کسانی مانند این افراد زیاد هستند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود همه را با یک چوب راند، اظهار داشت: نمی‌شود ‌این فرد از آنجا به کشور باز‌گردد و پیگیر کار خود شود. این کار بی‌حساب کتاب انجام شده و قابل قبول نیست. خیلی‌ها که به کشور‌های همسایه سفر می‌کنند تا یک ساک لوازم آرایشی با خود بیاورند تا با آن ارتزاق کنند، ما از این آدم‌ها زیاد در کشور داریم.

نماینده مردم آمل‌ گفت: دولت باید به فرمولی برسد که بتواند ۱۰ میلیون ‌را از دریافت یارانه حذف کند، در غیر این صورت، اگر آسمان و زمین را به هم بدوزد، نمی‌تواند بیشتر از صد هزار نفر را حذف کند، زیرا حذف صنفی عددی را برای دولت به دست نخواهد آورد و انجام این کار درست مانند زمان ثبت نام خواهد شد، در آن زمان هم گفتیم که با خواهش و تمنا کاری از پیش نخواهد رفت.

این نماینده با اشاره به هزینه‌های هنگفتی که برای این کار شده بود، گفت: با وجود این‌ هزینه، کمتر از یک میلیون نفر انصراف دادند و تمام کسانی هم که ‌نام‌نویسی کرده‌اند، درآمد خود را کمتر از یک میلیون نفر عنوان کرده‌اند.

وی گفت: اگر دولت نتواند به عدد ۱۰ میلیون نفر برسد، هر آنچه ‌می‌کند زیان‌آور است و پولی هم عاید دولت نخواهد شد و عددی هم که از راه حذف چند نفر سفر کرده به خارج عاید دولت خواهد شد، در مقابل آن ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی عددی نخواهد بود.

دولت از سوی دیگر گفته، کسانی که اعتراض دارند، می‌توانند اقامه دعوا کنند. از طرف دیگر هم گفته کسانی که در مرحله ‌نام‌نویسی دروغ گفته‌اند، باید دو برابر پولی را که گرفته‌اند پرداخت کنند، حالا با این وضعیت دولت باید، میلیون‌ها نفر را برای ۴۵ هزار تومان دادگاهی کرده و دو قوه را مشغول این کار کند.

وی در پایان گفت: این گونه تصمیمات من‌درآوردی غیر از اینکه هزینه زیادی را هدر می‌دهد و وقت و زمان زیادی ‌از توان دولت می‌گیرد، مردم را نیز علاف و بدبین خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل