بازدید 2915
نماینده حامی کروش:

مربی پرتغالی را نهاد ریاست جمهور نگه داشت

کد خبر: ۴۹۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 26 April 2015
کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل که به شدت پیگیر حل مشکل کارلوس کروش بود ، می گوید ماندن مربی پرتغالی به خواست دولت اتفاق افتاده نه وزیر ورزش.

به گزارش خبرآنلاین: کمال الدین پیرموذن ؛ او این روزها فعال ترین نماینده مجلس در بحث های ورزشی است. عضو اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در چند هفته گذشته چندباری درباره کارلوس کروش و چند باری هم درباره پرسپولیس صحبت کرده و آخرین بار هم برای رئیس جمهور نامه ای با همین مضمون نوشت.

منتقدانش او را متهم می کنند که می خواهد با استفاده از هیجام ورزش به انتخابات آینده فکر کند و اینگونه برای صندوق های رای برنامه می ریزد اما خودش می گوید به عنوان یک فوتبالیست که سابقه ریاست هیات فوتبال زادگاه علی دایی را داشته و بعد نماینده مجلس شده است ، حق دارد از دغدغه های ورزشی مردم دفاع کند. او با لهجه شیرین آذری اش سعی می کند صریح حرف بزند و البته سئوالها هم صریح از او پرسیده می شود.

شما این اواخر نامه ای به رئیس جمهوری نوشتید. حالا که جمع بندی شده کارلوس کروش بماند ، فکر می کنید این اتفاق چگونه افتاد؟

راستش من پیگیر ماجرا شدم و واقعا باید از دوستان نهاد ریاست جمهوری تلاش کنم. به نظرم این نگاه مثبت موجود در دولت بود که سبب شد کارلوس کروش به عنوان مربی منتخب مردم در تیم ملی بماند.

موضوع دیگری هم که پیگیری می کردید ، قصه پرسپولیس و بحث واگذاری آن بود؟

قرار شد به این موضوع هم رسیدگی شود. خصوصا موضوع پرسپولیس . همه آنهایی که دل در گرو توسعه کشور در همه زمینه ها دارند ، باید بیشتر حواسشان به مدیریت ورزش باشد. اوضاع نابسمان مدیریت در تیم محبوب و پیشینه دار پرسپولیس باید به جد بساطش جمع شود ! مراتب خصوصی سازی عالمانه و راستین قانونی هم اتفاق بیفتد. خصوصی سازی باید به صورت کامل و کافی و وافی مد نظر قرار بگیرد.

فقط پرسپولیس؟ انگار استقلالی نیستید؟!

درباره استقلال هم همین طور است. بها دادن به این دو تیم توجه به افکار عمومی و افزایش سرمایه عمومی اجتماعی را رقم می زند. قرار شد مسئولان دولتی هر آنجه در توان دارند در جهت بهبود امورات مدیریتی این دو تیم و واگذاری بدون شائبه این تیم ها به خرج بدهند تا شاهد حل مشکلات شان باشیم.

ولی برای واگذاری این دغدغه دولت هم به جاست که اگر یکی از تبار زنجانی ها تیم را بخرد چه سرنوشتی برای تیم باید متصور شد یا مثلا واگذاری تیم ها به شبه دولتی ها آیا عادلانه است؟

دقیقا این دغدغه ما هم هست. به خاطر همین موضوع می گویم واگذاری باید عادلانه راستین باشد و تیم ها را  در دست پاکدست ها قرار دهند. در هزاره سوم با توجه به تاکید رهبری و ذکاوت مسئولان نظام ، دیگر امکان اداره بنگاه های اقتصادی توسط نهادهای دولتی وجود ندارد. این شیوه منسوخ شده است. باید پرونده منسوخ شده اتکاء به شیر فلکه نفت را ببندیم. یک واقعیت مسجل داریم چون اقتصاد مان وابسته به نفت است و کشور را در این سال ها با کمک شیر لوله های نفتی اداره می کنیم. این یک معضل ریشه دار است. این دولت چون گفته خرد جمعی و مطالبات مردمی و موضوع واگذاری را پیگیری می کند ، می خواهد پروسه واگذاری تیم ها را به سرانجام برساند. ولی باید دقت کند ، زنجانی ها و نامهای مسئله دار ها نیایند. شبه دولتی ها هم فقط کاهش بهره وری به همراه می آورند.

یکی از ایرادهایی که به دولت گرفته می شود این است که می گویند در ورزش پا به پای مطالبات مردم پیش نرفته ؟

متاسفانه در بخش ورزش گزینه چهارم دولت از مجلس رای آورده است و این اتفاق باعث شده آقای گودرزی خیلی وزنی در دولت ندارد و  سابقه اجرایی اش کمرنگ است. البته سابقه علمی و دانشگاهی دارد. با این وجود او هم متوجه شده باید با دولت رایزنی کند. او سعی کرده در مسائل کلان ورزش نظر دولت را اجرا کند.مثلا در موضوع ماندن کارلوس کروش به نظرم شخص وزیر خیلی تمایلی به حضور این مربی نداشت اما دولت خواست و اراده ملت را در این ماجرا دید . این یک همدلی و همزمانی بود میان ملت و دولت. همه آنهایی که به افزایش اعتبار ملی فکر می کردند ، ماندن کارلوس کروش را طالب بودند. فقط گروهی که همه مسائل را منفی می بینند ، دلواپس بودند.

اینکه در سال انتخابات ، پیرموذن این قدر درباره ورزش حرف می زند آیا ارتباطی به انتخابات پیش رو دارد و او برای گرفتن رای این کار را می کند. این اتهامی است که به نماینده مردم اردبیل وارد شده ؟

من این را به خواست عنوان یک نماینده ملت در مجلس و به عنوان یک فوتبالیست که رئیس هیات فوتبال اردبیل بوده ، به عنوان کسی که سال ها در ورزش مدیریت اجرایی داشته و به عنوان کسی به شدت پرسپولیسی است از ریاست محترم جمهور داشتم. رای نمی خواهم و واقعا حرفعایم برای گرفتن رای نیست. تازه قبلا هم سر ماجرای دایی من انتقاد کرده بودم. نه اینکه نباید همشهری ام را کنار بگذارند اما واقعا زشت است که یک نفر را به آن شکل برکنار کنند. آنهم کسی که یک سرمایه ملی است. یا وقتی علی کریمی را بی مدرک مربیگری به تیم ملی آوردند ، گفتم این کار کارشناسی نیست و در نهایت هم حرفم ثابت شد. این بار هم وقتی ماجرای پرسپولیس و حرف های دو مدیرش را در 90 دیدم ، نتوانستم سکوت کنم و مجبور شدم به شخص آقای رئیس جمهور نامه بنویسم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس