بازدید 11598
در اجلاس پارلمان‌های آسیایی و آفریقایی

کشور فلسطین به رسمیت شناخته شد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر هیات پارلمانی به جاکارتا جهت شرکت در اجلاس شصتمین سالگرد پارلمان‌های آسیایی و آفریقایی خبر داد.
کد خبر: ۴۹۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲ 26 April 2015
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سفر هیات پارلمانی به جاکارتا جهت شرکت در اجلاس شصتمین سالگرد پارلمان‌های آسیایی و آفریقایی خبر داد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اجلاس شصتمین سالگرد پارلمان‌های آسیایی و آفریقایی روز گذشته در جاکارتای اندونزی برگزار شد که هیات پارلمانی از ایران متشکل از بنده و آقای سودانی به این اجلاس سفر کردیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در این اجلاس علاوه بر رییس‌جمهور و مجلس اندونزی، نمایندگان پارلمان‌ها به ایراد سخن پرداختند که ما نیز به نمایندگی از ایران صحبت کردیم.

وی گفت که مهم‌ترین موضوع این اجلاس به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود، موضوعی که در بیانیه آمد و تصویب شد که کشورهای آسیایی و آفریقایی فلسطین را به رسمیت بشناسند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مطرح شده در بیانیه، افزایش و توسعه ارتباط و تفاهم بین کشورهای آفریقایی و آسیایی در حوزه‌های مختلف بود.

به گفته وی، تاکید بر تشکیل کارگروه‌های پارلمان در بخش‌های مختلف و تشکیل کمیته خاص برای پیگیری مسائل فلسطین و حمایت کشورهای آسیایی و آفریقایی از فلسطین و داشتن اتحاد و انسجام در این رابطه از دیگر موارد مهم مطرح شده در این اجلاس به شمار می‌آید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار