بازدید 15658

«بینی و بین‌الله» ما موضعی درباره سید حسن خمینی نداریم

بیانیه‌ای جعلی یا واقعی؛ این ‌پرسش این روزهای مردم به ویژه اهالی گرگان استِ شهری که گفته می‌شود انصارحزب‌الله آنُ چندی پیش با صدور بیانیه‌ای نسبت به حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی و ناطق نوری، واکنش نشان داده و تهدید کرده بودند، حضور آنان در گرگان باعث خواهد شد غائله‌ای مانند آنچه در شیراز بر علی مطهری رفت، به وجود آید.
کد خبر: ۴۹۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 26 April 2015
بیانیه‌ای جعلی یا واقعی؛ این ‌پرسش این روزهای مردم به ویژه اهالی گرگان است؛ شهری که گفته می‌شود انصارحزب‌الله آن، چندی پیش با صدور بیانیه‌ای نسبت به حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و ناطق نوری، واکنش نشان داده و تهدید کرده بودند، حضور آنان در گرگان باعث خواهد شد غائله‌ای مانند آنچه در شیراز بر علی مطهری رفت، به وجود آید.

به گزارش «تابناک»، برخی نشریات اصلاح‌طلب، خیلی زود، بر جو انتشار چنین بیانیه‌ای سوار شدند، تا جایی که نوه بزرگوار حضرت امام نیز در پاسخ به یکی از همین رسانه‌ها به این بیانیه واکنش نشان داد و اظهار داشت: «نمی‌دانستم‌ این برنامه وجود دارد و قصد سفر هم نداشتم؛ اما اگر برنامه سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی‌زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه‌مندان امام به گونه‌ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم عدد را سر جای خود می‌نشانند.

پس از این سخنان سید حسن خمینی، مقامات محلی استان گلستان هم وارد ماجرا شدند و هر یک بنا بر وظیفه سازمانی از مقامات قضایی خواستند که منتشر کنندگان این بیانیه تهدید آمیز را مورد ‌تعقیب قضایی قرار دهند تا اینکه دادستان این شهر نیز اعلام کرد که با قاطعیت به این ماجرا ورود خواهد کرد.

اما پس از همه این کنش و واکنش‌ها، این حجت الاسلام مهدی‌زاده، عضو شورای مرکزی انصار حزب الله بود که به ماجرایی که اصالتا به تشکل آنا برمی‌گشت، ورود کرد و اعلام نمود، ‌چنین بیانیه‌ای از سوی انصار حزب الله گرگان منتشر نشده و این بی‌اخلاقی یک رسانه‌های محلی بوده است.

وی در این باره به ایران گفته است: دیدم که منبع خبر سایت محلی «‌‌...» بوده است. با یکی از خبرنگاران که سابقاً با این سایت کار می‌کرد، تماس گرفته و از وی شماره سردبیر و خبرنگار سایت را گرفتم. تماس گرفتم، اما کسی پاسخ نداد. ۱۱ شب، بعد از منبری که داشتم، سردبیر با من تماس گرفت و من از ایشان پرسیدم منبع خبر شما کجاست و چرا این بیانیه را منتشر کردید؟ گفتند اطلاعیه‌ای در دفتر ما انداخته شد. از وی گله کردم که شما با من آشنا بودید و شماره‌ام را نیز داشتید، چرا تماس نگرفتید؟ در ثانی، تمام بیانیه‌های انصار حزب‌الله گلستان و گرگان با سربرگ، شماره نامه، مهر و حتی امضای مسئول روابط عمومی است، ‌ شما چطور این را منتشر کردید؟ گفتند که چون ادبیات بیانیه با ادبیات سایر بیانیه‌های انصار حزب‌الله یکی بود، ‌ منتشر کردیم. گله کردم و تأکید کردم که من شکایت از شما را حق خودم می‌دانم. درخواست کردم که در اولین فرصت در مصاحبه‌ای، تکذیبیه را منتشر کند. قبل از ایشان، عصر چهارشنبه نیز نمایندگی خبرگزاری...‌ با من تماس گرفت و من در مصاحبه با ایشان، موضعگیری کردم، اما این خبر روی خروجی خبرگزاری قرار داده نشد. تا ساعت ۱۱ شب مرتب از ایشان پیگیری می‌کردم و ایشان هم گفت که پنجشنبه خبر منتشر می‌شود که تا پنجشنبه ظهر هم خبر منتشر نشد و تنها در ساعات انتهایی شب پنجشنبه، خبر البته به صورت ناقص در خبرگزاری منتشر شد. گرچه در این مدت چند رسانه محلی دیگر تکذیبیه را منتشر کردند.

وی همچنین ادامه داده است‌: «بینی و بین‌الله، این کمال بی‌تقوایی جریانی است که به خاطر یک موج‌سواری رسانه‌ای، این موضوع را ترتیب داده‌اند. ما در گذشته درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، شدیداللحن‌ترین بیانیه را نوشتیم و پای آن هم ایستادیم یا به رئیس مجلس و رؤسای دولت، نامه نوشتیم. زمانی هم احساس می‌کردیم که مدیرکل... استان اشتباهات فاحشی دارد که نباید از کنار آن گذشت، براساس مراتب و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، اول به وی تذکر لسانی دادیم و وقتی دیدیم جواب نمی‌دهد، هشدار دادیم که با مردم در جریان می‌گذاریم. حتی درباره امام جمعه گرگان که نماینده ولی فقیه هم هست، شاید بیش از ۱۰ بیانیه نوشتیم، با وجود اینکه ما را به دادگاه ویژه روحانیت هم کشاندند. برای من ۱۴ پرونده در دادگاه ویژه روحانیت تشکیل شد. در همه این موارد، در دادگاه می‌گفتند که یک نامه کوتاه بنویس و بگو این موضع ما تند بوده است. هرچه می‌گفتند؛ گفتم نه، زیرا احساس می‌کنم که این تکلیف ماست و ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم. اما در مسأله آقای سیدحسن خمینی، بینی و بین الله ما موضعی درباره ایشان نداشتیم که ایشان بخواهند میهمان استان باشند و این بیانیه را فرار رو به جلوی یک جریان فکری می‌دانم که حیات سیاسی خود را در همین جنجال‌های سیاسی می‌داند‌».

حال سیستم قضایی استان است و قضاوتی که باید درباره راست و دورغ این قضیه انجام دهد؛ قضاوتی که می‌تواند به سالم‌سازی فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور کمک کند. فضایی که هم لازم است ارعاب و تهدید از آن رخت ببندد و هم جو‌سازی دروغین.

به هر حال یا تهدید و ارعابی در میان بوده است‌ که تهدیدکنندگان باید پاسخگو باشند و یا تهدیدی در کار نبوده ‌و یک رسانه و سایر رسانه‌ها به این جو دامن زده‌اند که آن هم باید پاسخگو باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها