بازدید 25231

حق‌کشی در کشتی این‌بار برای حمید سوریان

کد خبر: ۴۹۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 26 April 2015
تورنمنت کشتی نیکولا پتروف و دانکلوف در بلغارستان چندان مسابقات مهمی نیست و همواره به آن به چشم یک دوره مسابقه تدارکاتی نگاه می‌شود. با این حال اتفاقات رخ داده در یک مسابقه کشتی در روز نخست این رقابت‌ها موجب شده تا توجه خیلی‌ها با این رقابت‌ها جلب شود.

به گزارش تابناک، حمید سوریان، نابغه کشتی جهان و دارنده هفت قهرمانس جهان و المپیک تنها نماینده کشورمان در روز نخست این رقابت‌ها بود که پس از پیروزی برابر حریف الجزایری از ادامه رقابت با دومین حریف خود یعنی ایوو آنگلوف از کشور میزبان صرفغ نظر کرد. سوریان که برای آمادگی جهت شرکت در رقابت‌های انتخابی المپیک در این رقابت‌ها شرکت کرده بود در اعتراض با ناداوری آشکار صورت گرفته تشک کشتی را ترک کرد. 

در این کشتی داوران در تایم اول دو بار اخطار به سوریان دادند تا دارنده هفت مدال جهان و المپیک دو بر صفر از رقیبش عقب بیفتد.

در وقت دوم سوریان با بیرون بردن حریف یک امتیاز گرفت و در ادامه کشتی نیز موفق شد حریف خود را خاک کند که داور وسط دو امتیاز به او داد تا سه بر دو از رقیب بلغاری پیش افتد اما داوران که در طول کشتی با دادن تذکر و اخطارهای متوالی به سوریان قصد بر هم زدن تمرکز او را داشتند، فیلم کشتی را بازبینی کردند و نه تنها دو امتیاز سوریان را از او گرفتند،‌ بلکه یک امتیاز هم او را جریمه کردند تا سوریان 3-1 عقب بیفتد. این در حالی بود که داور وسط دو امتیاز داده بود اما رئیس تشک امتیاز سوریان را نداد تا مربیان ایران با اعتراض خواستار بازبینی فیلم شوند.

در حالی که یک دقیقه و 20 ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود حمید سوریان در اعتراض به این ناداوری، با حریفش دست داد اما تشک مسابقه را ترک کرد و حاضر نشد به مبارزه ادامه دهد.

فیلم این کشتی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 21
پیام محمد بنا برای حمید سوریان

اتفاق رخ داده برای سوریان واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. محمد بنا سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

حمید جان:
کشتی تو را دیدم و با اینکه کشتی را نیمه کاره رها کردی، باز می گویم با ایمان کامل که در این 17 - 18 ماه تا المپیک اگر بجز کشتی و آمادگی خود برای المپیک به چیز دیگری فکر نکنی در کاروان اعزامی ایران یکی از پرامیدترین نفرات برای مدال طلای المپیک تو هستی.
در کشتی تو درسته که در وقت اول جو مسابقات در بلغارستان و دوری از مسابقات باعث شد که 2 اخطاره شوی و یک امتیاز از دست بدهی؛ البته امتیاز به خاطر اخطار دوم بود نه امتیاز فنی؛
از همه مهم‌تر، تو اشتباه تاکتیک مبارزه در این نوع گارد حریف داشتی، ولی در ادامه در وقت دوم یک امتیاز فنی خوب با بیرون بردن حریف و 2 امتیاز خاک کردن به دست آوردی که در اصل مبارزه‌ای را که 3 به یک برده بودی را رها کردی؛ البته داوران 2 امتیاز تو را در نظر نگرفتند و این باعث شد که در عین برتری کامل، مسابقه را رها کنی که این بماند....
باز به تو می گویم با ایمان کامل که طلای دوم در المپیک از آن توست اگر بگذارند که با آرامش به این سکو فکر کنی.
به امید طلای دوم المپیک...
قوی باش.
دوستدار تو و کشتی فرنگی محمد بنا.

سوریان روی یوردانف را زمین انداخت

اتفاق رخ داده در کشتی حمید سوریان موجب اعتراض گسترده اعضای کادر فنی تیم ملی کشورمان شد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به والنتین یوردانوف رئیس فدراسیون بلغارستان گفتم که حضور چهار قهرمان ایرانی سطح مسابقات شما را بالا برد اما این ناداوری بسیار ناپسند بود و به خاطر این ناداوری دیگر در تورنمنتهای بلغارستان شرکت نمی کنیم. یوردانوف هم بخاطر این اتفاقات عذرخواهی کرد و قول داد دیگر شاهد چنین ناداوری هایی نباشیم.

پازاج همچنین گفت: حتی یوردانوف قصد داشت از سوریان در مراسم اهدای مدال وزن 59 کیلوگرم تقدیر کند که سوریان پیشنهاد یوردانوف را نپذیرفت که به نظر من کار درستی انجام داد و من هم موافق آن نبودم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۵
به امید طلای دوم المپیک پسر نابغه ی ایران.
باید کل تیم برمیگشتن
حمید همیشه قهرمان
حمید سوریان همیشه محبوب :)
ای کاش محمد بنا باز مربی تیم فرنگی شود
به این می گن غیرت و سوریان برای ما همچنان قهرمان است.
سوریان از بهترین های کشتی ماست
حميد سوريان هميشه براي ما يك پهلوان به تمام مهناست چه ببره چه ببازه چه صلاح بدونه گشتي رو ترك كنه . دوست داريم سوريان
حجمش خیلی زیاده کم حجمش نبود با این سرعت و قیمت اینترنت!
ما که ناداوری ندیدیم
وقتی سوریان خاکش کرد طرف خارج از تشک بود، نه؟
سوریان با رانت خواری ناشی از تملق به خیلی چیزها رسیده که باید در این دنیا یا آن دنیا پس دهد.
شرايط دلخواه با تمرين مداوم بدست مي آيد.
com
ما شاالله حمید
تو کشتی گیر خوبی هستی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی