بازدید 4294

چگونه سرعت پیر شدن مغز را کاهش دهیم؟

کد خبر: ۴۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 26 April 2015
مغز نیز همچون دیگر اعضای بدن حتی در افرادی که به بیماری‌های نورولوژیک مبتلا نیستند، دچار فرسودگی می‌شود.

به گزارش ایسنا، «کریستین یافه»‌ از کلینیک اختلال حافظه در سان‌فرانسیسکو گفت: با گذشت زمان مغز دچار تغییراتی می‌شود اما برخی از این تغییرات که شاهد آنها هستیم به این مفهوم نیست که وضعیت وحشت‌آوری اتفاق افتاده‌ است.

به گفته این تیم تخصصی در حالی که بالا رفتن سن آسیب بیشتری به برخی از افراد وارد می‌کند بیشتر مردم می‌توانند برای بهبود کیفیت سلامتشان اقدامات پیشگیرانه جدی و موثر انجام دهند.

پزشکان بر اساس بررسی خود اظهار داشتند: افراد می‌توانند برای حفظ عملکرد و کارایی ذهنی مغزشان اقداماتی را انجام دهند که داشتن فعالیت جسمی کافی، کنترل فشارخون، پیشگیری و کنترل دیابت و خودداری از مصرف سیگار از جمله این راهکارها است. افراد بزرگسال نیز باید نسبت به وضعیت سلامت و درمان خود توجه داشته باشند چرا که می‌تواند بر سلامت ذهنی آنان تاثیر بگذارد.

داشتن زندگی اجتماعی فعال در ارتقاء سلامت ذهنی و ادراکی فرد تاثیرگذار است. همچنین افراد بزرگسال باید نسبت به وضعیت و نوع خواب خود هم حساس باشند و در صورت ابتلا به هر گونه اختلال خواب آن را جدی بگیرند.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، همچنین بررسی‌ها حاکی از آن است که هیچ مطلب علمی در مورد تاثیر مکمل‌های غذایی در پیشگیری از کاهش توان ذهنی وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر