بازدید 1404

زود است فضای کشور انتخاباتی شود

کد خبر: ۴۹۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 26 April 2015
مسئول واحد ارتباطات جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که انتخاباتی شدن فضای کشور از هم‌اکنون بسیار زود است.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در پایان امسال دو انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم که احزاب و گروه‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را برای انتخابات آغاز کرده‌اند، اما اگر از الان فضای کشور را به سمت انتخاباتی شدن پیش ببریم و از تلاش برای آبادانی و پیشرفت کشور غافل شویم مطلوب نیست و ایراد دارد.

وی افزود: طبیعی است که هر حزب و جناح و گروهی برای انتخابات برنامه ریزی خودش را از ماه‌ها قبل شروع و اهداف عملیاتی و استراتژی‌های انتخاباتی‌اش را مشخص کند و در ماه‌های آخر به سراغ مصادیق و بستن لیست‌ها برود، اما این که از الان بخواهد فضای کشور را درگیر این مسائل کند کار درستی نیست.

خجسته‌پور درباره‌ فعالیت‌های انتخاباتی وزارت کشور گفت: وزارت کشور به عنوان رکن اجرایی انتخابات فعالیت‌های خود را شروع کرده و امیدواریم هر انتخاباتی در هر دولتی با بی‌طرفی کامل برگزار شود و مسئولین همانطور که یکی از آرمان‌های نظام تکیه بر رای مردم است، مدافع رای ملت باشند. وزارت کشور هم در این زمینه بحث‌هایی را با احزاب داشته و جلساتی تشکیل داده و به نظر می‌رسد که مسئولین این وزارتخانه در تلاش هستند تا انتخابات پرشور و قابل اعتمادی را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه احزاب در ایران خیلی مورد حمایت نیستند افزود: شاید چون قانون مدون و روشنی درباره‌ احزاب نداریم احزاب آنچنان که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند. این گله و مطالبه‌ای است که همیشه احزاب دارند و خودشان باید پیگیر کارهای‌شان باشند و منابعشان را تامین کنند. در هیچ دولتی و هیچ زمانی شاهد برآورده شدن توقعاتی که احزاب درباره‌ حمایت از خودشان دارند نبوده‌ایم.

این عضو جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: تمام ارکان برگزار کننده انتخابات با عمل دقیق به وظایف قانونی خودشان قطعا می‌توانند در برگزاری یک انتخابات پرشور نقش آفرینی کنند. امیدواریم همه ارکان و عناصر درگیر با موضوع انتخابات با قید بی‌طرفی، رعایت مصالح کشور و رعایت صریح قانون بتوانند یک انتخابات پرشور و تاریخی را در پایان سال 94 برگزار کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی