بازدید 3604

جزئیات جلسه «بهاری-بهارستانی» عارف و روحانی

کد خبر: ۴۹۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 26 April 2015
مهم‌ترین رئوس این دیدار نوروزی «انتخابات مجلس»، مذاکرات هسته‌ای، وضعیت اقتصادی کشور و مطالبات رأی‌دهندگان از رئیس‌ جمهوری بوده است.

روزنامه اعتماد امروز یکشنبه در گزارشی جزئیات دیدار نوروزی عارف و روحانی به روایت خودش را منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات و رییس بنیاد امید ایرانیان هفته گذشته به دیدار حسن روحانی، رییس‌جمهور رفت. در این دیدار که در دفتر کار رییس‌جمهور و به مناسبت آغاز سال جدید انجام شده است محورهای مختلف داخلی و خارجی توسط دو طرف مورد بحث قرار گرفته و این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری گذشته در مورد آنها با یکدیگر به رایزنی پرداخته‌اند.
به گزارش خبرنگار «اعتماد»، مهم‌ترین رئوس این دیدار نوروزی انتخابات مجلس، مذاکرات هسته‌ای، وضعیت اقتصادی کشور و مطالبات رای‌دهندگان از رییس‌جمهوری بوده است. در ابتدای این ملاقات نوروزی، حسن روحانی از حمایت‌های عارف در قالب سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مختلف از دولت از ابتدا تاکنون تقدیر کرده و عارف نیز ضمن تشریح فعالیت‌های علمی و سیاسی خود به تحلیل فضای علمی و سیاسی کشور پرداخته و بر لزوم توجه بیشتر به نقش نخبگان تاکید کرد. روحانی نیز با تایید نقش کارشناسان در برنامه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به اجرای کارشناسانه طرح‌های دولت ابراز اطمینان کرد. در این دیدار دو طرف ضمن استقبال از شعار سال ابراز امیدواری کردند تا در سال جاری به ویژه با توجه به در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای و در پیش بودن دو انتخابات مهم این شعار راهگشای دولت و ملت باشد. روحانی همچنین با ابراز امیدواری از فضای همدلی میان روسای قوا و سایر نهادها چشم‌انداز روشنی برای آینده ترسیم کرده است. محمدرضا عارف نیز با بیان اینکه جامعه ایران همچنان امیدواری خود را نسبت به اجرای برنامه‌های دولت حفظ کرده مواردی را در حوزه سیاست داخلی طی چند بند به اطلاع رییس‌جمهور رساند. همچنین عارف ضمن تشکر از تیم مذاکره‌کننده ایران در موضوع هسته‌ای، فعالیت آنان را شایسته تقدیر دانسته و ابراز امیدواری کرد تا آنها بتوانند مطالبات حقه ملت ایران را به طور کامل استیفا کنند. رییس‌جمهوری نیز در خصوص مذاکرات هسته‌ای مواردی را برای عارف توضیح داده و بر ایستادگی ایران بر سر خطوط قرمز هسته‌ای کشور تاکید کرد.

عارف هم ضمن بیان توانایی‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی نسبت به حصول چنین دستاوردی ابراز امیدواری کرد. دو طرف در بخش دیگری از این دیدار موضوع انتخابات مجلس را مورد بحث و بررسی قرار دادند. عارف ضمن بیان برخی اقدامات جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات و حضور پرشور مردم تاکید خود را بر انجام اقداماتی قرار داد که در نهایت افزایش نرخ مشارکت مردم در انتخابات را در پی داشته باشد. روحانی هم جدیت دولت در خصوص برگزاری انتخابات سالم و پرشور مطابق با خواست عمومی جامعه و تشکیل مجلسی بر مبنای رای مردم و پیشبرد اهداف عالیه نظام را مورد اشاره قرار داد و اطمینان داد دولت در راه استیفای حق‌الناس از ابزارهای قانونی استفاده خواهد کرد. روحانی همچنین بر لزوم حضور همه سلیقه‌های درون نظام در انتخابات تاکید کرده و آن را یکی از پیش‌زمینه‌های تحقق افزایش نرخ مشارکت در انتخابات دانست. بخش دیگر این دیدار که در دفتر کار رییس‌جمهوری برگزار شد به مباحث اقتصادی اختصاص داشت. در این بخش رییس‌جمهور به توضیحاتی در خصوص مهم‌ترین اقداماتی که دولت انجام داده پرداخته و روند کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی کشور را موجب خرسندی دانست. عارف نیز توجه به معیشت مردم را مورد تاکید قرار داده و خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به این حوزه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان