بازدید 14190
حاشیه‌نگاری بر حوادث تلخ چند روز اخیر پرسپولیس؛

پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا کسی را ندارد تا این بچه‌ها را جمع کند؟

این موارد ‌از تخلفات انضباطی پرسپولیسی‌ها‌ و واکنش باشگاه به آن‌ها به خوبی نشان می‌دهد، ‌چرا می‌گوییم این روز‌ها پرسپولیس «کسی» را ندارد؛ تیمی که بازیکنش با خبرنگار درگیر می‌شود و بخشیده می‌شود. بازیکنش با هوادار درگیر می‌شود و بخشیده می‌شود. با سرمربی درگیر می‌شود بخشیده می‌شود.
کد خبر: ۴۹۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 26 April 2015
پرهوادارترین تیم فوتبال آسیا صاحب نداردمحمد نوری بعد از باخت پرسپولیس به سپاهان به خبرنگاران گفت: «از پرسپولیس تنها اسمش باقی مانده است»؛ این تعبیر تنها به دلیل وضعیت نابسامان این تیم در لیگ و باخت‌های پیاپی آن‌ها نیست. اگر مشکل پرسپولیس تنها بد نتیجه گرفتن بود، می‌شد تا پایان فصل برای بهبود اوضاع صبر کرد؛ اما آنچه در این تیم می‌گذرد، چیزی فرا‌تر از این مسائل است؛ اتفاقاتی که همه را از آینده این تیم ترسانده است؛ تیمی که در زمین بد نتیجه می‌گیرد، مدیرانش در برنامه زنده تلویزیونی خوب از خجالت هم در‌می‌آیند و بازیکن تیمش بعد از باخت به گوش هوادار تیم سیلی می‌نوازد.

به گزارش «تابناک»، برای اینکه بفهمید چرا می‌گوییم پرسپولیس امسال کسی را ندارد، بد نیست این چند خط را بخوانید. ساعتی بعد از شکست سنگین پرسپولیس برابر لخویا، ویدئویی دست به دست می‌گشت که در آن محمد خانزاده، بازیکن پرسپولیس در هنگام سوار شدن به اتوبوس به سمت یک هوادار ایرانی ساکن قطر می‌رود و به گوش او سیلی می‌زند. در ادامه هم البته تنها به سیلی اکتفا نمی‌کند و الفاظی به کار می‌برد که در فایل‌های ویدئویی جای آن بوق گذاشته‌اند. با وساطت بازیکنان، خانزاده به اتوبوس می‌رود و در ادامه، این سوشا مکانی است که حسابی از خجالت این بازیکن در‌می‌آید. اگر کریم باقری از راه نمی‌رسید، معلوم نبود چند نفر دیگر از کاروان پرسپولیس قرار بود این هوادار را مورد عنایت قرار دهند. باز جای شکرش باقی است که اطراف پرسپولیس، یکی دو پیشکسوت قدیمی مثل آقا کریم پیدا می‌شوند که آبرو‌داری کنند!

این اما اولین اتفاق از این دست در پرسپولیس امسال نیست. همین دو ماه پیش بود که در جریان تمرین پرسپولیس، افشین اسماعیل‌زاده، بازیکن جوان این تیم ـ که حتی نامش برای بسیارب از فوتبال دوستان ناآشناست ـ‌ به سمت یکی از خبرنگاران رفت و با او گلاویز شد. اسماعیل‌زاده که آن روز‌ها به‌ دلایل انضباطی از این تیم اخراج شده بود، در روز بازگشت خود به تمرین پرسپولیس بخشیده شدنش را ‌با درگیری فیزیکی با خبرنگار یک خبرگزاری جشن گرفت. از اسماعیل‌زاده جوان اگر بگذریم، همین خانزاده و سوشا مکانی ـ‌ که در ماجرای اخیر با هوادار پرسپولیس درگیر شدند ـ‌ هم اتفاقاتی از این دست در کارنامه خود کم ندارند.

بنا بر این گزارش، چند وقت پیش و در جریان تمرین پرسپولیس این خانزاده بود که با فحاشی به عباس‌زاده موجب تشنج در تمرین پرسپولیس شد. در جریان تمرین پرسپولیس بازیکنان در حال فوتبال درون تیمی بودند که تیم خانزاده و عباس‌زاده گل می‌خورد و همین‌ موجب می‌شود تا خانزاده با فحاشی از خجالت هم‌تیمی خود درآید و همه را متعجب کند.

چند روز بعد از این ماجرا، بار دیگر و در جریان تمرین پرسپولیس تکل علیپور جوان روی پای خانزاده باعث شد تا بار دیگر مدافع پرسپولیس از کوره در برود و پس از درگیری لفظی مهاجم جوان پرسپولیس را با یک سیلی بدرقه کند. محمود خوردبین، سرپرست باشگاه پرسپولی آن روز‌ها درباره درگیری محمدرضا خانزاده و علی علیپور اظهار کرد: امروز به این بازیکن گفتم که فردا تیتر روزنامه‌ها خواهی شد. دوباره همه می‌نویسند خانزاده زد. اما خانزاده به من گفت علیپور درست روی پایی که درد می‌کرد، ضربه زد و همین ‌باعث عصبانیتم شد. با این حال مشکلی نیست و با هم آشتی می‌کنند و موضوع حل می‌شود.

در خصوص سوشا مکانی هم که دیگر لازم به یادآوری نیست که وقتی در ترکیب پرسپولیس قرار نگرفت، با چنان الفاظ رکیک و ناسزاهایی از خجالت حمید درخشان درآمد که همه فکر می‌کردند، دیگر رنگ پیراهن پرسپولیس را نخواهد دید؛ اما تنها چند روز بعد با فراموش کردن بی‌احترامی او به سرمربی تیم در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار گرفت تا پاداش کار خود را گرفته باشد. در این میان و در حالی که هیچ اقدام قاطعی از سوی باشگاه پرسپولیس برای برخورد با این رفتارهای زشت و ناپسند دیده نمی‌شود، یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در اظهار نظری جالب، توپ را به زمین کارلوس کی‌روش انداخته و اعلام کرده این سرمربی پرتغالی با دعوت او به ‌عنوان تنها پرسپولیسی کاروان جام‌جهانی و تبدلیش به «توریست جام‌جهانی، موجب شده ‌این بازیکن به خودش اجازه دهد ‌با هوادار درگیر شود‌».

چند مورد بالا از تخلفات انضباطی پرسپولیسی‌ها در یک سال گذشته و واکنش باشگاه به آن‌ها به خوبی نشان می‌دهد، ‌چرا می‌گوییم این روز‌ها پرسپولیس کسی را ندارد؛ تیمی که بازیکنش با خبرنگار درگیر می‌شود و بخشیده می‌شود. بازیکنش با هوادار درگیر می‌شود و بخشیده می‌شود. با سرمربی درگیر می‌شود بخشیده می‌شود. فحاشی می‌کند و بخشیده می‌شود. سیلی می‌زند و بخشیده می‌شود. کم مانده چاقوکشی کنند و بخشیده شوند! معلوم نیست در این تیم چه خبر است؟

مدیر عامل و قائم مقام و هزار پست دیگر هم اگر تعریف کنند ولی نتوانند با یک بازیکن خاطی با چنین سابقه‌ای برخورد کنند به چه دردی می‌خورد؟ مدیران این تیم که خوب بلدند در رسانه‌ ملی برای صندلی ریاستشان بجنگند، بد نیست ‌کمی هم به حال و روز واقعی این تیم نگاه کنند که برای پرسپولیسی که زمانی مردم می‌شناختند و حالا از اذهان در حال پاک شدن است وقت بگذارند. مطمئن باشند صندلی‌های ریاست و‌ مجلس منتظر آن‌ها خواهد ماند.

تعداد بازدید : 14
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار