بازدید 54161
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

برنامه مجلس برای مفاسد بالای یک میلیارد/سخن هاشمی علت حساسیت نسبت به بیت امام/ منتظر بودیم کلمن سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه باشد/ هشدار جریان خاص درباره اپیلاسیون در قزوین!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند«از احمدی نژاد کمتر شاکی داریم»، «تقاضا برای بازگشت لاریجانی به دایره اصولگرایی»، «تعریف جدید غرضی از شخصیت هاشمی»، «برنامه مجلس برای مفاسد بالای یک میلیارد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۹۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 25 April 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


سخن هاشمی علت حساسیت نسبت به بیت امام!


محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه ضمن ابراز تأسف از تهدید سیدحسن خمینی از سوی گروه‌های خودسر خواستار جلوگیری از ادامه این گونه برخورد‌ها شد. وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با انتخاب گفت: آقای هاشمی از سید حسن آقا به عنوان علامه و استاد درس خارج حوزه یاد کردند و بیت حضرت امام و فرزندان حاج احمد اقا را تجلیل کردند. وی افزود: این سخنان باعث یکسری حساسیت‌ها و دلواپسی‌ها و متأسفانه عداوت و کینه‌هایی شده است.

معاون رئیس جمهور: از احمدی‌نژاد کمتر شاکی داریم


الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قانونگرایی و تبعیت از قانون در دولت تدبیر و امید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: شکایت از دستگاه‌ها و سازمان‌ها کاهش ۱۴ درصدی یافته که این امر موجب کاهش آمار دعاوی و هزینه‌ها شده است تا دستگاه های دولتی کمتر راهی محاکم قضایی شوند.

دولت‌ها قبل فعالیت انتخاباتی پنهانی می‌کردند


پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: اگر در دولت‌های قبلی، تحرکات جناحی و حزبی می‌شد، پنهان صورت می‌گرفت و همه آن را نفی و رد می‌کردند، اما الان دولت دارد این موضوع را علناً ترویج می‌کند و می‌گوید عناصر مسئول دولتی می‌توانند کار حزبی در مقام دولتی خود انجام دهند. وی در گفت‌و‌گو با فارس ادامه داد اما الان دولت این موضوع را علناً دارد ترویج می‌کند و می‌گوید که عناصر مسئول دولتی می‌توانند کار حزبی در مقام دولتی خود انجام دهند.

سروری ادامه داد: اقدامی که آقای جهانگیری انجام داد، نشان دهنده آن است که می‌شود از امکانات دولتی هم استفاده کرد به همین منظور دولت باید در این نگاه خود، تجدید نظر کند حتی رسانه‌ها هم باید به این موضوع به صورت جدید‌تری بپردازند، چرا که این موضوعی است که باید به یک گفت‌وگوی ملی تبدیل شود که آیا واقعا نگاهی که آقای نوبخت دارد یک نگاه منطقی و قابل قبولی است.

تقاضا برای بازگشت لاریجانی به دایره اصولگرایی!


حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود نبویان در گفت وگو با «خبرگزاری دانشجو»، در پاسخ به اینکه با توجه به تقابلی که میان لاریجانی و جبهه پایداری وجود دارد مدل وحدت چگونه تعریف خواهد شد، گفت: در حال حاضر گروه‌های اصولگرا همچون جمعیت ایثارگران، رهپویان، جبهه پیروان و جبهه پایداری به وحدت رسیده‌اند و پایداری هم با هیچکس تقابلی ندارد ما از لاریجانی هم تقاضا می‌کنیم به این جمع بیاید. نبویان با بیان اینکه ما درباره دو نکته از لاریجانی گله جدی داریم، خاطر نشان کرد: حتما این دو مورد از دست لاریجانی در رفته است و خوب است که از سوی لاریجانی اصلاح شود نکته اول این است که وی به یکی از رئوس فتنه پیام می‌دهد و ما گله جدی داریم چرا پیام داده است؟ دوم اینکه در جلسه‌ای شرکت می‌کند و کنار موسوی خوئینی‌ها پدر خاکستری فتنه می‌نشیند این ابهامات برای ما وحود دارد لذا تقاضا داریم که وی هم به دایره اصولگرایی بیاید و در همین مجموعه‌ای که تشکیل شده هم وارد شود هر کس که منافع مردم، ارزش‌های اسلامی و مقام معظم رهبری پایبند باشد و مواضع ضد فتنه هم دارند، می‌توانند در جمع ما حضور داشته باشند.

تعریف جدید غرضی از شخصیت هاشمی

سید محمد غرضی در گفت‌وگو با افکار نیوز گفت: من به آقای هاشمی ارادت دارم. با آقای هاشمی در زندان بودم و حتی در دولت ایشان نیز وزیر بودم. این تعریفی که از آقای هاشمی در جامعه می‌شود که آقای هاشمی مواضعشان تغییر کرده من با این مطلب فاصله دارم. آقای هاشمی برای خود‌ش شأنی قائل است که به آن شأنش هم عمل می‌کند. من در تعریفی می‌گویم که آقای هاشمی کشور را برای خودش می‌داند و به این و آن کاری ندارد. من با آقای هاشمی با مرحوم آیت الله طالقانی و مهدوی کنی و منتظری و امثال این‌ها در زندان بودیم و بسیاری دیگر از افراد دیگر نیز حضور داشتند. آقای هاشمی خط خودش را در آن زمان نیز دنبال می‌کرد و در قبل و بعد از انقلاب حرف خودش را می‌زد و آقای هاشمی برای خودش آقای هاشمی است و انتظاری که بر او مسائلی را تحمیل کنند از آقای هاشمی برنمی‌آید. آقای هاشمی کارهای مختلفی می‌کند و پای آن هم می‌ایستد و حرفش را هم می‌زند.

چشمان سلطان تیتر اهدا شد


چشمان حسین قندی استاد روزنامه نگاری با رضایت همسر و فرزندان او اهدا شد. بیتا و مهسا قندی فرزندان استاد قندی و جمیله سرداری همسر او رضایت دادند که چشمان او اهدا شود. حسین قندی که او را به سلطان تیتر می‌شناختند روز پنجشنبه به دیار باقی شتافت. پیکر او امروز تشییع و در قطعه نام آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

برنامه مجلس برای مفاسد بالای یک میلیارد


محمدعلی اسفنانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی تا قبل از پایان مجلس نهم تشکیل می‌شود، گفت:‌ پرونده‌هایی در این سازمان رسیدگی می‌شود که حداقل تخلف آن یک میلیارد تومان باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح در مراکز استان، سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی استان تشکیل می‌شود و رئیس سازمان هر استان نیز به پیشنهاد رئیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط رئیس قوه قضاییه تعیین می‌شود٬ افزود: رئیس این سازمان به پیشنهاد رئیس قوه قضاییه انتخاب خواهد شد و در واقع زیر مجموعه‌ای از قوه قضاییه است اما از آنجایی که از اهمیت بالایی برخوردار است دادسرا و دادگاه ویژه به اجرای احکام مربوطه با سازمان خواهند پرداخت.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به اینکه روال رسیدگی به پرونده‌های فساد اقتصادی با کار دادگاه‌های عمومی متفاوت است گفت: در این طرح دادگاه‌های ویژه‌ای به این امر اختصاص داده می‌شود و کار به شکل کاملا تخصصی انجام می‌گیرد، این سازمان شامل بخش‌های قضایی، ضابطین اجرایی، دادسرا، دادگاه و دیوان عالی است و نیروهای آن از نخبگان قضایی و وزارتخانه‌های مرتبط خواهد بود. پرونده‌هایی که به سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال می‌شود به نوعی به درآمدزایی خواهد پرداخت، همچنین بخشی از منابع مالی هم از مجموعه‌هایی مرتبط با پرونده اخذ می‌شود. پرونده‌هایی در این سازمان رسیدگی می‌شود که حداقل جرایم آن یک میلیارد تومان باشد.

منتظر بودیم کلمن سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه باشد!


رونی کلمن قهرمان پرورش اندام دنیا و نفر اول هشت دوره از رقابت‌های مستر المپیا که برای برگزاری سه همایش به تهران سفر کرده بود، بدون برگزاری همایش و کلاس، تهران را به مقصد کشورش ترک کرد. سفر این وزرشکار و برنامه‌های او، حواشی و جنجال‌های بسیاری را در فضای مجازی و رسانه‌ای به دنبال داشت. حتی حجت‌الاسلام احمد نجمی گفت: منتظر بودیم سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز باشند!

علت لغو برنامه‌های آقای عضله در ایران


سفر پر حاشیه قهرمان آمریکایی پرورش اندام جهان به ایران در ‌‌نهایت پس از ۴۸ ساعت بی‌برنامگی و سردرگمی، پایان یافت. خبر حضور رونی کلمن چهره سر‌شناس پرورش اندام آمریکا در ایران سر و صدای زیادی به پا کرد که پیش از سفر، بسیاری تلاش می‌کردند تا حضور او را به نام خود بزنند، اما درست بعد از سفر کسی مسئولیت این سفر را بر عهده نگرفت و برخی نیز در این میان از حضور این مهمان در ایران ابراز بی‌اطلاعی کردند. به نوشته ایسنا رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام «مصلحت» را علت لغو شدن کلاسهای این همایش اعلام کرده بود. ناصر پورعلی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در پاسخ به این پرسش که دلایل لغو حضور رونی کلمن در سمینار آموزشی چه بود؟ اظهار کرد: به دلایل خاصی برگزار نشد که حتما مصلحت بوده است! اما شنیده می‌شود نهادهای بالادستی نظارتی اجازه برگزاری این دوره‌های آموزشی را نداده‌اند و ظاهرا سوابق، عملکر‌د‌ها و اظهارنظر‌های غیر ورزشی رونی کلمن دلیل مخالفت این نهاد‌ها با برگزاری سمینار رونی کلمن در ایران بوده است.

رونی کلمن را هم به مذاکرات هسته‌ای ربط دادند!


یک سایت خبری با انتشار تصویر رونی کلمن، نوشت: ‌شاید اکنون رمزگشایی از مصاحبه اخیر باراک اوباما با روزنامه نیویورک تایمز و اشاره وی به نیاز دولت آمریکا به رفت و آمد در داخل ایران بسیار ساده باشد، چرا که آمریکایی‌ها کاملا آگاه هستند مردم ایران تمایلی به فعال کردن دوباره لانه‌ جاسوسی این کشور ندارند لذا دولت ایالات متحده تلاش فوق‌العاده‌ای را برای داخل کردن مهره‌های جاسوسی خود به کشور و سوءاستفاده از فضای تعامل به‌وجود آمده دنبال می‌کند.

قرارداد الجزایر آیینه ‌عبرت مذاکره کنندگان باشد


منصورحقیقت‌پور در گفت وگو با ملت با اشاره به آغاز نگارش متن توافق هسته‌ای و انتظاراتی که در این زمینه از تیم مذاکره کننده هسته‌ای وجود دارد گفت: تیم مذاکره کننده باید خطوط قرمز را به صورت شفاف مشخص کند و از ادبیات قوی ازنظر حقوقی استفاده کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم عدم استفاده از عبارات وکلمات غیر قابل تاویل و تفسیر در متن توافق تاکیدکرد وافزود: عبارات می‌بایست کاملا روشن بوده و دو پهلو نباشد تا نتوان از آن تفسیرهای مختلفی ارایه داد. این متن قوی سیاسی باید بر پایه تامین منافع ملی وهسته‌ای کشورمان باشد. به گفته حقیقت‌پور کلاهی که در قرارداد الجزایر و در زمان دولت موقت بر سرمان رفت نباید در مذاکرات هسته‌ای تکرار شود.

«اسید لوله‌بازکن»؛ ماده اصلی تولید روانگردان


استان خراسان رضوی بعد از تهران دومین استان کشور از نظر مرگ و میر ناشی از استعمال مواد مخدر است. پارسال بیش از یکصد نفر در این استان بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که بیشتر این تعداد بر اثر آثار مخرب مواد مخدر صنعتی و روان گردان فوت کردند. به گزارش شبکه خبر، مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: «اغلب برای تهیه مواد مخدر صنعتی، روان گردان و شیشه در برخی لابراتوار‌ها از اسید‌های لوله بازکن استفاده می‌شود که این امر بر آثار مخرب این مواد افزوده است.» «سرهنگ ماشاءالله صادقی» افزود: «پارسال ۲۱ تن انواع مواد مخدر با تلاش ماموران انتظامی، مرزبانی و امنیتی در این استان کشف و ضبط شد که از این مقدار ۱۸ تن تریاک و بقیه مواد مخدر صنعتی، روان گردان، حشیش و مرفین بودند».

قدرتمند‌ترین پاسپورت جهان اعلام شد

مطالعات جدید نشان می‌دهد سوئد معتبر‌ترین پاسپورت در جهان را به خود اختصاص داده است. به نوشته عصرایران به نقل از ایندیپندنت، شهروندان سوئدی با پاسپورت خود می‌توانند با پرداخت ۲۸ یورو، یک ساعته پاسپورت بگیرند و بدون نیاز به دریافت ویزا به ۱۷۴ کشور سفر کنند تا معتبر‌ترین پاسپورت را داشته باشند. البته فنلاندی‌ها و آلمانی‌ها هم با پاسپورت خود می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به ۱۷۴ کشور سفر کنند با این تفاوت که صدور آن برای فنلاندی‌ها ۵ ساعت و برای آلمانی‌ها ۷ ساعت کاری زمان می‌برد و قیمت آن هم برای فنلاندی‌ها ۳۷ و برای آلمانی‌ها ۴۵ یورو است. انگلیس، آمریکا، دانمارک، کانادا، اسپانیا، بلژیک و هلند هم در رتبه بندی ۱۰ کشور بر‌تر دیده می‌شود. ژاپنی‌ها در آسیا قدرتمند‌ترین پاسپورت را دارند و می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به ۱۷۲ کشور تردد داشته باشند و بعد از ژاپن، سنگاپور و مالزی قرار دارند که اتباعش می‌توانند بدون ویزا به ۱۶۶ کشور بروند یعنی بالا‌تر از دیگر آسیایی‌ها قرار گرفته‌اند. معتبر‌ترین پاسپورت را در میان همسایگان ایران، شهروندان ترکیه دارند که می‌توانند با پرداخت ۱۶۶یورو و بعد از ۹۵ ساعت کاری پاسپورت بگیرند و بدون نیاز به دریافت ویزا به ۱۰۰ کشور سفر کنند و با دو رتبه فاصله، امارات قرار دارد که اگرچه به ترتیب ۲ ساعته پاسپورت می‌دهد و با ۹ یورو ارزان‌ترین پاسپورت جهان را دارد اما شهروندانش می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به ۷۷ کشور بروند و قطر هم بعد از امارات در رتبه ۴۴ قدرتمند‌ترین پاسپورت‌های جهان قرار دارد.

هشدار جریان خاص درباره اپیلاسیون در قزوین


گروهی از جریان‌ها در قزوین با انتشار نامه سرگشاده‌ای به مقام‌های محلی نسبت به گسترش ارائه خدمات «اپیلاسیون کامل بدن» در آرایشگاه‌های زنانه این استان هشدار دادند. در این نامه که سایت قزوین خبر منتشر کرده است آمده که آرایشگاه‌های زنانه استان قزوین با ارائه این خدمات به «پیاده نظام کارگردانان برخی از برنامه‌های ماهواره‌ای تبدیل شده‌اند». این نامه افزوده که «اپیلاسیون کامل بدن» به طور واضح «خدمت رایگان» به جبهه فرهنگی «دشمن» جهت «ضربه زدن» به عفت و حیا و پوشش زنان جامعه است. امضا‌کنندگان این نامه از مقام‌های مسئول خواسته‌اند هرچه سریع‌تر آرایشگاه‌های ارائه دهنده این خدمت «غیر شرعی» را ساماندهی کرده و اقدام به حذف چنین پدیده‌ای کنند. آن‌ها همچنین هشدار داده‌اند در صورت بی‌اعتنایی مقام‌های مسئول «توهین عملی به مقدسات خود را تاب» نخواهند آورد. امضا‌کنندگان این نامه همچنین افزوده‌اند در صورت حذف نشدن این خدمات از آرایشگاه‌های زنانه «خود رأساً در این زمینه اقدام خواهند نمود که مسلماً عواقب آن به عهده مسئولین متسامح خواهد بود».

اظهارنظر وزیر کشور دولت اصلاحات علیه ۷۵ درصد دولت روحانی


حجت‌الاسلام موسوی‌لاری می‌گوید که «احزاب ما نتوانستند سفره‌ای پهن کنند که نیروهای نسل دوم و سوم جذب آن شوند» و به صراحت می‌گوید؛ وزارت کشور نباید خود را از اینکه احزاب قانونی و شناسنامه‌دار را زیر یک چتر جمع کند، عاجز بداند. وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه گفت وگو با ایلنا این نقد را بیان می‌کند که خیلی از این مدیران محلی٬ یعنی حدود ۷۵ درصد آن‌ها افرادی هستند که با مشی دولت و دیدگاه‌های دولت همراه نیستند و این نتیجه را می‌گیرد که دولت با استقرار دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان فاصله دارد.

چه کسی می‌خواهد رضازاده در شورا بماند؟


رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه کمیسیون اصل ۹۰ حضور همزمان رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری و شورا را بلامانع دانسته است، گفت: متأسفانه یکی از مدیران دولتی در یکی از وزارتخانه‌ها در تلاش است رضازاده در انتخابات شرکت نکند. مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به روند بررسی حضور حسین رضازاده در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری، اظهار داشت: این موضوع چندی قبل به سازمان بازرسی ارسال شد و این سازمان اعلام داشت که با توجه به اینکه رضازاده در شورا عضویت دارد بنابراین این موضوع باید در کمیته حل اختلاف بررسی شود. رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بیان داشت: رئیس سازمان بازرسی و همچنین یکی از معاونین وی به این موضوع رسیدن و پذیرفتند که ریاست بر فدراسیون و شورا شغل محسوب نمی‌شود اما در این بین در جای دیگر مدیر دیگری تلاش می‌کند که رضازاده در انتخابات شرکت نکند.

لیست رحیمی منتشر می‌شود

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل که در جریان اظهارات رحیمی مبنی بر پرداخت پول به ۱۷۰ نماینده خواستار افشای اسامی این نمایندگان شده بود در اینباره به خبرآنلاین گفت: من و تعدادی از نمایندگان همچنان پیگیر افشای این اسامی هستیم و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته اسامی این نمایندگان به زودی منتشر خواهد شد. وی با بیان اینکه اسامی این ۱۷۰ نماینده نزد روسای دو قوه قضاییه و مقننه و همین طور کمیسیون‌های اصل نود و قضایی مجلس محفوظ است گفت: در مراجعاتی که داشتم مسئولین دو قوه و رؤسای دو کمیسیون قول قاطع داده‌اند که این اسامی را به زودی منتشر خواهند کرد.

پیغام محرمانه مقام ارشد سعودی به ایران


روزهای آخر عملیات پرحجم نظامی سعودی به یمن که سه شنبه هفته گذشته پایان گرفت نشان می‌داد که سعودی در باتلاق یمن در حال فرو رفتن است لیکن چند روز قبل از آن پیامی از سوی یک مسوول شورای عالی امنیت ملی سعودی از طریق یکی از معاونین وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، منتقل می‌شود که خواستار کمک در مورد یمن بوده است.

به نوشته سایت پارس پنجشنبه ۲۷ فروردین یک مقام ارشد شورای عالی امنیت ملی سعودی از طریق یکی از معاونین وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به موقعیت استراتژیک افغانستان و تسلط بیشتر بر اوضاع منطقه پیشنهاد می‌دهد: «عربستان سعودی این آمادگی را دارد که دیگر هیچ دخالتی در تحولات داخلی افغانستان نداشته باشد القاعده را از آن کشور خارج نماید و ایران به تنهایی تمامی تحولات کشور و دولت افغانستان را در دست بگیرد.» این مقام سعودی، اجرای این پیشنهاد را منوط به این کرده بود که «ایران، به سعودی کمک نماید تا بر یمن فایق بیاید و حداقل سهمی ۵۰ درصدی در تشکیل دولت یمن داشته باشد». این معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ اظهار داشته است: «سیاست راهبردی ایران، عدم مداخله در امور سایر کشورهاست و لذا ما هیچ دخالتی در کشور یمن و افغانستان نداشته و نخواهیم داشت و از طرف دیگر نیز اجازه دخالت هیچ کشوری را در سرنوشت کشورهای منطقه نخواهیم داد».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار