بازدید 5258

جزئیات جدید از طرح افزایش وام مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح افزایش تسهیلات مسکن، گفت: در این طرح سقف تسهیلات مسکن با توجه به شرایط و جمعیت شهرهای کشور 40، 60 و 80 میلیون تومانی تعیین شده است.
کد خبر: ۴۹۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 25 April 2015
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح افزایش تسهیلات مسکن، گفت: در این طرح سقف تسهیلات مسکن با توجه به شرایط و جمعیت شهرهای کشور 40، 60 و 80 میلیون تومانی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، حامد مظاهریان در خصوص تسهیلات مسکن 80 میلیون تومانی و برنامه های حمایتی دولت از مسکن در سال 94، افزود: با توجه به ضرورت و اهمیت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و به منظور بهبود تمکن مالی خانوارها در تامین مسکن و برقراری نظام مالی پس انداز محور، تشکیل صندوق های پس انداز مسکن و افزایش سقف تسهیلات خرید بین کارشناسان بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی به مورد بحث و بررسی گذاشته شده است.

وی با اعلام موافقت مشروط دو بانک مرکزی و مسکن برای تامین منابع مالی این صندوق، اظهار داشت: با توجه به حجم قابل ملاحظه منابع مورد نیاز جهت تامین منابع اولیه صندوق پس انداز و نیز تامین منابع یارانه ای و لزوم تعبیه روش مناسب تامین مالی جهت جبران این منابع، اجرای این طرح به تاخیر افتاده که با رفع موانع موجود، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن امکانپذیر خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، دولت بر تاسیس و راه اندازی صندوق های پس انداز و وام مسکن اهتمام و تاکید دارد و هم اکنون به دنبال رفع موانع اجرایی و مالی به منظور راه اندازی این صندوق ها هستیم.

مظاهریان در خصوص پیش بینی رونق بازار مسکن در سال 94، اظهار داشت: بررسی این بازار نشان می دهد که با وجود ثبات قیمت در این بازار طی سال 93، تعداد معاملات از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و انتظار می رود با به کف رسیدن قیمت مسکن در ماه های پیش رو در سال جاری تعداد معاملات مسکن به نقطه قابل قبول برسد.

به گفته وی، هرچند ادامه انتظارها جهت تعیین نتیجه مذاکرات هسته ای ممکن است تا حدودی تعداد معاملات را کاهش دهد، اما بخشی از افت بازار مسکن در روزهای ابتدایی سال به دلیل وجود تعطیلات رسمی و غیررسمی بوده و انتظار می رود به تدریج بازار مسکن به حالت طبیعی خود باز گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان