بازدید 2364

نظر پزشکیان درباره ارائه رایگان مواد مخدر به معتادان

کد خبر: ۴۹۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 25 April 2015
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ارائه نظر خود در خصوص پیگیری طرح ارائه رایگان مواد مخدر به بیماران معتاد، گفت: تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد نمی‌توان جلوی عرضه را گرفت.

به گزارش ایسنا؛ مسعود پزشکیان درباره پیگیری طرح ارائه رایگان مواد مخدر به بیماران معتاد که در زمان تصدی وی در وزارت بهداشت نیز مطرح بوده است، گفت: این موضوع بحثی علمی است. زیرا تا زمانی که در بازار تقاضا وجود دارد نمی‌توان جلوی عرضه را گرفت و در طی این سال‌ها نیز دولت با تمام قدرت در این عرصه جنگیده است. اما نه تنها تعداد معتادان کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.

وی افزود: برای این است که تقاضا ایجاد کرده‌اند. در واقع اگر بتوانیم از یک طرف عرضه را مدیریت کنیم در این صورت قادر به کنترل و درمان خواهیم بود. اما اگر نتوانیم عرضه را کنترل کنیم طبیعتاً‌ مشکلاتی به وجود می‌آید.

پزشکیان درباره این‌که چرا این طرح پیگیری و اجرایی نشد، گفت: موقعی که بنده وزیر بودم به دنبال این موضوع بودیم. حتی لایحه داده، دولت و قوه قضائیه هم پذیرفتند و به مجلس آمد. اما زمانی که ما از این مسئولیت رفتیم هیچ کسی پیگیر نبود. لذا معتقدم برای اجرا باید موضوع را بدانند و بفهمند و بخواهند اجرا کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این‌باره که آیا این موضوع توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد باید ابتدا مشکل را از نظر علمی بشناسند، راه‌حل‌ها را بدانند و سپس آن را تبدیل به لایحه کنند تا این موضوع مورد بررسی دقیق‌تری قرار گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر