بازدید 9039

ما از وزیر حرف جدید نمی‌خواهیم، اسناد پول کثیف را می‌خواهیم

افردا ثروتمند با پولی که از این راه به دست آورده‌اند، شبکه‌های قدرتمندی تشکیل داده‌‌ و با پول دیگران را به همراهی وادار می‌کنند و گاهی افراد موجه را می‌خرند و در قالب کمک به امور خیریه و کمک به مراکز آموزشی وارد بحث می‌شوند؛ هدف آن‌ها ‌این است که ‌دایره امنی برای خود ایجاد کنند تا از سیستم نظارتی و بازرسی رهایی یابند.
کد خبر: ۴۹۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 25 April 2015
پول کثیفموضوع پول کثیف، یکی از جنجالی‌ترین بحث‌های روزهای گذشته کشور بود و تا کنون اظهار‌نظر‌هایی در این باره شده است. در این باره این نگرانی وجود دارد که پای این پول‌های کثیف به سیاست باز شود، ولی تاکنون کسی در‌باره مصداق‌های موجود‌ سخنی نگفته است.

به گزارش «تابناک»، حساسیت این بحث باعث شده است تا بار دیگر وزیر کشور به مجلس برود و در‌باره پول‌های کثیف به نمایندگان توضیح دهد. نمایندگان مجلس جزو کسانی بودند که بیشترین واکنش‌ها را نسبت به این موضوع داشتند و از وزیر انتظار دارند تا در این باره‌ کامل شفاف‌سازی کند.

موئید حسینی صدر با بیان اینکه یکی از تهدیداتی که در برابر ماهیت جمهوری اسلامی وجود دارد، بحث فساد مالی است، گفت: این بحث در سال‌های اخیر تشدید شده و مصادیق آن را می‌توان‌ در واردات، صادرات انحصاری یا پیمانکاری‌های خاص یا در صرافی‌ها و دریافت ارز از سیستم دولتی و فروش آن در بازار آزاد به وضوح دید.

وی هچنین ادامه داد‌: موارد دیگر‌ از جمله اختصاص ارز برای واردات توسط اشخاص خاص یا کوه‌خواری، زمین‌خواری و جنگل‌خواری و همین طور موارد دیگر وجود دارد؛ از جمله بحث دارو و حوزه بهداشت و درمان نیز ریشه دوانده است.

وی با اشاره به اینکه این سیستم فاصله طبقاتی عجیبی ایجاد کرده است، اظهار داشت: افردا ثروتمند با پولی که از این راه به دست آورده‌اند، شبکه‌های قدرتمندی تشکیل داده‌‌ و با پول دیگران را به همراهی وادار می‌کنند و گاهی افراد موجه را می‌خرند و در قالب کمک به امور خیریه و کمک به مراکز آموزشی وارد بحث می‌شوند؛ هدف آن‌ها ‌این است که ‌دایره امنی برای خود ایجاد کنند تا از سیستم نظارتی و بازرسی رهایی یابند.

این نماینده با بیان اینکه این کار علاوه بر اینکه فساد را زیاد می‌کند، فاصله طبقاتی را نیز افزایش می‌دهد، گفت: این کار سرمایه‌های کشور را به غارت می‌برد و این ارقام هزار میلیارد و سه هزار میلیارد یا بیست هزار میلیارد و ارقامی که هست، بودجه کشور را به یغما برده است. بودجه عمرانی برای کشور عملا نمانده است؛ اما خطر مهم‌تر اینکه این جریان پول کثیف می‌خواهد نفوذ خود را گسترش دهد و وارد مراکز تصمیم سازی کشور شود.

حسینی صدر در ادامه سخنان ‌خود گفت: اگر این‌ها مراکز تصمیم‌ساز کشور را در دست بگیرند، هم می‌توانند امنیت خود را تضمین کرده و هم ‌کاری کنند که یک‌شبه همه کشور در اختیار افراد ثروتمند‌ بیفتد؛ این کار باعث می‌شود فضای تولید ثروت مولد از کار بیفتد و به سمت رانت‌خواری و سوء‌استفاده‌های مالی دیگر برود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شاید مردم در اوضاع کنونی، نتوانند اعتراض آشکاری داشته باشند، ولی فضای رسانه‌ای، افکار عمومی فرهنگیان و دانشگاهیان، همه شگفت‌زده هستند از اینکه چگونه می‌شود کسی در کوتاه مدت از طریق‌ یک مقام‌ ‌یا ارتباطاتی که با برخی مسئولان دار‌د، به ثروت‌های چند هزار میلیاردی دست پیدا می‌کنند؟! همه ‌مردم به این حساس هستند که سرنوشت پول کثیف به کجا می‌کشد؛ آیا در حد صحبت‌ خواهد ماند، یا متخلفین احظار خواهند شد و پول به بیت المال‌باز خواهد گشت؟!

این نماینده مجلس در‌باره انتظارات خود از وزیر به هنگام حضور در مجلس و توضیح در این خصوص اظهار داشت: وزیر باید بدون تعارف مصادیقی که ‌‌دار‌د ‌اعلام کنند. باید بگویم، اطلاعاتی در دست من است که با ذکر جزئیات آن‌ها را در مجلس مطرح خواهم کرد و باید به آن پاسخ داده شود. همچنین نمایندگان دیگر هم پرسش‌‌های مشابهی دارند که وزیر باید به آن‌ها جواب دهد و ‌قاطعانه با متخلفان برخورد شود.

وی در این باره که شاید ریشه فساد‌ها به مجلس برسد، گفت: نمی‌‌توان در‌باره مجلس فعلی ‌اظهار‌نظر کرد، ولی مواردی که من در دست دارم، نشان می‌دهد، ‌هستند افرادی که قصد نفوذ در مجلس را دارند و البته هم‌اکنون نمی‌دانم‌ در مجلس هستند یا نه.

منصور حقیقت‌پور، دیگر نماینده‌ای بود که در این باره با تابناک گفت‌و‌گو کرد و اظهار داشت: ما ‌نمی‌خواهیم از وزیر حرف جدیدی بشنویم. ما می‌خواهیم وزیر اسناد خود را در اختیار نهاد‌های امنیتی و قوه قضاییه گذارد که با متخلفان برخورد جدی شده و ‌این قضیه‌ کامل جمع شود.

وی در ادامه گفت: وزیر باید آشکارا دلایل خود را در‌باره صحبت‌های اخیرش اعلام کند؛ البته نام‌ها نباید گفته شود. این پول‌ها آلوده است و باید مصداق‌های آن گفته شود و بگویند‌ چه کسانی چکار ‌و پول‌ها را کجا خرج کرده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه من بار اولی است که در مجلس هستم و نمی‌دانم که در مجلس گذشته نیز چنین اتفاقی افتاده‌ یا نه، اظهار داشت: اگر در این مجلس هم کسانی هستند که با استفاده از این نوع پول‌ها به مجلس راه یافته‌اند، قانون باید با آن برخورد کند. هر کس کار کثیفی کره، باید ‌قانونی با آن برخورد کرد.

وی تأکید کرد: ‌من نماینده که هستم؛ اگر خلافی کرده‌ام باید دادگاه من را بخواهند و در قبال کارهایی که کرد‌ه‌ام پاسخگو باشم. اگر کاری نکرده باشم تبرئه خواهم شد، به هر حال این موضوع جدی است و نباید اجازه داد سیاست به فساد آلوده شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر