بازدید 8214

جوابیه رئیس کمیسیون اصل نود مجلس به یک خبر + توضیح «تابناک»

همان گونه که مخاطبان محترم «تابناک» در متن جوابیه آقای‌پور مختار مشاهده می‌کنند، وی مدعی شده، ‌خبر «تابناک» درباره رسیدگی ده روزه به شکایت ۲۰۰ نفر از بورسیه‌ها در کمیسیون اصل نود، کذب است، در حالی که نخستین خبری که در مورد شکایت دویست نفر از بورسیه‌ها منتشر کرده‌اند، برای اولین بار در ۲۲ فروردین سال جاری در یکی از خبرگزاری‌ها‌ منتشر شده است.
کد خبر: ۴۹۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 23 April 2015
جوابیهدر روزهای گذشته، خبری با تیتر «اصل 90 نمی تواند در باره بورسیه ها حکم صادر کند» بر روی خروجی سایت «تابناک» قرار گرفت که‌ این خبر با واکنش رئیس کمیسیون اصل ۹۰ روبه‌رو شد و وی برای «تابناک» جوابیه ای به شرح زیر ارسال نمود:

به گزارش «تابناک»، متن نامه به این شرح است؛

نظر به درج خبری در خصوص تصمیمات کمیسیون اصل ۹۰ راجع به شکایت بورسیه‌ها در تاریخ ۱/ ۰۲/ ۹۴ با شماره کد ۴۹۳۵۷۳، مقتضی است پاسخ این کمیسیون را مطابق با قانون مطبوعات عیناً درج فرمایید: ۱ـ شکایت از‌‌ همان زمان طرح موضوع در وزارت علوم، از سوی بورسیه‌ها به این کمیسیون تحویل شده و اینکه در خبر ۱۰ روزه واصل و رسیدگی شده کذب محض و مصداق نشر اکاذیب و قابل تعقیب است. ۲ـ اختیارات کمیسیون به موجب قوانین متعدد روشن است و آن گونه نیست که درج گردیده است، بلکه دستگاه‌های مربوط مکلف به اجرای آراء کمیسیون هستند، و تن‌ا در صورتی که جرمی واقع شود مراتب به قوه قضائیه منعکس می‌گردد. ۳ـ جای تأسف و تعجب است که در آن سایت به جای ذکر بی‌طرفانه و واقعی اخبار و اخذ اخبار صحیح و ارزیابی شده، به صورت کاملاً جانبدارانه وابسته و البته مغرضانه (که اولین بار نیست)‌ مبادرت به دروغ‌پراکنی می‌کند و با خلط مباحث درصدد زیر سؤال بردن اقدامات قانونی است. علی هذا شکایت از این گونه اقدامات غیر حرفه‌ای محفوظ می‌باشد.

توضیح «تابناک»

الف) همان گونه که مخاطبان محترم «تابناک» در متن جوابیه آقای‌پور مختار مشاهده می‌کنند، وی مدعی شده است، خبر «تابناک» در مورد رسیدگی ده روزه به شکایت ۲۰۰ نفر از بورسیه‌ها در کمیسیون اصل نود، کذب است، در حالی که نخستین خبری که در مورد شکایت دویست نفر از بورسیه‌ها منتشر کرده‌اند برای اولین بار در ۲۲ فروردین سال جاری توسط خبرگزاری خانه ملت، منتشر شده است. خبرگزاری فارس و دانشجو این خبر را برای اولین بار در ۲۶ فروردین مخابره کرده‌اند.

بدیهی است در زمان انتشار خبر شکایت بورسیه‌ها در ‌۲۲ فروردین تا زمان انتشار خبر «تابناک» در اول اردیبهشت، ده روز بیشتر نگذشته است؛ بنابراین، «تابناک» بنا بر انتشار خبر شکایت و زمان اعلام به نتیجه رسیدن آن در کمیسیون اصل نود در یکم اردیبهشت، گزارش خود را تنظیم کرده ‌و بر خلاف واقعیت مطلبی را منتشر نکرده است.


خبرهای منتشر شده درباره این موضوع


ب) جناب آقای‌پور مختار در بند دوم جوابیه خود مدعی شده که اختیارات کمیسیون اصل نود، مطابق با آنچه در گزارش است، نمی‌باشد، این در حالی است که «تابناک» درباره اختیارات این کمیسیون از خود مطلبی ننوشته است، بلکه یکی از همکاران محترم آقای‌ پور مختار، در مجلس شورای اسلامی تفسیر خود از اختیارات کمیسیون را تشریح کرده است. حال اگر نمایندگان مجلس تفاسیر متفاوتی در‌باره اختیارات کمیسیون دارند، اتفاقاً فرصت تضارب آرا‌ و گفت‌و‌گو می‌تواند رافع این تفاسیر متفاوت باشد.

افزون بر این، «تابناک» هم از ‌تصمیمات الزام‌آور نهادهای مختلف کشور تا ‌رسیدن به نتیجه توسط نهادهای مسئول از جمله کمیسیون اصل نود استقبال می‌کند.

ج) آقای‌پور مختار در بند سوم جوابیه خود عبارتی را به «تابناک» نسبت داده است که در مورد آن صحبتی نمی‌کنیم و خداوند متعال و مخاطبان را قاضی این عبارت قرار می‌دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار